Sea world helsinki, kannattaako mennä??
Olisko kivaa puuhaa tälle päivälle? Tytär on 4v. Onko kokemuksia? Ainakin se on ihan törkeen hintanen. Mitähän muuta vois tehdä nyt päivällä täällä keskustassa?
Kommentit (15)
on vuosilippu ja joka kerta ollaan 1,5 h.
Törkeen hintainen ei ole jos mietit kuinka paljon siellä on katsottavaa.
Törkeen hintainen ei ole jos mietit kuinka paljon siellä on katsottavaa.
jaksatte? me on käyty 2 kertaa viiden vuoden sisällä ja nää kerrat riitti loppuelämäksi, tosi tylsä paikka.
Se on tosi kiva paikka, olen ollut monta kertaa.
Kokeilkaa luonnontieteellistä museota, se on suunniteltu hyvin lapsilähtöisesti. Tai miksei myös Kiasma, Ateneum, Design-museo... Lelumuseo? Helsingin kaupunginmuseo? Sederholmin talo?
varmaan noin kerran kaksi vuodessa. Käydään ulkomaillakin usein Sea Lifessa. Meillä lapset tykkää kyllä tosi paljon. Nuorempi on nyt 4,5 v. ja on hänkin tainut ainakin kuusi kertaa jo käydä.
Törkeen hintainen ei ole jos mietit kuinka paljon siellä on katsottavaa.jaksatte? me on käyty 2 kertaa viiden vuoden sisällä ja nää kerrat riitti loppuelämäksi, tosi tylsä paikka.
meillä lapset tykkää kaloista tosi paljon ja mä itse sukeltajana tykkään myös tosi paljon olla siellä.
En edes voi kuvitella miten joku pitää Sealifea tylsänä paikkana, mutta teikäläisiäkin näemmä löytyy.
Me lisäksi käytiin viime kesänä pitkin Eurooppaa 6.ssa Sealifessa ja niissäkin tykättiin olla.
Sea Lifesta, eläinmuseosta ja Kansallismuseosta (ovat nyt 8 ja 10 v), tässä järjestyksessä. Suomenlinna ja Lelumuseo on myös elämys, mutta kunnolla vaatetta päälle. Ratikkaajelu kaupungin ympäri kolmosen ratikalla oli myös hauskaa.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 08:51"]
Älkää käykö eläintarhoissa. Sellainenhan se Sea worldikin on...
[/quote]
Itse en käy eläintarhoissa, syystä että minusta niissä pidetään paljolti eläimiä jotka kärsivät sellaisissa oloissa. Tyyliin jotain isoja petoeläimiä jotka luonnossa vaeltaisivat ja metsästäisivät laajoilla alueilla, pienehköillä aidatuilla alueilla.
Sen sijaan tuollainen akvaario, jossa ei ole hyvin älykkäiksi tiedettyjä delfiinejä tai valaita, on minusta ihan ok. Kalat eivät tiettävästi kärsi Sea Lifen tyyppisissä paikoissa, olot on niille ihan suhteellisen ok.
En tuhlaisi rahojani Helsingin Sea Worldiin, pieni alue, lisäksi osa altaista niin ylhäällä ettei pienemmillä lapsilla ole mahdollisuuksia nähdä. Ahdas. Ja tosiaan tuokin, kuten joku jo kirjoitti, altaat on kaarevia mikä vääristää totuutta ja sen lisäksi hankaloittaa kalan näkemistä oikeasti.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 08:48"]
En tuhlaisi rahojani Helsingin Sea Worldiin, pieni alue, lisäksi osa altaista niin ylhäällä ettei pienemmillä lapsilla ole mahdollisuuksia nähdä. Ahdas. Ja tosiaan tuokin, kuten joku jo kirjoitti, altaat on kaarevia mikä vääristää totuutta ja sen lisäksi hankaloittaa kalan näkemistä oikeasti.
[/quote]
Ja minäkin olen ollut Euroopan muissa Sea Lifeissa, mutta mun mielestäni Suomen versio on kämäisin.
Älkää käykö eläintarhoissa. Sellainenhan se Sea worldikin on...
Suosittelisin ennemmin sturenkadun Tropicariota jos lasta kiinnostaa matelijat. :) On muistaakseni vähän huokeampi ja sieltä löytyy pohjoismaiden harvinaisimpia liskoja ja muita otuksia erittäin hyvässä hoidossa. Tekevät tärkeää työtä uhanalaisten lajien parissa, aina välillä on myös poikasia esillä. On myös kaloja ja yksi iso seurallinen lintu. http://www.tropicario.com/
Olen käynyt kerran vuoteen ja joka kerta yhtä mielenkiintoista.
uuupeeetaaa! Sanoi lapseni ekan kerran sea life-sta. 3 vuotiaana, pari vuotta myöhemmin... tyyylsäää!
käyiin viime kesänä 2v ja 4v kanssa. Kovin paljoa ei lapsia jaksanut kiinnostaa. Nopeasti menivät akvaariolta toiselle. Mitenkään eivät ole jälkikäteen muistelleet.
Sea Lifessa kierretään tietty kierros. Käytävät ovat paikoin aika kapeat ja osassa akvaarioista katseluaukko aika korkealla eli ainakin rattaiden kanssa oli tympeä liikkua ja lapsia joutui nostelemaan, jotta näkivät kaikki altaat. Periatteessa kierroksen saa kiertää monta kertaa, mutta käytännössä jollekkin edelliselle altaalle palaaminen on työlästä (eli suosikkeja on hankala palata katsomaan toista kertaa). Kierroksen aikana ei ole WC-tiloja eli muista käyttää lapsi vessassa ennen kierrosta.
teennäinen paikka, ikkunat on tehty kaarevaksi et kalat näyttäis isommilta yms.
ei mennä enää, eikä lapsetkaan halua.