Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurperheessä kasvanut! Montako lasta haluaisit?

Vierailija
28.02.2011 |

Tuli mieleen kun lueskelin vuoden vanhaa vauvalehteä, jossa oli juttu loppumattomasta vauvakuumeesta. Siinä tutkija väitti, että suurperheiden lapset harvemmin haluavat itse suurperhettä. Minun tuttavapiirissäni tuo ei pidä paikkaansa. Pitääkö av:lla?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden. Meitä on kuusi sisarusta ja serkkuja lapsellani vain 2 :).

Vierailija
2/12 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta tahdostani lapseton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen kun lueskelin vuoden vanhaa vauvalehteä, jossa oli juttu loppumattomasta vauvakuumeesta. Siinä tutkija väitti, että suurperheiden lapset harvemmin haluavat itse suurperhettä. Minun tuttavapiirissäni tuo ei pidä paikkaansa. Pitääkö av:lla?

on tutkittu. Luotan tutkimukseen enemmän kuin jonkun yksittäisen ihmisen kaveripiiriotokseen.

Toisaalta voi myös kysyä, tekeekö moni ainokainen suurperheen?

Itse tunnen muutaman suurperheessä kasvaneen ja kaikilla on 2 lasta itsellään eli sitä suomalaista normikokoa.

Vierailija
4/12 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika oleellinen tieto mielestäni myös... Suurperheen virallinen määritelmähän taitaa olla neljä lasta tai enemmän. Silti on aika eri asia kasvaa neljän lapsen kuin neljäntoista lapsen perheessä. :)

Vierailija
5/12 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut todella ihana lapsuus/ nuoruus.

Omat sisarukset ovat olleet parhaita kavereita (on toki ollut muitakin) koska ikäerotkin ovat olleen pieniä.

Nyt vanhemmalla iällä meillä on todella tiiviit välit sisaruksiin.

Suurperheet ovat mielestäni todella suuri rikkaus. Itse haluasisn suurenperheen mutta en taida jaksaa raskausaikoja.

Yksi lapsi kerralla... Ei ole mitään lapsiluku tavoitetta. Nyt 2 ja kolmannenkin haluan.

Vierailija
6/12 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan myös suurperheen, ja tuntuu olevan aikalailla myös sisarruksillani. Riippuu paljon myös puolisosta mihin lapsimäärään kukakin päätyy.

Me olemme toistaiseksi pienellä säännöstyksellä antaneet lapsien tulla.

Vanhimmat kaksoset ovat nyt 6v 9kk, siten on 4v10kk, 3v2kk vanha, 2v2kk vanha, 1v1kk vanha ja kuukauden päästä on seitsemännen laskettuaika.

Mutta tämän enempää ei tule, mies on käynyt jo sterilisaatiossa ja minä menen vähän myöhemmin:)

Vierailija
7/12 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin viisi lasta, mutta tuskin toteutuu, kun ei ensimmäistäkään ole tullut neljän vuoden yrittämisestä huolimatta. :( Vanhin siskoni halusi ehdottomasti vain yhden lapsen, muista en niin tiedä montako haluavat. Eli en nyt itse tuota väitettä allekirjoita. :) Mutta voi olla että kuulun vähemmistöön.

Vierailija
8/12 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä oli 3lasta, mutta mieheni kai on (heitä oli hänet mukaanlukien 7 lasta). Meillä on tällä hetkellä viisi lasta eikä mieskään vielä ole sanonut, etteikö lisää saisi tulla...

Minäkin olen lukenut tuon ap:n mainitseman lehden ja silloin jo jäi mietityttämään, että viitattiinko siinä nimenomaan siihen, että suurperheiden tyttäret eivät halua isoa perhettä vaiko yleensä suurperheissä kasvaneisiin sukupuolesta riippumatta... Mainittakoon, että miehen sisaruksilla on 0-2 lasta, tämä meidän viisilapsinen perhe poikkeus heidänkin joukossaan.

Vierailija
9/12 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on tyytyminen näihin kolmeen, en halua enää lisää.

Vierailija
10/12 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni oli tuossa porukassa nuorimmasta päästä eli kenties tilanne saattaisi olla toinen, jos olisi syntynyt ensimmäisenä porukasta...

9

Vierailija
11/12 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä olenkin vanhempaa polvea jo, joten nykytrendit eivät minuun enää vaikuta.

Vierailija
12/12 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli 7 lasta ja vanhemmat aika pienissä tiloissa enkä mä ainakaan kuulu niihin ihmisiin et osaisin pitää sitä etuna.Päinvastoin,päätin jo lapsena et heti kun pääsen siitä mehiläispesästä pois en siihen palaa.Mulla "soi" vieläkin päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä