Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoi eilen:

Vierailija
04.03.2011 |

Voisitko sinäkin edes joskus tehdä jotain?!

Tilanne oli se että illalla istuin sohvalla, virkkasin ja katsoin televisiota. Olen päivät kotona kahden alle 2 vuotiaan kanssa ja kun illalla mies tuli töistä istahdin hetkeksi ja annoin lapset miehelle. Molemmat kitisi ja huusi kun isä yritti saada potalle toista ja toinen vollotti sylissä. Minulle tämä vollotus on jokapäiväistä joten en noteerannut, ajattelin että tottahan toki se pärjää, niin tällaisen sammakon päästi suustaan!

Ärsyttää suunnattomasti kun ajatellaan että se kun äiti on lasten kanssa kotona, niin siinnä vain lomaillaan ja laiskotellaan. Minä antaisin mielihyvin isän jäädä kotiin edes viikoksi jos se suinkin vain kävisi. Äitiysloman nimi on harhaan johtava ja se pitäisi muuttaa vaikkapa äitiystyöleiriksi. Olisin niin kiitollinen jos pääsisin edes yhdeksi päiväksi, kahdeksaksi tuntia töihin eikä tarvisi kuunnella tuota kitinää ja narinaa. Vaikka olisi kuinka fyysisesti raskasta työtä niin ei se näin raskasta olisi! Saan täällä ihan hiki naamalla paiskia töitä kahden vaippaikäisen kanssa jotka ei osaa pukea, vaihtaa vaippaa, käydä pissalla, syödä, peseytyä, nukkua tai edes leikkiä yksin.

Voisitko sinäkin edes joskus tehdä jotakin?! -Soi vieläkin päässä enkä tiedä itkisikö vai nauraisi. &¤%/&¤ Nyt tekisi mieli mennä pihalle potkimaan roskiksia muttakun sitäkään ei pääse tekemään!

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta oli se miehesikin tehnyt täyden päivän töissä, ei varmaan kovin kiva tulla tuollaiseen tilanteeseen.

Vierailija
2/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pois hänen tietoisuudesta. Eli väännäpä rautalangasta sille miehelle, mitä teet päivittäin äläkä oleta että hän osaa lukea ajatuksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko päivän olen tehnytkin, nyt on mun ensimmäinen lakisääteinen tauko tänään, montakos sulla on niitä ollut?

Vierailija
4/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitus ole auttaa toista vastoinkäymisen kohdatessa?

Miksi pitäisi pärjätä yksin vaikeassa tilanteessa, jos ei ole pakko?

Mun mielestä sun olisi pitänyt ottaa toinen lapsi ja pyytää mieheltä anteeksi ja selittää, että et tajunnut hänellä olevan hankaluuksia kun tilanne on sulle niin tavallinen.

Vierailija
5/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mieltä, että kotona on tosi helppoa lasten kanssa, kunnes oli itse 2 viikkoa koti-isänä ja minä töissä. Sen jälkeen muuttui ääni kellossa! suosittelen samaa teillekin!

Vierailija
6/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin jo raskausaikana mies tuli mukaan neuvolaan kerran. Esikoiskaksoset tulossa ja terveydenhoitaja sitten valisti että saattaa olla vähän rankkaa äidille ja isän pitäisi enemmän osallistua kotitöihin ym. Mies tuntui ymmärtävän; tasan siihen saakka kunnes jotain piti tehdä. Vauvojen kanssa auttoi kyllä öisinkin, mutta talo olis saanut vaikka vajota paskaan ja minä olin laiska. Silloin kävin kyllä hakkaamassa halkoja muutaman minuutin silloin tällöin...

Vierailija
7/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisiin, kaverin luo, uimahalliin, siis ihan minne vaan ja anna miehesi hoitaa kokonainen päivä lapsia yksin. Varmasti pysyy sammakot miehesi suussa tulevaisuudessa! ;)

Vierailija
8/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkeästi ajat, jolloin voi tehdä omia juttuja.

Silloin, kun meidän esikoinen oli vauva, molemmille vanhemmille sallittiin 15 min lehdenlukutauko / ilta :P.

Vierailija
9/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mieltä, että kotona on tosi helppoa lasten kanssa, kunnes oli itse 2 viikkoa koti-isänä ja minä töissä. Sen jälkeen muuttui ääni kellossa! suosittelen samaa teillekin!

Minä olin 2,5 v. Hoidin kodin ja lapset 95 %. Mies kävi kaupassa, teki ruokaa ja hoiti oman pyykkiinsä.

Mies näkee nyt, että ei tuo lapsen kanssa ihan lomailusta käy, vaikka siinä monia etuja onkin.

Vierailija
10/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko päivän olen tehnytkin, nyt on mun ensimmäinen lakisääteinen tauko tänään, montakos sulla on niitä ollut?

Mutta olisi pian alkanut jupisemaan jostakin 12:sta minuutista :D

Ap

Vierailija
11/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sun olisi pitänyt ottaa toinen lapsi ja pyytää mieheltä anteeksi ja selittää, että et tajunnut hänellä olevan hankaluuksia kun tilanne on sulle niin tavallinen.

oikein vastoinkäyminen, jos lapset kitisee:D Ei, se on ihan elämää! Ja siihen osallistuu molemmat lapsen vanhemmat. Äideillä on oikeus huokaista myös äitiysLOMALLA ollessaan!

Vai meneekö se sitten niin, kun äiti on palannut töihin, että vain isällä on RASKAS työ ja äiti hoitaa edelleen iltaisin kitisevät kakarat.

Vierailija
12/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mies ja aika paljonkin viettänyt aikaa kotona lasten kanssa vaikkakin töitä tehden. Kaikki työt mitä minä olen tehnyt (joskus 15-16 tunnin päiviä) ovat olleet helpompia kuin useamman lapsen hoito kotona. Tuntuu suorastaan, että työn tekeminen rauhassa on itse asiassa lomailua ja lastenhoito sitä todellista työtä. Pitäisi varmaan kokea itse niiden jotka eivät ymmärrä. Ei se tarkoita ettei töiden jälkeen voi olla väsynyt, mutta kyllä se puoliso siellä kotona on vähintään samassa tilassa.

Vierailija
13/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en vain jaksa olla niin jalo että taipuisin noin paljon sovinnon eteen. Toisinaan tuntuu että pyytelen anteeksi vähän liiankin typeristä asioista. Kohta saan alkaa pyytämään anteeksi jo pelkästä olemassa olostani.

Onhan se totta että jos sitä osaisi vain purra hammasta, pysyä lujana ja pitää asiat sisällään, yrittää ymmärtää ja pyydellä anteeksi, suhteelle olisi varmasti hyväksi mutta tämän pitäisi toimia myös toiseen suuntaan.

Ap

Vierailija
14/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisiin, kaverin luo, uimahalliin, siis ihan minne vaan ja anna miehesi hoitaa kokonainen päivä lapsia yksin. Varmasti pysyy sammakot miehesi suussa tulevaisuudessa! ;)

On täysin tissillä eikä pullosta osaa juoda. Ollaan yritetty korviketta lusikallakin mutta vauva sylkee nekin ulos. :/ Lähden kyllä heti kun vain pääsen, vaikka sitä saattaa joutua odottelemaan vielä kauan.

Ap

Vierailija
15/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mahdollista niin laita hoitamaan lapset viikonlopuksi. Ja evää mahdollisuus, että pääsisivät johonkin hoitoon. Jos tupinaa tulee, että viikonloppu on ainoa vapaahetki niin sano, että mahtavaa kun sinulla on sellaiseen mahdollisuus, minulla ei yleensä ole, joten ensimmäisen kerran järjestin sellaisen itselleni =).

Kato sitten onko se mieli muuttunut arvostavammaksi.

Työssä käyvien ei tarvitse kuunnella sitä kitinää tosiaan 24/7

Ite siihen on jo tottunu, alussa oli pikkasen eri juttu vielä =D

16/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisi pian alkanut jupisemaan jostakin 12:sta minuutista :D

Ap

Meillä joskus samanlainen tilanne, tosin mies sanoi "minä olen ollut töissä kokopäivän"...silloin murahdin kyllä et perkele niin minäkin 24tuntia päivässä seitsemän kertaa viikossa :D kyllä hän sitten hoksasi, kuinka tyhmästi oli asiansa esittänyt.

Meillä ei kyllä asiat ole niin, että mies käy töissä ja sieltä tullessa olisi "iltavapaata", tietysti omat harrastukset jne, mutta kyllä äitinä itsekkin haluaisi huokaista hetken.

Meillä muuten mies jää nyt kolmannen kanssa äitiysloman jälkeen vanhempainvapaalle, saas nähä kuinka käy, reppana oikeesti rupesi selitteleen kuinka hän lähtee metsästään sitten syksyllä jne...arvatkaa vaan nauroinko makeasti, eli hyvä esimerkki siitä miten miehet kuvittelee sen olevan "lomaa" ;)

Vierailija
17/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yh ja kotona yhden alle kaksivuotiaan kanssa ja siinä kitinässä on jo kestäminen.

Ihanaa ja antoisaa, mutta henkisesti myös hyvin raskasta.

Exäni sanoi minulle myös kerran, että "minähän täällä melkein kaiken teen"! Jestas että sapetti!

Ai se on kaikki kun kerran viikossa luutuaa lattiat ja kerran päivässä tai parissa tiskaa yhden ruokailun tiskit? Kaikki muu hoituu itsekseen? Lapsi hoituu itsekseen, puhtaat pyykit ilmestyy kaappiin, koti pysyy siistinä, ruoat valmistuu itsekseen herran kotiintuloon, astiat puhdistuu itsekseen muulloin kuin sillä yhdellä ruokailulla jne.?!

Voi että noille ääliöille tekis hyvää pyörittää sitä rumbaa yksin pari viikkoa niin näkemys asiasta olisi ehkä HIEMAN toinen!

Vierailija
18/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan jakaa selkeästi asiat mitkä ovat miehen ja mitkä minun töitäni kun ei se näin näytä toimivan.

Ehkä sitä tosiaan pitäisi lähteä kunnolla ulos ja pois täältä että voisi rauhoittua hetkeksi, jättää ne vain keskenään ja jättää vielä puhelinkin :) Saisivat oppia pärjäämään.

Tuo 15 min lehdenlukutauko kuulostaa aika säälittävältä, mutta niin todelliseltä :D Enemmästä taitaa olla ihan turha haaveilla vähään aikaan :DD

Ap

Vierailija
19/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mies ja aika paljonkin viettänyt aikaa kotona lasten kanssa vaikkakin töitä tehden. Kaikki työt mitä minä olen tehnyt (joskus 15-16 tunnin päiviä) ovat olleet helpompia kuin useamman lapsen hoito kotona. Tuntuu suorastaan, että työn tekeminen rauhassa on itse asiassa lomailua ja lastenhoito sitä todellista työtä. Pitäisi varmaan kokea itse niiden jotka eivät ymmärrä. Ei se tarkoita ettei töiden jälkeen voi olla väsynyt, mutta kyllä se puoliso siellä kotona on vähintään samassa tilassa.

Et tiedäkään kuinka piristävää oli lukea tämä! Mies joka ymmärtää! Mies joka on vielä samaa mieltä! Kiitos tästä.

Ap

Vierailija
20/53 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i

Meillä muuten mies jää nyt kolmannen kanssa äitiysloman jälkeen vanhempainvapaalle, saas nähä kuinka käy, reppana oikeesti rupesi selitteleen kuinka hän lähtee metsästään sitten syksyllä jne...arvatkaa vaan nauroinko makeasti, eli hyvä esimerkki siitä miten miehet kuvittelee sen olevan "lomaa" ;)

[/quote]

Voi olisipa hienoa jos meilläkin onnistuisi tuo että mies jäisi.

Joo voisin myös saada makeat naurut, siinähän sen silmät avautuisi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi