Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku vihreä kertoa, kuinka selittää

Vierailija
03.03.2011 |

http://www.garagetv.be/video-galerij/politicsinfo/schokkende_beelden_va… (varoitus erittäin julma, ei herkille!)

itselleen ja meille muille sen ilmeisen ristiriidan, että islamilainen halal-teurastus on äärettömän raaka eläimiä kohtaan, mutta vihreät ovat olevinaan eläinten asialla?

Arvaan, ettet voi. Ainoa mihin tulet kykenemään on a) ap:n haukkuminen, b) vetoamaan johonkin toiseen epäkohtaan maailmassa, ikään kuin esim. suomalaiset häkkikanat oikeuttaisivat halal-julmuuden;

tai c) kiistämään tosiasiat.

Ole hyvä ja yllätä!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lähinnä se ilmentyy elämässäni maailmaa mahdollisimman vähän kuormittavilla valinnoilla. Jätteiden lajittelu, käytetyn tavaran ja vaatteiden osto mahdollisuuksien mukaan, 2-3 kertaa viikossa punaisen lihan syönti maksimissaan, julkisilla liikkuminen mahdollisuuksien mukaan, rikkinäisen korjaaminen, luomuvihannesten osto mahdollisuuksien mukaan ja niin edelleen.

En ihan käsittänyt tuota juttuasi.

Vierailija
2/23 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lähinnä se ilmentyy elämässäni maailmaa mahdollisimman vähän kuormittavilla valinnoilla. Jätteiden lajittelu, käytetyn tavaran ja vaatteiden osto mahdollisuuksien mukaan, 2-3 kertaa viikossa punaisen lihan syönti maksimissaan, julkisilla liikkuminen mahdollisuuksien mukaan, rikkinäisen korjaaminen, luomuvihannesten osto mahdollisuuksien mukaan ja niin edelleen. En ihan käsittänyt tuota juttuasi.

luomassa halitsematonta (islamilaista) aahanmuuttoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi on Vihreiden yksinoikeus pelastaa koko maapallo?

Eiköhän Soini hoida tämänkin asian vasemmalla kädellä pimeässä ja vastatuulessa ihan alta aikayksikön...

Vierailija
4/23 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota videota, mutta olen seurannut itse muslimien halal-teurastusta matkustaessani muslimimaassa ihan omin silmin. Ajattelin silloin, että jos en pysty sitä katsomaan, ryhdyn kasvissyöjäksi. Ei ollut tarvetta ryhtyä, vaan olen voinut olla sekasyöjä siitä asti.

Ajattelen itse niin, että siellä missä eläimiä kohdellaan huonosti, kohdellaan myös huonosti ihmisiä. Siksi eläinasiat ovat ihan tärkeä yhteiskunnallinen kysymys. Tämä teurastusasia ei vain saa minussa mitään tunteita aikaan, keskeistä on, onko eläin elänyt hyvän elämän, onko liha tuotettu eettisesti ja että ruokaa ei haaskata ja heitetä pois. Se teurastus, minkä näin, kesti tosi vähän aikaa. En todellakaan ole minkäänlainen asiantuntija, mutta minusta näytti siltä, että eläin tuskin ehti tajuta, mitä tapahtui ja se oli jo ohi. Sitä ennen se oli kuitenkin elänyt hyvän, lajinmukaisen elämän. Teurastuksen suoritti ammattitaitoinen teurastaja varmoin ottein.

Vierailija
5/23 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota videota, mutta olen seurannut itse muslimien halal-teurastusta matkustaessani muslimimaassa ihan omin silmin. Ajattelin silloin, että jos en pysty sitä katsomaan, ryhdyn kasvissyöjäksi. Ei ollut tarvetta ryhtyä, vaan olen voinut olla sekasyöjä siitä asti. Ajattelen itse niin, että siellä missä eläimiä kohdellaan huonosti, kohdellaan myös huonosti ihmisiä. Siksi eläinasiat ovat ihan tärkeä yhteiskunnallinen kysymys. Tämä teurastusasia ei vain saa minussa mitään tunteita aikaan, keskeistä on, onko eläin elänyt hyvän elämän, onko liha tuotettu eettisesti ja että ruokaa ei haaskata ja heitetä pois. Se teurastus, minkä näin, kesti tosi vähän aikaa. En todellakaan ole minkäänlainen asiantuntija, mutta minusta näytti siltä, että eläin tuskin ehti tajuta, mitä tapahtui ja se oli jo ohi. Sitä ennen se oli kuitenkin elänyt hyvän, lajinmukaisen elämän. Teurastuksen suoritti ammattitaitoinen teurastaja varmoin ottein.

Vierailija
6/23 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerron, että olen itse nähnyt, miten halal-teurastus tehdään. Vai yritätkö sanoa, että minun näkemäni halal-teruastus oli fuulaa ja jonkun hollantilaisen videon totuus?

Tämä ei ole oikesti iso kysymys minulle. Jos eläinten oikeuksia parannetaan EU:ssa, niin se koskee tietenkin myös halal-lihamarkkinoita. Itse en olisi valmis kieltämään rituaaliteurastuksia, mutta eläinten kohtelun pitää muuten olla hyvää. Ja sitähän se ei valitettavasti useinkaan ole.

Kasvissyönnin ymmärrän, vegaanilinjaa en. Minusta ihmisellä on oikeus käyttää tuotantoeläimiä.

Vierailija
7/23 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerron, että olen itse nähnyt, miten halal-teurastus tehdään. Vai yritätkö sanoa, että minun näkemäni halal-teruastus oli fuulaa ja jonkun hollantilaisen videon totuus? Tämä ei ole oikesti iso kysymys minulle. Jos eläinten oikeuksia parannetaan EU:ssa, niin se koskee tietenkin myös halal-lihamarkkinoita. Itse en olisi valmis kieltämään rituaaliteurastuksia, mutta eläinten kohtelun pitää muuten olla hyvää. Ja sitähän se ei valitettavasti useinkaan ole. Kasvissyönnin ymmärrän, vegaanilinjaa en. Minusta ihmisellä on oikeus käyttää tuotantoeläimiä.

Noin se valitettavasti tehdään, eli vastaus on c.

Vierailija
8/23 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ekat puolitoista minuuttia. Oli ihan eri maailmasta kuin se teurastus, jotka seurasin enkä välitä katsoa enempää. Toi oli jonkinlainen tuotantolaitos, jossa noita eläimiä heiteltiin ja nosteltiin ihan miten sattuu.

Minä seurasin tapahtumaa, jossa eläin oli laitumella, kylän lapset seurasivat ympärillä, kun se tuotiin teruastuspaikalle, teurastaja tiesi täsmälleen, mitä teki ja kaikki oli ohi todella nopeasti. Jotain Koraanin säkeitä siinä hymistiin.

Sellaista se oli varmaan Suomessakin maaseudulla vielä joitain vuosi kymmeniä sitten, kun eläimiä pantiin teuraalle. Ilman niitä Koraanin säkeitä. Sellaista, että lapset pystyivät seuraamaan toimistusta myös.

Eli kai sitten edelleen C. Täytyypi taas tsempata ja ostaa vain luomulihaa silloin kun lihaa ostaa.

Vierailija
9/23 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan jotain persulogiikkaa. Miksi vihreiden pitäisi erityisesti vastustaa juuri sitä?

Vierailija
10/23 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kykenemään sopuisaan ajatustenvaihtoon, en malta olla a:n ja b:n uhallakaan kysymättä vielä kerran; eikö halal-teurastuksen, eläinten oikeuksien ja Vihreiden-Den Gröna puolueen ajaman maahanmuuttopolitiikan välillä ole ristiriita?

Halal-teurastus kuuluu tehdä siten, että eläimen kaulaan tehdään viilto, josta eläimen veri valuu hitaasti ja eläin kuolee hitaan ja tuskallisen kuoleman. Mitenkään tehtynä halal-teurastus ei ole eläimelle muuta kuin erittäin raaka, tarpeeton ja julma.

Vierailija
11/23 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on varmaan jotain persulogiikkaa. Miksi vihreiden pitäisi erityisesti vastustaa juuri sitä?

Vihreät yhdessä rkp:n kanssa ajavat kiivaimmin nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa. Ja vihreät profiloituvat luonnon ja elïnten ystävänä.

Vierailija
12/23 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kykenemään sopuisaan ajatustenvaihtoon, en malta olla a:n ja b:n uhallakaan kysymättä vielä kerran; eikö halal-teurastuksen, eläinten oikeuksien ja Vihreiden-Den Gröna puolueen ajaman maahanmuuttopolitiikan välillä ole ristiriita? Halal-teurastus kuuluu tehdä siten, että eläimen kaulaan tehdään viilto, josta eläimen veri valuu hitaasti ja eläin kuolee hitaan ja tuskallisen kuoleman. Mitenkään tehtynä halal-teurastus ei ole eläimelle muuta kuin erittäin raaka, tarpeeton ja julma.

mutta miten tuo sepustuksesi liittyy maahanmuuttopolitiikkaan?

Vierailija
13/23 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

i] mutta miten tuo sepustuksesi liittyy maahanmuuttopolitiikkaan?

[/quote]

niin sekin lasketaan c:ksi.

Vierailija
14/23 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

julmuus eläimiä kohtaan on väärin: kyllä. halal-teurastus lienee julmaa: kyllä. miten tämä kaikki liittyy siihen että äänestän vihreitä: ei mitään hajua.

Vierailija
15/23 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksy eläinrääkkäystä, mutta miten se liittyy Vihreiden maahanmuuttopolitiikkaan?

Jos Vihreät kääntäisivät takkinsa ja olisivatkin yht´äkkiä sitä mieltä, että kaikilla ihmisillä ei olekaan ihmisarvoa, niin ko.kidutukset loppuisivat kuin seinään vai?

Vierailija
16/23 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luomassa halitsematonta (islamilaista) aahanmuuttoa.

mitä ihmettä on hallitsemattoman islamilaisen maahanmuuton luominen?? ihan käytännössä?? että suositaan islamilaisia pakolaisia? ei oteta kristittyjä, ateisteja tai hinduja yms, vaan nimenomaan muslimeja? käsketään Nokian palkkaamaan islminuskoisia insinöörejä?

Vierailija
17/23 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi jaksan keskustella, että ymmärrän jotenkin pointtisi. Mutta en varmaan osaa perustella sinua tyydyttävällä tasolla, että en todella näe mitään ristiriitaa asiassa.

Olen sitä mieltä, että eläinten huonoon kohteluun Euroopan tuotantolaitoksissa tulee puuttua, ihan kaikilla tasoilla ja ihan kaikkien eläinten. Mutta tuo muslimien ja juutalaisten teurastuskysymys, silloin kun eläimiä kohdellaan muuten hyvin, ei herätä minussa mitään suuria intohimoja.

Oma kantani on, että Suomeen voi tulla muslimeita. Se ei uhkaa suomalaisia arvoja eikä vesitä toiveita ympäristötietoisemmasta yhteiskunnasta.

En näe muslimeita yhtenäisenä ryhmänä, joilla olisi jotain yhtenäisiä taipumuksia tai tapoja. Osa haluaa noudattaa Koraanin ruokamääräyksiä ja se heille sallittakoon, osa ei välitä, mitä syö ja isoin osa välttelee sian lihaa, mutta ei muuten välitä, miten liha on teurastettu.

Vierailija
18/23 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vihreilla eurooppalaisilla arvoilla olisi ristiriitaa. Me jotka olemme nahneet asioiden nykytilan, tiedamme mista puhumme.

Belgiassa ja Hollannissa kaikki vankioihin tuotettava liha on halal-lihaa. Ihan vaan esimerkkina.

Vierailija
19/23 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vihreilla eurooppalaisilla arvoilla olisi ristiriitaa. Me jotka olemme nahneet asioiden nykytilan, tiedamme mista puhumme.

Belgiassa ja Hollannissa kaikki vankioihin tuotettava liha on halal-lihaa. Ihan vaan esimerkkina.

oonko mä islamisti tietämättäni :O

t. vihreä

Vierailija
20/23 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "te" olette nähneet jotain nykytilaa, mitä "me" emme sokeudeltamme näe?

Samoissa maissa varmaan matkustellaan, työskennellään, samoja tilastoja luetaan, samoilla kaduilla kuljetaan, tavataan ihmisiä eri puolilta ja silti päädytään hyvin erilaisiin johtoäätöksiin.

Ja tämän yhteyttä siihen, mistä keskustelu alkoi, en enää ymmärrä lainkaan. Nyt tuli keskusteluun mukaan kohta A, mutta niin päin, että vihreiden arvojen kannattajia hakutaan sokeiksi ja naiiveiksi.