Eilinen Matkaopas ja tallelokerovarkaus - oudosti hoidettu
vähän outoa miten se juttu kääntyi. Miten niin ne turistit olisi olleet syyllisiä, kertoopa vaan jotain Turkin poliisin toimintamallista ja Deturin ammattitaidottomuudesta myös.
Lähtevät vielä hotellia paapomaan, missä kuitenkin mahdollista että hotelli syyllinen varkauksiin.
Kommentit (28)
kuin turistien mielipahaa. Tämä on nähty Turkin-matkoilla ennenkin. Kannattaa muistaa, että matkatoimisto on turkkilaisten omistuksessa, siellä on hotellinomistajat golfkavereina yms. Turistihan nyt on pelkkä asiakas, niitä tulee aina lisää.
kuinka surkeaa englantia nuo oppaat puhuvat! Aina hehkutetaan suomalaisten kielitaitoa, mutta nuo nuoret naiset puhuvat onnetonsa tönkköenglantia...
ihan varmasti siinä oli usealta viety rahaa - ei kai ne nyt kimpassa suunnittelisi tuollaista noin tarkkaan.
Kun oli erimaalaisiakin käsittääkseni, ja joltain oli viety huoneesta.
Siinä TÄYTYY olla joku korruptiorengas, hotellin johtoa ja poliisia.
Ja ei ole todisteita, no ei kai, jos joku käy avaimella lokeroilla.
Ja sitten pelotellaan turisteja että ovatkin itse seuraavaksi syyllisinä tutkinnanalaisina, jos eivät undohda juttua - tosi törkeää!
Eihän kukaan nyt halua suht pienen summan takia vaikeuksiin tuollaisessa maassa, jossa rangaistukset kovia pikkujutuista, vankilaolot karuja, korruptio rehottaa suurine korvauksineen...
en tiedä saivatko siis edes vakuutusyhtiötä varten tutkintaraporttia sitten.
ja miksi helkkarissa sillä hotellilla on joku muka-valvontakamera, mutta ei just tallelokeroihin.
Ja Terhi vaan ajattelee että ei niillä varmaan voi olla master-avainta kun joutuvat murtamaan lokeroita jos joku hukkaa avaimen - no kai nyt murtaakin, eihän niitä silloin kiinnosta lisäkulu ja vaiva, kun avaimen hukannut turisti sen yleensä joutuu itse maksamaan (lokeron tai lukon vaihdon tms.)
eihän niiden kannata tunnustaa että niillä on masteravain, tai ehkä se onkin vain jonkun hallussa (johtajalla itellään? olikin aika ällön lipevän oloinen äijä, kaksinaamainen).
Outoa todella että Detur on noin paljon vain hotellin puolella, ei yhtään puolusta matkailijoita.
Meni todella maku koko Deturiin nyt viimeistään.
Ja kyllä turkkiinkin, vaikka en nyt siitä maasta muutenkaan välitä.
poliisihan on täysin korruptoitunut, sehän on yleisesti tiedossa. Helpompi heidän laittaa syy turistien niskoille, niin ei tarvitse enempää tutkia.
kommentin myös nelosen sinne videoiden kommentteihin tästä jaksosta, mutta se hävisi johonkin eikä tullut näkyviin?
Onko siellä joku sensuuri ettei Deturia saa kritisoida??
sen sijaan sitä yhtä perhettä saa haukkua kyllä
Ette uskoisi miten paljon turistit yrittää kusettaa! Turisti antaa 50 euron setelin rahaa vaihtaessaan ja pian huutaa antaneensa 200 euroa ja syyttää hotellin respaa huijariksi. Siivoojan käynnin aikana oli kadonnut kultakoruja ja kännykkä ja perheen poika oli kuulemma nähnyt siivoojan laittavan taskuunsa jotain, mutta kun hotellin siivooja ei ollut paikallakaan sinä päivänä vaan minä siivosin huoneet & kyseisten turistien huone oli tyhjä kun siellä kävin. Olen aivan varma että matkailijat oli itse keksineet koko jutun tai yksi heistä pölli toisilta rahaa.
Hotellin henkiläkunta oli varkaita. Perustelut:
-MIKSI ei ole kameraa tallelokeroille? Ei ole iso investointi, ja helpottaisi paljon asiaa kun olisi tallenne siitä kuka lokerolla on käynyt. Ja jos ongelmia ollut jo aiempina vuosina, niin ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta.
-Taatusti on "masterkey" olemassa, en todellakaan usko että aina soittavat lukkosepälle. Luulen että tämäkin on vain tapa k*settaa --> asiakas:"hukkasin avaimen", respa: "pitää kutsua lukkoseppä, se maksaa sitten 100€" (ja todellisuudessa joku hotellin tyäntekijä esittää lukkoseppää ja avaa yleisavaimella lokeron, henkiläkunta rikastuu 100€)
Ja jos olisin matkatoimiston päällikkö, ei tuollaiseen hotelliin enää majoitettaisi asiakkaita. Kuinka huonosti on asiat muuten hoidettu jos ei yhtä kameraa saa lokeroille? Detur voisi vaikka sen sinne maksaa, säästyisi oppaiden aikaa ja sitä kautta kamera maksaisi itsensä hetkessä takaisin.
veikkaan että jollain henkilökunnan jäsenellä on kuningasavain ko. tallelokeroon. Vaikka välillä joku hukkaa avaimensa ja lokeron oven lukko sarjoitetaan uudelleen, tämä vanha kuningasavain avaa senkin.