Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvan raajojen mittasuhteet?minkä pituiset kädet ja jalat?

Vierailija
28.02.2011 |

Minkä pituiset käsivarret ja jalat teidän 64 senttisillä vauvoilla on? esim mihin kohtaan kehoa kädet ulottuvat?

pelkään vauvallani olevan liian lyhyet raajat.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkimittauksella käsivarsi kainalosta ranteeseen n. 16cm. Jalka haarasta kantapäähän n 18cm. Vaikea tietenkään mitata kovin tarkasti.

Vierailija
2/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim. poika on varsin persjalkaista sorttia vielä melkein 5-vuotiaanakin, mutta jotain kertonee se, että esim. vuoden vanhana oli 73cm pitkä, käytti 86cm bodeja ja paitoja ja 62cm housut oli sopivan mittaisia, jos vaan mahtuivat vyötäröltä :D

Nytkin sillä yläosat alkaa olla 116-120cm, hihat on vielä liian pitkät, mutta pienemmissä meinaa vilkkua napa. Housuista 110cm on vielä pääsääntöisesti ihan liian pitkä ja pojalla on mittaa nyt noin 105cm. Käyttää hieman merkistä riippuen 98-104cm housuja tai sitten niitä 110cm ja kääritään puntteja :D Ja nyt sillä alkaa sentään raajatkin kasvaa.

3-vuotiaana housut oli vielä kokoa 80cm ;D Paidat ihan jotain muuta...

Toisilla sit taas raajoissa piisaa. Nuorimmainen on just päinvastaista tyyppiä. Ikää 1v11kk ja sille menis vieläkin 68cm bodyt ihan heittämällä päälle, mutta hihat alkaa olla jossain kyynerpäissä... Pituutta tytöllä on noin 82cm

Housuista 80cm menis pituuden puolesta juuri ja juuri. 86cm alkaa olla lähempänä oikeaa. (Ne ei tosin monetkaan pysy vielä päällä, kun tyttö on niin laiha...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuo 64 senttinen painaa 7kg ja aika lailla tuntuu samat mitat olevan, ehkä vähän vähemmän.

Lääkäri laittoi meidät tutkimuksiin kun on kuulemma lyhyet raajat ja minusta ne ovat täysin normaalit...

LISÄÄ?!

Vierailija
4/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ne ei ylitä vyötäröä. ystäväni lapsi käy tutkimuksissa, kun on lyhyet raajat. kasvojenpiirteetkin viittaavat johonkin lyhytkasvuisuuteen (niitä on eri luokituksia).

Vierailija
5/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on 1,5 vee ja 74cm, kiloja noin 8.

Vierailija
6/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva on makuullaan niin kädet yltävät esim:

-napaan

-lonkkaluuhun

-nivusniveleen

jne

en oikein tiedä missä vauvan vyötärö on...

millaisia kasvonpiirteitä ystäväsi vauvalla on?

entä kun vauva istuu? mihin silloin teidän vauvoilla kädet yltää?

Vierailija
7/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisia kasvonpiirteitä?

kun vauva makaa, niin mihin asti hänen kätensä yltävät?

ap

Vierailija
8/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnilleen reiden yläosaan asti. siis makuuasennossa. normaalin kokoinen tytteli. Katso sivustolta lyhytkasvuiset ja kohta akondroplasia. sieltä löytyy kasvonpiirteistä ja lapsen ulkoiset piirteet.

Vierailija
9/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväni lapsi on siis 1,5v ja sen kädet on ollut syntymästä saakka suunnilleen navan kohdalla. kyllä sen erottaa, jos raajat ovat lyhyet.

Vierailija
10/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä lukenut kaiken mitä netistä löydän, mutta esim tällaisia "oikeita" mittasuhteita en löydä mistään.

Vierailija
11/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rustottuneet korvat, silmät ovat vähän erikoisemmat.

Vierailija
12/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaippaa vaihtaessa äsken tarkisin. Kädet ulottuvat navan ja pimpin puoleenväliin. Mittasin vielä viivottimella ja kainalo-ranne väli oli n. 15cm.

Vierailija
13/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä paino?

Vierailija
14/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja paino 7kg. syntyessään oli tosi pikkuinen, 45cm.

ap

Vierailija
15/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvani nenänselkä on painunut. kukaan muu ei ole sanonut siihen viittaavaa kertaakaan.

kädet ulottuvat melkein pippeliin kun poika makaa ja jalat on pikkusen minusta lyhyet selkään nähden.

ap

Vierailija
16/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi oli tuon ikäisenä 69,5cm ja 7,3kg, joten ei loppuksi ole hirveästi eroa. tytölläni on pitkät raajat. samanlainen hoikkeliini olen ollut itsekin pienenä. tosi hienoa, että haet tietoa ja kyselet. ystäväni kieltää edelleen asian eikä huomaa lapsessa tiettyjä piirteitä. välillä hän puhuu itse asiasta ja taas kieltää sen.. miten sinä itse otat tämän asian?

Vierailija
17/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla, että hänelle tulee olemaan lyhyemmät jalat. neuvolan käyriä ei saa hirveästi tuijotella, mutta katso verkkoklinikka.fi terveyslaskurit

Vierailija
18/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tutkin ja syynään joka hetki vauvan joka sentin...HUOH!

vauva on motorisesti ja muuten täysin normaali, kasvaa hitaammin ja ilmeisesti pikkusen lyhyet raajat.

Ihan normaalin näköinen ja oloinen ja tyytyväinen, paitsi että minun mielestä hällä on notko nenänvarsi.

onko vauvoilla yleensä siis ihan suora nenänvarsi? mulla kun ei ole vauvoista oikein kokemusta...

tosiaan tutkimuksissa ollaan parhaillaan ja välillä olen varma diagnoosista ja että se on vakavaa, ja välillä taas poika on minusta täysin normaali.

ap

Vierailija
19/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

notkoa nenänvartta?

:(

ap

Vierailija
20/26 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ihan suora se. mun mielestä sen huomaa helposti, jos on nenänselkä painunut. on hienoa, että lapsesi on kehittynyt normaalisti. ymmärrän tuon sinun tarkkailusi lapsen kasvussa. mä punnitsen mun lastani useasti ja tuputan sille ruokaa, kun on vähän laihan puoleinen kuulemma. laita muistiin aloitusviestisi otsikko niin löydät tämän sivun myöhemmin ja kerro kuulumisiasi tänne. mun tarvitsee lopetella, kun lapseni heräsi päiväunilta :) kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi