Kuinka monella mykoplasmabakteeri?
2v lapsellani oli 3 viikkoa sitten kunnon tauti.
Tälläkin hetkellä yskii paljon ja kuulee ihan selvästi, että röörit täynnä sitkeetä limaa.
Onkohan tuota mykoplasmaa?
Kommentit (11)
eli ei ole terve. Voi olla mykoplasmaa mutta myös a-streptokokkiakin.
Mitä oireita ko. tautiin kuluu? Meidän vauva yskii, mutta en tiedä, onko tuo nyt ihan perusflunssa vaan. Maanantaina alkoi.
oire kuulostaa juurikin mykoplasmalta.
Meillä tyttö useita kuukausia puolikuntoinen, yskää, limaa ja mykoplasmahan se oli.
Nyt on vain niin ettei yksi kuuri auttanut ja pian mennään lääkäriin uudestaan.
Meni ohi neljässä päivässä mutta jäljelle jäi ihan kamala yskä. ap
Olen 36-vuotias, olin tänä talvena mykon vuoksi 2,5 kk sairaana. Lopulta työterveys otti myko-kokeen ja oli se. Söin laajakirjoista antibioottia 3 vkoa. Pahin oire oli keltainen sitkeä lima keuhkoissa, yksin päivittäin noin desin verran sellaista "keltaista muovailuvahaa". Suihkussa helpotti hieman, mutta vain hieman. Lopulta olin niin väsynyt, että jouduin sen vuoksi sairaslomalle viikoksi. Kamala tauti.
siis eihän CRP kerro mikä taudin on aiheuttanut, antaa vain viitteitä siitä että onko bakteeri vai virus. Mulla oli korkeimmillaan sata ja mykoplasma todettiin. Siis tutkittiin mukoplasma-vasta-aineet jolla se vain varmaksi selviää.
eli valtaosa ei edes tiedä sairastaneensa - näin kävi ainakin minulle, kun tutkittiin keuhkokuumeen syytä. Jäljet löytyi, muttei akuuttia tulehdusta
Vaatii lääkekuurin tai kaksi. Lapsi heti lääkäriin! Kuulitko ap? ;-)
ei meinannut päästä millään eroon, aina kun edellisestä keuhkokuumeesta pääsin eroon niin toinen iski jo muutaman viikon päästä. Ihan hirveä talvi, sairastin lähes koko talven ja söin sen talven aikana yli 10 antibioottikuuria!! Lopulta vasta tajuttiin testata tuo mykoplasma ja kun se löydettiin niin sitten sain täsmälääkkeet ja kierre loppui.
tärkeintä lienee saada lima liikkeelle eli juotavaa ja höyryhengitystä