aina vaan paskaa (ov)
En enää kestä näitä taloudellisia ongelmia.Koko ajan tulee lisää maksamattomia laskuja postista enkä pysty enää sopimaan lyhennyksiä koska EI ole sitä rahaa mistä maksaa?Olen opiskelija ja toimin myös yrittäjänä opintojen ohella,firman tililtä pystyn n.100-300e nostaa kk koska toimintani on niin pientä kun opiskelut vie kaiken ajan.Saan lapsilisiä reilu 300kk,opintorahaa 240e ja firman tililtä tulee se 100e kk,eli ns.vakitulot on 640e.Pakollisia menoja on lainanlyhennys 80e/kk (otettu lainaa 3v sitten)
Tänään maksoin vuokran ja ulosottoon 50e,tilille jäi vähän päälle 30e jolla pitäisi elää ainakin viikko.
Lisää lainaa en saa koska luottotiedot meni reilu vuosi sitten kun miehen firma kaatui laman takia.Ulosotossa mulla on n.1400e ja en tiedä saanko koskaan niitä maksettua,en ainakaan tällä menolla.
Tää on niin perseestä,pihassa olisi auto mistä saisi myydessä reilu 1000e mutta sitä ei ole katsastettu koska en ole voinut rahoistani maksaa vakuutusmaksuja,niitä on nyt kertynyt n.400e edestä.
Jotta tilanne ei menisi liian hyväksi niin mulla olisi tilaisuus laajentaa firmaani ja alkaa oikeasti tienaamaan,mulle on kertynyt vakiasiakas kuntaa ja varmana saisin tuloni kasvamaan mutta tarvitsisin lainaa että vosin tehdä hankintoja mutta ei niin ei koska tod.näk en saa mistään lainaa (ainakaan pankista) luottotiedottomuuteni takia.
Olen oikeasti tehnyt kaikkeni,painanut töitä opiskelujen ohessa (opiskelen siis alaa jonka töitäkin teen tällä hetkellä)ja oikeasti yrittänyt saada tämän perheen elintasoa nostettua mutta nyt on tunne että heitän hanskat tiskiin,en enää jaksa.
Seurakunnalta saatiin apua reilu vuosi sitten ja tällä menolla joudutaan uudestaan hakeen apua sieltä.Sossuun en ole vielä laittanut mitään lappuja koska olen niin väsynyt selvittämään taseet firmaltani ja maksamaan tilitoimistoon ylimääräistä että hän sen tekisi.Sukulaisilta ollaan avustuksia saatu mutta ei niilläkään pohjatonta kaivoa ole,itsehän tästä pitäisi selvitä,eikö niin????
Lapset on onneksi onnellsia pienestä,he pääsevät sukulaisellemme syömään kun meillä kaapit tyhjiä.
Tuntuu oikeasti että kaikki mitä yritän menee pieleen,minulle ei kertakaikkiaan ole tarkoitettu helpompaa elämää taloudellisesti ja mun pitää nyt se vaan hyväksyä...olen nyt 29-v ja mitään hyvää ei ole tiedossa,pienetkin asiat kasaantuu suureksi mielessäni ja kaikki unelmani tästä unelma ammatistani on murskattu.
En tiedä miksi tänne avauduin,helpotti ehkä hiukan kun sain ajatuksiani selvitettyä.
Nyt saatte teilata minut tyhmyydestäni ja typeristä haaveistani.
Kiitos!
Kommentit (6)
Että sun pitää mennä nyt jonnekin töihin edes että saat noi ulostot maksettua. Ihan turha sun on pitää firmaa pystyssä, jos et pysty sitä laajentamaan. Ei sadan euron kk-tuloilla mitään firmaa kannata pitää. Voit jatkaa sitä sen verran, ettei asiakkaat katoa, mutta nyt sä et voi keskittyä sen kasvattamiseen. Opinnoissakin voit pitää taukoa, jos niikseen tulee. Nyt ensisijaisesti mä ainakin laittaisin talouden kuntoon niin, että ulosotot (joita on kuitenkin tosi vähän) saat pois ja odotat sen pari vuotta, että luottotiedot tulee takaisin. Ihan pelleilyä yrittää kitkuttaa noin.
itsekin kieriskellään samankaltaisen ongelman kanssa. Rahat ei riitä miehen konkurssiin menneen yrityksen takia, velkaa jäi ihan saa****sti. Tulomme 3500e netto kuukaudessa ja siitä menee velanlyhennyksiin korkoineen 1200e. Ja sanomattakin selvää, että noihin lainoihin ei saatu mitään edullista asuntolainakorkoa. Lopuilla sitten maksellaan asuntolainaa, ruokaa, vaatetusta, lääkekuluja, harrastuksia, yhden auton kuluja, autokin on pakollinen työmatkojen takia.
Kauanko sulla on opintoja jäljellä? Mitä mies tekee perheenne elännon suhteen?
Kiitos mielipiteistänne.Olen laittanut työhakemuksia moneenkin paikkaan,ihan palkollisiin hommiin siis,juuri äskön luin sähköpostin jossa yhdestä paikasta tuli viesti että valinta ei tällä kertaa osunut minuun (kas kummaa),ehkä jossain vaiheessa saan sen onnellisen puhelun työpaikasta.Opintoja en viitsi laittaa enää sivuun koska ei ole enää paljoa jäljellä,n.6kk,se mennään vaikka hammasta purren.
Ala missä aikasemmin työskentelin niin max.tulot on kk 900-1300e kk,on sekin jo jotain :)
Kiitos oikeasti mielipiteistä,vähän lohduttaa se että jotain edes pikkasen kiinnostaa.Nyt kokoan itseni kuntoon ja jatkan taas töiden etsimistä.
Mies on edelleen työtön,kk oli viime kesänä töissä kunnes nekin hommat loppu.On laittanut kanssa moneen paikkaan hakemuksia mutta ei ole tullut edes kutsua työhaastatteluun,aika iso pudotus 5 ihmisen työnantajasta työttömäksi...hän on mielestäni yrittänyt parhaansa mutta näköjään vieläkin pitää petrata.Tämä tilanne on hänet sairastuttanut masennukseen,sai ennen joulua onneksi lääkityksen siihen joten toivoa on.
ap
eikö yhtään mielipidettä tai haukkumista?