Olenko aiheesta vihainen tokaluokkalaiselle, joka
taas kerran unohti ettei saa mennä ulkoilun päätteeksi kenellekään kaverille sisälle? Sitä en nyt ala selittelemään tässä, että miksi ei saanut mennä mutta pointti on se ettei taaskaan noudattanut käskyä. Oli kuulemma unohtanut ettei saanut mennä kun soitin äsken ja kysyin missä on..rangaistusta tässä mietin..
Kommentit (5)
annat kunnon rangaistuksen niin muisti paranee.
Selittäisin lapselle, että senkin takia pitää noudattaa että toiset huolestuvat jos eivät tiedä missä hän on. Mitä hän itse ajattelisi jos äiti tai isä yhtäkkiä jättäisivät vaan tulematta kotiin, olisivat useita tunteja poissa, ilmoittamatta missä ovat? Säännöt ovat yhteiseksi hyväksi.
Olen antanut vastaavassa tilanteessa 3-4 päivää kotiarestia. Eli, lapsi saa käydä vaan koulussa, ei tavata kavereita missään muualla.
Tietokoneen ja kaikkien pelikoneitten käyttökielto sisältyy myös tuohon.
Selittäisin lapselle, että senkin takia pitää noudattaa että toiset huolestuvat jos eivät tiedä missä hän on. Mitä hän itse ajattelisi jos äiti tai isä yhtäkkiä jättäisivät vaan tulematta kotiin, olisivat useita tunteja poissa, ilmoittamatta missä ovat? Säännöt ovat yhteiseksi hyväksi.
Olen antanut vastaavassa tilanteessa 3-4 päivää kotiarestia. Eli, lapsi saa käydä vaan koulussa, ei tavata kavereita missään muualla.
Tietokoneen ja kaikkien pelikoneitten käyttökielto sisältyy myös tuohon.
Jotenki oon aina kuvitellut olevani melko tiukkapipo tokaluokkalaiseni suhteen. Esim. ei tule kuuloonkaan, että myöhästyisi koulusta, jättäisi läksyt tekemättä, ei osallistuisi kotitöihin tms., mutta jos innostuksissaan unohtaa jotain ap:n tapauksessa olevaa, olen toki moittinut kun on aiheuttanut huolta, mutten koskaan ole ajatellut, että siitä jotenkin pitäisi rangaista.
Kovat sanktiot sen sijaan tulee, jos on esim. ollut jotain koulukaverin kiusaamista.
Täytyy totella ja muistaa säännöt.