Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohotan pullataikinaa uunissa 30 asteessa, kauan sen pitäisi olla siellä?

Vierailija
04.03.2011 |

Osaako joku sanoa suunnilleen aikaa?

Entä ne pullat sitten, kauan kohotan niitä jos kohotan uunissa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

OSTAT ne pullas VALMIINA vaikka supermarketista!!!!!!

Vierailija
2/10 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette tainneet ymmärtää kysymystä. Tietenkin paistan ne uunissa. Mutta sitä ennen taikina pitää kohottaa. Uunissa on lämpimämpi kuin meillä sisällä joten kohotan uunissa sen taikinan!

Kaupasta en voi ostaa kun siellä ei myydä pullia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se ihan liinan alla huoneenlämmössä kohoaa tai laita lavuaariin lämmintä vettä ja siihen kohoamaan

Vierailija
4/10 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl sä näet koska se on kohonnut.

Vierailija
5/10 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kohotan itse pulla- ja leipätaikinan talon vedottomimmassa paikassa eli kylppärissä :)

Voin arvata että vajaan tunnin, 30 astetta on lämpimämpi kuin normaali huoneenlämpö. Älä availe luukkua.

Kun olet leiponut pullat pellille, peitä ne liinalla, sulje ikkunat, laita uuni lämpiämään, pelti lieden päälle ja kohota n. puoli tuntia.

Vierailija
6/10 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kohotan itse pulla- ja leipätaikinan talon vedottomimmassa paikassa eli kylppärissä :)

Voin arvata että vajaan tunnin, 30 astetta on lämpimämpi kuin normaali huoneenlämpö. Älä availe luukkua.

Kun olet leiponut pullat pellille, peitä ne liinalla, sulje ikkunat, laita uuni lämpiämään, pelti lieden päälle ja kohota n. puoli tuntia.

jättipullia = D

Vierailija
7/10 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kohotan pullataikinan anopilta opitulla tavalla mikrossa (mikro on siis tietenkin pois päältä tämän toimenpiteen ajan :D), on taatusti vedoton paikka.

Vierailija
8/10 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olet vaivannut taikinan lepoaika vaivauksen jälkeen on 15 minuuttia.

Tärkein kohotusvaihe on silloin kun olet leiponut tuotteiksi, kohotat riittävästi niitä aihioita ennen voitelua ja paistoa.

Jätä myös uuninousulle mahdollisuus ja älä kohota pullia liian kauan tuotteina.

Onnistuneen pullan tunnet siitä että se on kuohkea ja ei ole repeillyt paistossa. Jos tuotteet repeilee paistossa on niitä kohotettu liian vähän ennen paistoa.

Itse teen kotioloissa niin että jätän taikinan yleiskoneen kulhoon lepäämään ennen kun leivon tuotteiksi.

Tuotteita voin kohottaa uunissa, laitan kuumaa vettä astiassa uunin pohjalle. Voin käyttää uunia pienellä lämmöllä muttei sen lämpötila saa nousta yli 34 asteen. Kohotuksessa on hyvä olla myös kosteutta.

Kun ovat kohonneet jonkin verran otan ne pois uunista ja nostan uunin paistolämpötilaan ja sillä aikaa teen pintakoristelut. Toimii.

Vierailija
9/10 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kohoavat leivottuina uunin ulkopuolella, siis huoneenlämmössä, sen puolisen tuntia leivinliinan alla. Kirjoitin varmaan epäselvästi, kun sait sellaisen käsityksen, että ehdotin pullien kohottamista uunissa. :)

Mulla on sellainen käsitys, että taikinan nousemisessa on vedottomuus tärkeämpää kuin huoneen lämpötila.

jättipullia = D

Vierailija
10/10 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kohoavat leivottuina uunin ulkopuolella, siis huoneenlämmössä, sen puolisen tuntia leivinliinan alla. Kirjoitin varmaan epäselvästi, kun sait sellaisen käsityksen, että ehdotin pullien kohottamista uunissa. :)

Mulla on sellainen käsitys, että taikinan nousemisessa on vedottomuus tärkeämpää kuin huoneen lämpötila.

jättipullia = D

Huoneenlämpö ja liinan alla vajaa puol tuntia.

Ei pullien tekeminen mitään ihmeellisiä taikatemppuja tarvii, onnistuu kokemattomaltakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi