Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä menee mielestäsi normaalivauvan ja sumovauvan raja? Minusta kyllä jo yli 4kg on sumovauva

Vierailija
23.10.2005 |

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi isointa vauvaa on ollut helpoi synnyttää, molemmat tulivat luomuna parin tunnin synnytyksessä, ponnistusta oli pari minuuttia. Ja myös oma palautumiseni oli paljon nopeampi.

Vierailija
2/31 |
24.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli 4 kg ja lumpsahti pihalle helposti kuin mikä, ei leikkaamisia tai repeämisiä. Kyllä suuri syntymäpaino on vauvalle vain hyvä asia, sehän ehkäisee monia sairauksia ja ylipainoa aikuisiälläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tuskin sumovauvaksi voi sanoa vauvaa jonka pituus on 54 cm syntyessään ja paino juuri tuon 4 kg. Vauvani muuttui pyöreäksi ja vauvamaiseksi vasta kuukauden jälkeen... Ehkä tässä pitäisi ottaa huomioon myös pituus?

Vierailija
4/31 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän keskimmäinen oli yli 4 kiloa (muut kaksi hieman alle) mutta pituutta on ollut syntyissä 58 cm eli eivät kyllä mitään kovin sumoja ole olleet kukaan, aivan päin vastoin...

Vierailija
5/31 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä menee mielestänne kirppuvauvan raja? Minusta alle 3,5kg on jo aika mitätön rääpäle, eikö vanhemmat parempaan pystyneet?

Vierailija
6/31 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan normaalin kokoisia ovat olleet, eivät mitään sumovauvoja.

Vierailija
7/31 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, olen 178 ja mieheni 187, molemmat olemme hoikahkoja. meidän kaksi pienintä tosiaan oli 58 syntyessään (tyttö ja poika), esikoinen oli muka 50 cm mutta sitä en usko koska sitten 1kk oli jo 59 cm, 6kk 73 jne.

Vierailija
8/31 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä koe tarvetta todistella, että oli hyvän kokoinen ja kaikin puolin ihana. Tietysti oli. Todella naurettavaa ja törkeää ja vieläpä loukkaavaa alkaa arvostella vauvan painoa. Häpeä ap!!!

Ja kaikille tiedoksi, minä olen 168cm pitkä ja painoa nyt ei raskautettuna 57kg ja raskaana ollessa söin normaalia ja terveellistä ruokaa, herkkuja silloin tällöin niin kuin normaalistikin. Mutta totta kai söin vauvani noin isoksi ja olen epänormaali ja vauva läski. Tietysti.

Vierailija
9/31 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko oikeasti olla noin idiootteja? Voitteko? Kai te voitte.

Vauvan syntymäpainoon vaikuttaa pääasiassa geenit ja äidin ruokavalio ihan vain hitusen verran. Että melko paljon saa syödä, että saisi muuten 3kg painoisen pelkällä liialla ruualla kasvamaan yli 4kg painoiseksi. Sokerivauvat (äidit, joilla raskausdiabetes) ovat asia erikseen.

Vierailija
10/31 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: 9

Vierailija
11/31 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yleensä kyllä ylipainosilla äideillä on pienipainoset lapset! jos ihminen on lihava niin sillä on huonot ruokailutottumukset ja vauvasta tulee iso vain monipuolisella ja terveellisellä ruualla. vauvan iso paino on pelkästään positiivinen asia, johan se luetellaan kätkytkuoleman riskeissä että vauvalla on alhainen syntymäpaino. myös tupakoijien vauvat ovat pieniä eli kyllä pieni paino on paljon huolestuttavampaa.

Vierailija
12/31 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen poikansa oli syntyessään 4,7kg....

Vierailija
13/31 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin nuo painot ovat tuosta kymmenessä vuodessa paljon muuttuneet, ainakaan pienempään suuntaan.

Ja 4 kg. ei siis paljon poikkea keskiarvosta, joten ei ole mikään " sumo" .

Ja oma mielipiteeni on, että elämänarvot ovat todella vääristyneet ihmisellä, joka yrittää asettaa pieniä vastasyntyneitä vauvoja joidenkin median luomien kauneuskriteerien (lue: laihuuskriteerien) sisälle.

Vierailija
14/31 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brittilaulajatar Jamelia on synnyttänyt juuri lapsen ja hän ITSE, siis tämän vauvan ÄITI, kuvailee vauvaa " sumovauvaksi" , koska se oli niin iso.

Siis tämä ei ole oma keksintöni, vaan juuri synnyttäneen äidin kuvaus omasta lapsestaan. Odottakaas, haen todistusaineistoa... Hetkinen...

-ap

Vierailija
15/31 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamelia: I gave birth to a sumo

IT was more aargh ¿n¿ big than R¿n¿B for Brummie pop beauty JAMELIA.

The singer gave birth to a beautiful bouncing baby girl ¿ after an eye-watering 21 hours of labour.

- I gave birth to a sumo, the new mum says.

Vierailija
16/31 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalaistutkimuksen mukaan jo yli 30% norjalaisvauvoista on yli nelikiloisia syntyessään ja tutkijat eivät pidä tätä pelkästään söpönä, vaan hälyyttävänä. Kun vauva on yli 4kg niin äidin riski saada synnytyksessä komplikaatioita kasvaa. Myös imukuppisynnytyksen riski ja äidin repeämisen riski on ymmärrettävistä syistä suurempi.

Tutkijat pitävät tähän syynä liian hyvää ruokavaliota.

Esim 50v sitten yli 4kiloisten vauvojen osuus oli paljon, paljon pienempi.

Joten ei tässä ole kyse pelkästään mistään " sairaista kauneusihanteista" , vaan äidin ja vauvan terveydestä ja ylipäätään synnytyksen sujumisesta.

Tiedetään, tiedetään, kaikilla yli 4 kiloisen synnyttäneillä av-mammoilla synnytys on tietenkin sujunut mallikkaasti ja kyse on taas pelkästään tyhmien tutkijoiden suunsoittamisesta asioista, joista he eivät tiedä mitään...

Vierailija
17/31 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olin iloinen kun sain pienen hoikan vauvan enkä SUMOvauvaa!

Vierailija
18/31 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

- virikelapsi

- perseiset kädet

- sumovauva

Vierailija
19/31 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin iloinen ja tosi ylpeä, kun meille tuli 54 cm ja yli 4 kiloinen vauva. Pulskistui lisää tosi nopeasti. Olemme molemmat pitkiä.

Pulskat vauvat ovat tosi suloisia:)

Vierailija
20/31 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme myös hoikkia vaikka pulska vauva tulikin:) Ja entistä tyytyväisempi olen kun vauva pulskistuu koko ajan lisää vaikka soseita alkoi saamaan vasta 6 kk iässä:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme