Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tehnyt lapsiani vanhuuteni turvaksi, en aio omiakaan vanhempiani hoivata.

Vierailija
04.03.2011 |

Ihminen on syntymästään lähtien yksilö ja vanhemmistaan erillinen olento.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olen "tehnyt" noi lapset...Ne vaan tulivat.

Vierailija
2/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on syntymästään lähtien yksilö ja vanhemmistaan erillinen olento.

Mutta minä aion opettaa ja esimerkillä näyttää lapsilleni mitä lähimmäisenrakkaus on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhteiskunta vanhemmistani huolehtii. En tuhlaa elämästäni vuosia vanhempieni hoivaamiseen, varsinkaan jos olen juuri saanut lapset siihen ikään että ovat kohtuu itsenäisiä ja minulla omaa aikaa.

Vierailija
4/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tehnyt lapsia vanhuuteni turvaksi mutta mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän tunnen, että haluan omia vanhempiani hoivata.

Vierailija
5/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kohta elä vanhaksi eikä jää kellekään hoivattavaa.

Vierailija
6/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koen, että lapsissa on tulevaisuus. Kun kuolen elämä jatkuu heissä ja se on lohdullista. Saan siirrettyä heihin geenini ja saan kasvattaa heidät aikuisiksi.

Vierailija
7/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäsi on pelkästään kyse?

Eikö myös rakkaudesta, välittämisestä ja huolenpidosta, henkisellä tasolla?

Minä ainakin HALUAN käyttää aikaani lapsieni ja vanhempieni hoivaamiseen. Minä saan siitä itsekin, en koe siis tuhlaavani yhtään mitään.

Siivouksen ja ruuanlaiton saa ulkoistettua, mutta milläs ostat välittämistä. Soittoja ja käyntejä ja kuulumisten ja muistojen läpikäymistä?

"Muistakos, kun silloin 70-luvun puolivälissä oltiin perheenä käymässä Bulgariassa ja...?"

"Miten sinun ruokahalusi on nyt jaksanut, haluatko, että tuon sinulle lempijuustoasi Stockalta samalla kun tulen käymään...?"

Ei noita saa rahalla. Muista se, ja pyri siihen, ettet ole itse aikoinasi yksin, vaihtuvien tuntemattomien autettavana!

Vierailija
8/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiin ja vanhempiin kovin läheiseksi tullut...?

Itse en todellakaan tehnyt lapsiani minun vanhuuden hoitajiksi. Mutta olen onnellinen jos minusta huolta silloin pitävät sillä se on merkki siitä että olen heille tärkeä ja rakas.

Omista vanhemmistani aion todellakin pitää huolta sillä he ovat minulle tärkeitä ja rakkaita. Enkä ikinä haluaisi heidän kokevan yksinäisinä ja unohdettuina vanhuuden vaikauksia.

JOs lapsi ei pidä huolta vanhoista ja sairaista vanhemmistaan, se johtuu vain ja ainoastaan siitä ettei vanhemmat ole merkityksellisiä, rakkaita ja läheisiä... vaan vanhemmat ovat silloin yhdentekeviä!

Vierailija
9/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiin ja vanhempiin kovin läheiseksi tullut...?

Itse en todellakaan tehnyt lapsiani minun vanhuuden hoitajiksi. Mutta olen onnellinen jos minusta huolta silloin pitävät sillä se on merkki siitä että olen heille tärkeä ja rakas.

Omista vanhemmistani aion todellakin pitää huolta sillä he ovat minulle tärkeitä ja rakkaita. Enkä ikinä haluaisi heidän kokevan yksinäisinä ja unohdettuina vanhuuden vaikauksia.

JOs lapsi ei pidä huolta vanhoista ja sairaista vanhemmistaan, se johtuu vain ja ainoastaan siitä ettei vanhemmat ole merkityksellisiä, rakkaita ja läheisiä... vaan vanhemmat ovat silloin yhdentekeviä!

Vierailija
10/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä alun ja lopun välissäkin on jotain..

Vierailija
11/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastettu, merkityksellinen, ihmisten elämään iloa ja vaikutusta tuonut ihminen saa ympärilleen huolehtijoita ja hoivaajia...

Yhdentekevä ihminen unohdetaan eikä hänestä jakseta pitää huolta.

Tosi kuin vesi.

Vierailija
12/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän emme tiedä, miten ap:stä on kasvanut tuollainen kapakala. Voi olla, että hän on vain luonteeltaan äärimmäisen kylmä ja itsekäs... ei sitä aina pidä ajatella, että kyse on siitä vanhuksesta itsestään, miten "ansaitsee" kiintymystä, kyse on kaksisuuntaisesta ihmissuhteesta ja lapsi voi joskus olla ihan silkasti vaan... KIITTÄMÄTÖN PASKA.

Vierailija
13/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän emme tiedä, miten ap:stä on kasvanut tuollainen kapakala. Voi olla, että hän on vain luonteeltaan äärimmäisen kylmä ja itsekäs... ei sitä aina pidä ajatella, että kyse on siitä vanhuksesta itsestään, miten "ansaitsee" kiintymystä, kyse on kaksisuuntaisesta ihmissuhteesta ja lapsi voi joskus olla ihan silkasti vaan... KIITTÄMÄTÖN PASKA.

Lasten ainoa aito kiitollisuus ja rakkaus kuuluisi näkyä vanhempiensa vanhuuden hoivana mutta tunne kylmä lapsikin voi koitua rakastavan vanhemman yksinäisyyden kohtaloksi.

Vierailija
14/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omat vanhempani olisivat olleet kunnolliset vanhemmat, niin voisin harkita heidän hoitamistaan, mikäli olosuhteet sen sallisivat. Mutta lapsuuden jälkeen joutuisin mieluummin vaikka vankilaan kuin heidän uhrikseen enää toistamiseen.

En myöskään odota omilta lapsiltani mitään, tietysti yritän kasvattaa heidän kunnioittaen ja toivon, että he haluaisivat olla aina kanssani tekemisissä, mutta ymmärrän, että varsinkin jos hoitamisesta puhutaan, niin se voi olla hyvällekin lapsi-vanhempi-suhteelle liian iso rasite.

Vierailija
15/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä on vielä matka siihen, että tajuatte että te ette ole yhtään mitään.. Ilman vanhempianne, lapsianne, ytheisöänne, tätä maailmaa ja sen ihmisiä....

Vierailija
16/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aivan oikeassa, en voisi paremmin asiaa kuvailla

Vierailija
17/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla varmaan on henk.koht. kokemusta kyseisestä aiheesta ?

Vierailija
18/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastettu, merkityksellinen, ihmisten elämään iloa ja vaikutusta tuonut ihminen saa ympärilleen huolehtijoita ja hoivaajia...

Yhdentekevä ihminen unohdetaan eikä hänestä jakseta pitää huolta.

Tosi kuin vesi.

Voi olla kaikkea tuota, mutta jos ei ole saanut omia lapsia eikä ole sisaruksilla lapsia ja kaikki kaverit on jo vanhoja niin kukas sitten hoivaajaksi...

Vierailija
19/19 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en sure sitä, että vanhempani laittavat muutamassa vuodessa omaisuutensa menemään ja meille lapsille jää pelkät velat.