Ihan julmetun paha mieli työni vuoksi :´´(
Olen kiertävänä 2-3 eri pkssa eräällä suht pienellä paikkakunnalla pk-seudulla ja nyt on tullut pikkuhiljaa sellainen fiilis, että pomoni ei pahemmin työpanostani arvosta.
Olen tehnyt työni hyvin, saanut positiivista palautetta ja minusta pidetään, kolleegat siis myös ja sanin kuullakin sen tänään.
Pomoni sen sijaan ei ole buukannut minulle kehityskeskusteluaikaa kuten kaikille muille eikä esim kutsunut kehitysiltaan johon jokainen oli saanut " mikä työssä ihastuttaa ja vihastuttaa"-kaavakkeen jonka täyttivät sinne ja jossa kävivät niitä lävitse, muummuassa.
Tuossa vain pari esimerkkiä siitä mikä saanut minut tuntemaan itseni täysin ulkopuoliseksi ja itkuksihan tämä on välillä mennyt.
Pidän kiertävä olosta, menen ja teen työni ja lähden pois, mutta olen kyllä mielestäni myös osa niitä tiimejä ja hlökuntaa!!
Yksikköni varajohtaja jonka ryhmässä tänään olin pahoitteli jos he ovat saneet sellaisen olon minulle ja totesi että "kyllä me sinusta tykätään", sanoin ettei tämä niinkään heistä johdu vaan ylemmän tahon edesottamuksista.
Sekin kalvaa hirvittävästi että työsopimukseni päättyy toukokuussa eikä jatkosta tietenkään tietoa, olen varmaan, taas, kesän työtön.
Se ei ole herkkua vaikka kesä onkin, menetän lomarahaedut taas, joudun paperirumbaan liitos ja palkkatoimiston ja työkkärin kanssa, odottelen ekaa ansiosidonnaisen erää jopa 1,5kk jnejne.
Puhumattakaan epävarmuudesta milloin on taas töitä ja miten saan myytyä itseni jollekin niin että palkkaa minut, en vain jaksaisi enää.
En jaksaisi :´´(
Kommentit (17)
Vienko kenties liikaa tilaa "tuksumartina" ym oleellisilta av-jutuilta???
ap
älä tänne
Vakinaistamisasiaan en nyt jaksa tässä paneutua koska se ei ole/ollut se pointtini.
ap
tarkoittaa "suht pienellä paikkakunnalla pk-seudulla"?
Miksi et ole saanut vakituista paikkaa, täällä pk-seudullahan riittää töitä vaikka kuinka paljon?
Helsingistä, vantaalta tai espoosta.
Siis vaikka kesäduunin jos ei muuta löydy
ja pyydä kehityskeskusteluaika. Jos olet kiertävä, sinut on ehkä totaalisesti unohdettu.
Ei kotona poraaminen sinua auta. Sinun täytyy riitttää itsellesi, johtajilta on turha kehuja tai armopaloja odottaa, työntekijät ovat heille vain harmia tuottavaa massaa.
tänne vitinä kun ei auta / muuta mitään.
Sanainen arkku auki ja kerro mikä mättää.
Siis pomolles!
ja pyytää se aika. Voit jopa yllättyä ja huomata että kyseessä on saattanut olla ihan inhimillinen erehdys. Joka tapauksessa ei voi mitenkään olettaa, että pomo tietäisi mikä sua harmittaa ja mitä haluaisit, jos et sitä hänelle kerro selkeästi ja suoraan. Itsekin huomasin tämän vasta ihan vähän aikaa sitten, ja sain positiivisia muutoksia aikaan työnkuvassani (kaikkea en toki pystynyt muuttamaan, mutta jotain) kun sain vihdoin sanotuksi mitä haluaisin.
näin se vaan menee, siitä joutuu kärsimään.
olen kesät aina työttömänä. Ei ikinä ole mennyt noin kauaa että saa ekat korvaukset. Noin 2,5 vkoa aina mennyt. Ja kai sulla säästössä jotain, kun töissä käyt, jos noin kauan jostain syystä kestäisi ennekuin saisit ekat päivärahat?
Ja sittenhän ne alkaa pyöriä hyvin..
Kyllä meillä menee ihan elämiseen kaikki mitä tuleekin eli ei ole varaa säästötiliä kartuttaa:/
Juuu, asuntolainallisia olemme mutta ei sekään mikään suuren suuri ole, varsinkaan enää mutta silti.
Autolaina vie osansa ja ruokakauppa suuren summan+vakuutukset, muut laskut, apteekki (pari kroonista sairautta perheessä, atopiaa jne).
ps. viina ja tupakka ei rahojamme kuluta.
ap
mutta meillä kehariaika varataan itse. Pomo sanoo, että "nyt on se aika vuodesta" ja sitten kaikki ehdottaa itselleen sopivia aikoja. Oletko varma, ettei teillä ole samoin?
Mutta olen samaa mieltä muiden kommentoineiden kanssa, et saa asiaasi eteenpäin kuin avaamalla suusi. Mene rohkeasti ehdottamaan aikaa, tai kysymään koska pomollesi sopisi.
Onko myöskään varmaa, että määräaikainen sopimuksesi on perusteltu? Tästä kannattaa vaikka liiton avulla ottaa selvää.
ole nähnyt tarpelliseksi sopia kanssasi mitään keskusteluja. Ihan selväähän tuo on. Ala etsiä uutta työpaikkaa nyt vaan, ei tuossa muutakaan voi. Jatkoa ei selvästikään ole tulossa.
Kehityskeskustelulappu ilmestyi kahvihuoneen seinälle jo tuossa 1kk sitten ja siinä seisoo työntekijöiden nimet ja pomon tarjoama aika eli päivämäärä ja klonaika.
Eli ei toimi niin että jokainen olisi itse ehdottanut aikaa pomolle.
Mulla ei myöskään se mene jakeluun miksei jatkoa olisi tiedossa koska tämän 7kk aikana ei ole ollut 3-4 päivää jolloin minua ei hlökunnan määrän vuoksi olisi ns tarvittu ja siltikin minua tarvittiin eli tekemistä ja syliin tulijaa riitti ja apuani kaivattiin.
Sen tiedän että kys kunnassa tehdään työsopimus ensin 4-8kk ajaksi ja minulla se oli ja on tuon 8kk ja päättyy siis 31.5.
Kesäkuu vielä auki ja varsinkin syksy, kunta laittaa mm vakituisia paikkoja alallemme hakuun ensikuussa.
ap
ole nähnyt tarpelliseksi sopia kanssasi mitään keskusteluja. Ihan selväähän tuo on. Ala etsiä uutta työpaikkaa nyt vaan, ei tuossa muutakaan voi. Jatkoa ei selvästikään ole tulossa.
Mene ja kysy pomoltasi suoraan onko jatkoa tulossa ja miten on kehityskeskustelun laita. Sittenpä saat vastauksen, ei tarvitse ihmetellä.
Kehityskeskustelulappu ilmestyi kahvihuoneen seinälle jo tuossa 1kk sitten ja siinä seisoo työntekijöiden nimet ja pomon tarjoama aika eli päivämäärä ja klonaika.
Mulla ei myöskään se mene jakeluun miksei jatkoa olisi tiedossa koska tämän 7kk aikana ei ole ollut 3-4 päivää jolloin minua ei hlökunnan määrän vuoksi olisi ns tarvittu ja siltikin minua tarvittiin eli tekemistä ja syliin tulijaa riitti ja apuani kaivattiin.
Sen tiedän että kys kunnassa tehdään työsopimus ensin 4-8kk ajaksi ja minulla se oli ja on tuon 8kk ja päättyy siis 31.5.
Kesäkuu vielä auki ja varsinkin syksy, kunta laittaa mm vakituisia paikkoja alallemme hakuun ensikuussa.ap
kovin viisas asian suhteen itsekään koska hlöstöasiat tosiaan vielä suht auki ja kesäksihän ei yleisestikään palkata hlökuntaa vaan pidetään lomia ja katkaistaan työsuhteita kulujen karsimiseksi. Ainakin päivähoitoalalla.
ap
Mene ja kysy pomoltasi suoraan onko jatkoa tulossa ja miten on kehityskeskustelun laita. Sittenpä saat vastauksen, ei tarvitse ihmetellä.
Kesäkuu vielä auki ja varsinkin syksy, kunta laittaa mm vakituisia paikkoja alallemme hakuun ensikuussa.ap
Itse kannattaa olla aktiivinen.
Mulle on käynyt juuri niin, että kun kutsua kehityskeskusteluun ei kuulunut, se tarkoitti ettei sijaisuutta jatkettu enää.
kovin viisas asian suhteen itsekään koska hlöstöasiat tosiaan vielä suht auki ja kesäksihän ei yleisestikään palkata hlökuntaa vaan pidetään lomia ja katkaistaan työsuhteita kulujen karsimiseksi. Ainakin päivähoitoalalla.
ap
tarkoittaa "suht pienellä paikkakunnalla pk-seudulla"?
Miksi et ole saanut vakituista paikkaa, täällä pk-seudullahan riittää töitä vaikka kuinka paljon?