Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako teillä isovanhemmat lapsenlapsiaan?

Vierailija
02.03.2011 |

Miten, olisi kiva kuulla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koskaan auttaneet meitä, eikä auta meidän lapsiakaan.

Vierailija
2/13 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkoja yms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin meilläkin, olin luullut olevani ainut.

-ap

Vierailija
4/13 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat opettaneet näille mukeloille käsitöitä, luontoa, eräilyä, läksyissäkin ovat auttaneet jne.

Vierailija
5/13 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joo isovanhemmat viettää aikaa mielellään lapsemme kanssa aina kun ehtivät ja aina voin viedä hoitoon vanhemmilleni vähintään muutamaksi tunniksi.

vai millasta auttamista tarkoitat? koulunkäynti apua?

Vierailija
6/13 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi aina kehuu sukulaisille kuinka paljon hän on meidän lasten kanssa, mutta kertaakaan ei ole vienyt esim. harrastuksiin tai edes käynyt katsomassa niitä. Kesäisin ottaa jokaisen lapsen luokseen 1-2 päiväksi ja se on siinä. Omat vanhempani suosivat veljeni lapsia eivätkä tee koskaan mitään mun lasteni kanssa. Mulla ja mun miehellä oli aivan ihanat Ukit, jotka olivat meidän kanssa ja opettivat vaikka mitä. Säälittää, kun meidän lapsilta jää sellaiset kokemukset väliin.

Vierailija
7/13 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe asuu ulkomailla. Siitä on sitten kiva mainita sivulauseessa kotona vesijumpassa kavereille, kansainvälisiä kun ollaan. Nytkin anoppi on menossa kahdeksi viikoksi karnevaaliloma-ajan beibisitteriksi. Eniten asia näyttää nakertavan anopin tytärtä, joka on miehineen lähdössä etelänlomalle samaan aikaan... anopin piti alun perin mennä heille hoitamaan perheen opiskelijapojille päivän ruoat nenän eteen. :D

Vierailija
8/13 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsella on lukihäiriö ja mummo ja vaari kirjottelevat lapsen kanssa säännöllisesti sähköpostia.

Ovat myös osallistuneet joka vuosi jonkun harrastusvälineen hankintaan ja viime vuosina vieneet lapsen kerran kesässä jollekin pienelle matkalle.

Vierailija
9/13 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin äitiäni ei enää ole ettei hän voisikaan:(

- välillähän tämä on tosi raskasta, mutta aikansa kutakin... niin ja 30 vuotias olen, että turhaan ei kannata kritisoida, että vanhana tehty lapset...

Vierailija
10/13 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on aina valmis hoitamaan ja meidän täytyy rajoittaa ihan, kun ikää alkaa olla ja uuvuttaa itsensä. Aina katselee lehdistä kaikkia lastentapahtumia ja haluaa viedä lapsia sinne.

Sitten taas mun vanhemmat on paljon nuorempia ja he hoitavat nytkin meidän 2-vuotiasta joka päivä. Ei ole tarvinnut laittaa päivähoitoon, kun mummu ei anna...:) Ostavat tavaraa, tekevät meille ruokaa pakasteeseen ja antavat silkkaa rahaakin, kun ovat anoppia varakkaampia. Kumpikin neuvoo kotitehtävissä ja esikoisen äidinkielen vaikeudet hoitui mummun toimesta pois vuodessa. Äitini oli äikänope ja erityisope ammatiltaan, ja osasi niin nätisti tukea esikoista ekalla ja nyt koulu sujuu hyvin.

Vierailija
11/13 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani kuskaavat pari-kolme kertaa viikossa harrastuksiin, kustantavat ison osan lapsen harrastusmaksuista ( n. 500 vuodessa ), ostivat lapselle juuri yli tuhannen euron harrastussoittimen. Lisäksi vaatteita ja rahaa lahjaksi.

lapsi 14 v, äiti pienituloinen yh

Vierailija
12/13 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti anoppi on lastenlastensa suhteen aktiivinen. Hän on ottanut lapsia yökylään ja hoitaa mielellään, jos itselläni on menoja. On vienyt lapsia uimaankin. Saattaa joskus kerran tai kaksi vuodessa ostaa jotain vaatettakin lapsille. Viimeksi tuli ulkomaanreissulta ja kassillinen vaatteita tuli lapsille...

Vanhempani hoitavat mielellään muutamia tunteja, jos pyydän. Pyytelevät myös usein käymään ja ostavat vaatteitakin useita kertoja vuodessa. Mielellään kyllä hoitavat, kun pyydän, mutta en viitsi usein pyytää, kun eivät koskaan itse tarjoudu, pyytävät kyllä kylään ja silloin leikkivät paljon lasten kanssa.

Meillä on lapsilla lisäksi ihanat tädit, jotka ottavat lapsia hoitoon ja yökylään muutaman kerran vuodessa, vievät konsertteihin jne.

Onnekkaita ollaan, sen tunnustan heti.

Vierailija
13/13 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemisissä. Sekä anoppi että appiukko ovat mielisairauden takia olleet vuoden piirillä hoidossa, niin he ovat täysiä pölvästejä.

Ovat tällä hetkellä lomalla, mutta kuuluisivat pysyvästi suljettuun koppihoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi