Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset suhtautuvat vihamielisesti yh-isin lapsiin?

Vierailija
03.03.2011 |

On tässä käyty iso lauma naisia läpi, treffattu jokaista 1. Max 3 kertaa. No, annas olla, keppijumpan jälkeen (ekoilla treffeillä siis) niin ollaan jo heti luomassa parisuhdetta. Menossa naimisiin asti. Että hääpäivää pitäs sopia. Suunniilleen.

Tämä viimeisin oli kyllä kaiken huippu: alkoi tokien treffien jälkeen malitse kyselemään, että KUMPI ON TÄRKEÄMPI TÄMÄ MEIDÄN SUHTEEMME VAI LAPSESI?

Juu-u. Ensimmäisenä asiana naiselle esittelen valokuvia pienistä lapsistani, joista pystyn puhumaan rakkaudella ja hartaudella ja pitkään, aivan kuin kuka tahansa äiti tekisi (vaikka ei ketään kiiinostaisikaan). Samalla kerron, että näitä hoitelen yksin enimmäkseen, että äidin tapaamiset ovat satunnaisia ja epävarmoja. Muistan valittaa, että kukaan ei auta minua mitenkään.

Teen pelin heti alkuunsa harvinaisen selväksi. MUTTA. Jokainen nainen järkeään alkaa heti alkuunsa pallottelemaan ajatusta lapsistani, aivan kuin olisi hienolle nurmikolle eksynyt joku kakkakökkäre, josta pitäisi jotenkin päästä eroon.

Musta. Täytyy vakavasti vipata vintistä, jos kuvittelee, että jonkun juuri tavatun naisen, jonkun jota hädin tuskin tunnen, niin PANISIN tämän naisen etusijalle.

Minusta on lasten kannalta riittävää. Että oma äitinsä hylkäsi pienet lapsensa. MINÄ EN AIO HYLÄTÄ. Ja on tosi sairasta alkaa ehdottelemaan jotain muuta. Minä en ”järjestele”. En tee kompromisseja. Lapset menevät aina etusijalla. Minusta jokaisen täysijärkisen ihmisen pitäisi ymmärtää tämä. Pitäskö mun sulkea lapset johonkin vaatekaappiin, jotta voin viettää "laatuaikaa" jonkun naisen kaa aina silloin, kun naiselle sattuu sopimaan ja huvittaa?

Onko ajatuksenjuoksuni oikea?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffailet niitä naisia? Haluatko vain pantavaa?

Keskity niihin lapsiin, ovat pieniä ja tarvitsevat sua.

Vierailija
2/15 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että aikasi piisaa, jos et saa lapsiasi käsistäsi treffien ajaksi.

Aika jänniä naisia olet tapaillut, jos _kaikki_ ovat kippaamassa lapsiasi muualle. Josko valitsaisit treffiseurasi joillain muilla kriteereillä kuin tähän asti...

Muuten olen samaa mieltä, että totta ihmeessa lapset tulevat ensin.

Jospa keskittyisit jonkun aikaa niihin lapsiisi, ihan oikeasti. Se oikeanlainen nainen voi hupsahtaa esiin ihan odottamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nainen jolla on itsellään lapsia ymmärtää tämän kyllä. Olen törmännyt lähipiirissäni samaan. Miehet sopeutuvat jostain syystä uuden puolisonsa lapsiin paljon paremmin kuin naiset. Naiset heittäytyvät teineiksi ja ovat mustasukkaisia niistä lapissta, tai lähinnä kai siitä huomiosta ja miehen ajasta. Täytyy myöntää, että itse olen tyytyväinen, ettei miehelläni ole lapsia, en tiedä voisinko vieraita lapsia rakastaa kuten omiani. Ystäväni taas on ottanut miehensä lapsen täysin tasavertaiseksi omiensa kanssa, mitä on ihana katsoa ja heillä kaikki toimiikin kivasti. Jaksamista sinulle, ja uskon että löydät kyllä sen oikean vierellesi.

Vierailija
4/15 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollenkaan, että ne naiset ovat varmaan siinä iässä että perhettä pitäis perustaa. Ei siinä kuule jahkailla ja arvota kuka tulee ensin ja mihin.

Silloin lyödään hynttyyt yhteen ja pykätään yhteiset pennut maailmaan. Edellisestä suhteesta olevat pidetään tasavertaisesti rinnalla.

Ne naiset haluaa sinut ja sun siemenes. Alkuhuumassa ja suhteen alkuaikoina ne naiset eivät vaan laita sun kullannuppujas etusijalle. Mutta sitten myöhemmin kun perhe on perustettu, niin lapset tulevat ekaks.

Vierailija
5/15 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffailun joksikin aikaa.

Vierailija
6/15 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän meillä kaikilla, myös iseillä ja äideillä, ole oikeus aikuissuhteiseen.

Ap, en osaa selittää. Lapset entisestä liitosta ovat varmasti tietyllä tapaa vaikea paikka kaikille, ihmisestä riippuu kuinka hyvin asioita voi käsitellä. Perusta saattaa olla ihan biologinenkin: jos ajattelee parinvalintaa, naisen kannattaa varmistaa että hän ja hänen jälkeläisensä ovat miehen ykkösprioriteetit.

Emme kuitenkaan ole eläimiä, ja fiksu nainen osaa käsitellä asiaa ja sen herättämiäå tuntita. Kaikista ei varmastikaan ole suhteeseen yh-isän kanssa, joistakin on.

Mutta millä tavalla sinä ap asian esität? Oletko itse rakentava ja empaattinen, ymmärrätkö toissen näkökannan ja pystytkö selittämään miten maailmaasi mahtuu sekä nainen että lapset? Puhut naisista hieman esineellistävään sävyyn, joten en ihmettelisi vaikka omat naisvalintasi ja oma käytöksesi pahentaisivat tilannetta.

Vierailija
7/15 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitä en ymmärrä, että naiset, joilla on omiakin lapsia saattavat käyttäytyä noin.

Ehkä se on se naisen perimmäinen ajatus, että hänen tulee olla se ainoa, erikoinen ja jalustalle nostettu.

Tero

Niin ja eikö järkikin sen sano, että lapsi menee etusijalle niin kauan, kunnes pystyy itse huolehtimaan itsestään. Näin se vaan menee.

Vierailija
8/15 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOku nainen vois kirjoittaa ihan samanlailla, mutta vain naisnäkökulmasta.

Pohdipa nyt ensiksi, millä tavoin lapset tosiaan asettuvat elämääsi ja vasta sitten se, miten joku muu/muut (uusi nainen, ehkä hänen lapsensa jne.)

Hätiköinti, syyttely, yli-innostus jne....eivät taida johtaa mihinkään.

Hienoa, että lapsesi ovat sinulle tärkeitä, niin pitääkin.

ps.mulla ei ole ollut ongelmia hyväksyä miesystäväni ihanaa pikkupojua

Vierailija
9/15 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti on treffailut alkaneet, mutta älä luovuta, ei kaikki naiset sentään ole noin kypsymättömiä.

Jotkut naiset/miehet (joilla ei ole omia lapsia) eivät vaan osaa suhtautua peheen tuomiin haasteisiin. Naiset varsinkin ovat tottuneet siihen, että äidit hoitavat nämä lapsiasiat. Isät ovat isiä vain viikonlopun silloin tällöin, eikä sen tarvitse vaikuttaa suhteeseen. Asiahan ei kuitenkaan niin ole...lasten onneksi!

Vierailija
10/15 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena kun tuota tekstiäsi luin, en ymmärtänyt ollenkaan näitä naikkosia. Varsinkaan tuota, joka kyseli, että onko sinulle tärkeämpää suhde, vai lapset. Eiköhän vastaus ole ilmiselvä. Jokaiselle ihmiselle lasten tulee olla etusijalla mihinkään muuhun nähden. Valitettavasti näin ei ole, mutta onneksi sinulle on. =)

Anna näiden naisten olla. Keskity jonkin aikaa vain lapsiisi (vaikka jokainen vanhepi tarvitsee sitä omaakin aikaansa tietysti välillä). Kyllä joku kiva nainen tulee sitten vastaan, mutta useimmiten vasta sitten, kun olet lopettanut etsimisen. =)

Vierailija
11/15 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti jos mies puhuisi treffeillä pääasiassa lapsista.. No, voisin juosta karkuun ja kovaa:D

Vierailija
12/15 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti jos mies puhuisi treffeillä pääasiassa lapsista.. No, voisin juosta karkuun ja kovaa:D

Vierailija
13/15 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tiedä, että mitä minä haen. Vai haenko ollenkaan? On vain kovin YKSINÄINEN OLO. Ja jotain sellaista olen ajatellut, että löytyisi sellainen nainen. Jolla olisi samanikäisiä lapsia. Niin lapset voisivat leikkiä keskenään. Ja isi voisi leikkiä sen naisen kaa lasten nukkumaan mentyä. Niin useimmilla tapaamillani naisilla on ollut omiakin lapsia, joten en oikein ymmärrä, miksi minun nyt pitäisi jotain heti panna ”etusijalle” sitä naista. Minä odotan ilman muuta, että se nainenkin panee omat lapset etusijalle.

Ja kyllä, on suorastaan hämmästyttävää, että kuinka paljon on tullut ”touhuiltua” (naiset hakevat turvallista miestä ja minä olen sitä niin selkeästi sekä ulkoisesti että sisäisesti). Olen saanut sovittua treffejä kotiini lasteni mentyä nukkumaan… Ja olen jopa ajatellut, että ihan kaveripohjaltakin olisi kiva, että olisi seuraa. Esim. viime perjantai. Niin oli kortsuja kotona. No, kävin heittään ne roskiin etukäteen, että menisi varmasti kaveripohjalta. Eikä ollut mitään puhetta yökuntiin jäämisestä etukäteen. No, yhden aikaa yöllä nähtiin epätoivoinen yh-isi kaivelemassa roskista pakkasilla puolipukeissa. Juu, ei niitä löytynyt ees, roskis oli liian täysi. Tosi noloa, en kehtaisi sanoa muuta kuin anonyyminä….

Että en tiedä, miten päin pitäs olla. Ehkä vanhemmuuteeni ei voi yhdistää minkäänlaista suhdetta sitten. Mutta on oikeasti MASENTAVA AJATUS. Lapseni ovat kuitenkin niin pieniä vielä….

Vierailija
14/15 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, äitien silmät kostuu liikutuksesta, kun näkevät minun hoiva-isi-suhteeni lapsiini. On aivan vastustamaton yhdistelmä.

Voi niitä maireita ilmeitä ja hymyjä, kun on "niin hyvä isi". Ja YHTEISTÄ puheenaihetta löytyy nimenomaan niistä lapsista. En tohon sun asenteeseesi ole juuri törmännyt, on marginaali-ilmiö. Kyllä kuule marttyyri-isin sädekekehällä on hyvä ratsastella. Näin se vain menee...

Vierailija
15/15 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, yhden aikaa yöllä nähtiin epätoivoinen yh-isi kaivelemassa roskista pakkasilla puolipukeissa. Juu, ei niitä löytynyt ees, roskis oli liian täysi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme