Jos lähden Goalle, maksaako paikallinen sossu vuokrani ja elämiseni?
Vai millä helvetillä ne sinne matkaavat hipit elävät?
Kommentit (21)
Mistä hitosta ne siellä sossussa tietää, missä sinä aikaasi vietät?
aina välillä. Ei onnistu Goalta käsin.
Taitaa olla sossut enempi tuollainen pohjoismainen ja länsimainen juttu...
Eli feikkaa joku kaverisi täyttämään kaikki paperisi puolestasi täällä Suomessa ja käymään sossussa, kelassa, työkkärissä yms. Eläminen Intiassa maksaa max 10e pv
normissa on laskettu että suomalainen sossun asiakas pärjää n. 9€:llä päivä.
No sit ei voi muuttaa Goalle, koska sossunnormissa on laskettu että suomalainen sossun asiakas pärjää n. 9€:llä päivä.
maksaa myös vuokran, tärkeimmät laskut ja lääkkeet.
Oletteko ylpeitä itsestänne. Hetkellisesti huijaus voi hyödyttää mutta siitä tulee pian toinen luonto.
Maksaako sossu matkan jos muutan pysyvästi Goalle?
Mites on muuttoavustuksen kanssa? Maksaako sossu matkan jos muutan pysyvästi Goalle?
Mun kaveri postitti Kelan kirjeet mun puolesta. Sain asumistuen, lapsilisät yksinhuoltaja-korotuksilla ja työmarkkinatuen vaikka asuin avomiehen kanssa etelässä. Maata en kerro ettei tunnisteta. Suomen-asunnon vuokrasin edelleen ja sain siitä vuokratulotkin.
ja viettää talvet Intiassa.
Kun asuu kimppakämpässä tai kavereiden nurkissa, saa hanttihommistakin säästöön yllättävän paljon, kun ei tuhlaa.
Ja niillä Suomessa tienatuilla pikkurahoilla elää leveästi Intiassa monta kuukautta. Suurin menoerä on varmaan lennot.
Ihan vakavissaan harkitsen Goalle muuttoa kun keksin millä rahoilla sinne matkaan ja millä elän.
jos ei ole tehnyt maistraattiin muuttoilmoitusta??? Eikä sitä kannatakaan tehdä, jos haluaa pitää kaikki tuet ja Kelan turvan....
on tavallisia ihmisiä, usein yliopisto-opiskelijoita, joille on mahdollista tällainen irtiotto.
Eli eiköhän moni elä satunnaisilla hanttihommilla, kesätyösäästöillä, vanhempien tuella jne. On varmasti niitä, jotka huijaavat Kelaakin.
Tällaiseen lomailuun ei siis kuulu av-mammoille tyypillinen kerskakulutus, vesipuistot, mäkkärit jne. Eli Goalla tosiaan elää jollain 10 e päivässä. Sisältäen majoituksen:)
systeemi onnistuu kyllä Ei se Kela tiedä missä kulkee jios ei virallisesti muuta. Eli 13 on ollut koko ajan Suomessa kirjoilla ja sillä sipuli.
varmaan vuokrannut kämpän pimeästi jos on muka itse siinä asunut samaan aikaan. Näin minäkin tekisin jos minulla olisi mahdollisuus.
Mun veljen ystäväpiiriin kuuluu ihan kauheasti duunareita, jotka paiskivat Suomessa niska limassa puoli vuotta-vuoden töitä esim. raksalla, jonka jälkeen pakkaavat kamansa ja lähtevät etelään elelemään. Kun rahaa on jäljellä enää paluumatkaan, tulevat takaisin, majailevat toistensa luona, hakevat lisää pätkätöitä ja oman tilapäisen kämppänsä ja sama alkaa uudestaan... Ei ole pakko olla mikään säälittävä sosiaalipummi!
Mikä se on? Ne elää pikkutöillä, tai säästöillä. Ei siellä paljoa tartte.