Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Pystyisitkö rahallisesti jäämään kotiäidiksi/ kotirouvaksi, jos tahtoisit?

Vierailija
26.02.2011 |

Minä olen kotona, mutta se ei onnistuisi ilman poikkeuksellisia tuloja (vammaistuki, omaishoidontuki).

Näin pärjää, pystymme maksamaan talolainaa, mutta taloutta on koko ajan mietittävä hyvin tarkasti. Onneski vielä sujuu, olen etuoikeutettu kun voin hoitaa lapseni itse monta vuotta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa tällähetkellä hyvin, mutta tulot ei ole aina samat. Hänellä on tulospalkkio ja välillä kuukausipalkka voi olla 15 000e tai 2000e.

Vierailija
2/14 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten oli talous niin kuralla että oli pakko mennä töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on velkaa noin 116 000 ja mies on työtön

Vierailija
4/14 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee osa-aikaduunia, 800€ saa kuukaudessa. Minä en saa mitään, koska olen ns. väliinputoaja (liian huonokuntoinen töihin, liian hyväkuntoinen terapiaan -> ikäni vuoksi en saa mm. työmarkkinatukea ollenkaan!). Miehen tuloilla ja asumistuella eletään.

Jos mies valmistuu ajallaan ja jatkaa kokopäiväisenä samassa firmassa, tulot nousevat jonnekin 1800 euroon. Sillä summalla voisin ihan hyvin "lepuuttaa" persettäni kotona ilman tunnontuskia!

Vierailija
5/14 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyisin, vakaa suhde ja miehellä hyvät tulot. Olen "vanhoilla päivilläni" vuorotteluvapaalla ja opiskelen uutta ammattia. Minulla itselläni suht hyväpalkkainen työ mihin voisin palata. Juttu vaan on niin, että olen aina tehnyt töitä, joten niin ihanaa kun se ajatuksena(kotona olo) olisikin, luulen tekeväni aina töitä, ehkä vähän vähemmän tarvittaessa...

Vierailija
6/14 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yh ja velkaa on noin 130000 euroa, jota lyhennän kuukaudessa yhteensä noin 1500 euroa.

Vierailija
7/14 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen miettinytkin jäämistä kun kuopus täyttää 3. En kuitenkaan usko, että jään, mutta aikaa on vielä miettiä.

Vierailija
8/14 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mieheni voi!

Koti-isänä jo 4v!

Tienaan 4 kertaa enemmän kuin mieheni joten vain näinpäin hommassa on jotain järkeä. Tuliaisia ei ole kuin lapsilisä tällâ hetkellä.

Vierailija
9/14 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt poika 2,5 vuotta ja edelleen kotona. Ehkä jossain vaiheessa sunnittelemma kakkosta, jonka kanssa jäisin myös kotiin. Ei kiirettä jatkamaan opintoja. meidän perheemme ei saa minkäänlaista muuta tukea kuin minä tuon kotihoidontuen, joten mitään loisia ei todellakaan olla.

Vierailija
10/14 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä ajasta n 2v ilman tuloja (eli ilman kotihoidontukea). nuorin lapsi täyttää 3v talvella ja taskoitus olisi jäädä edelleen kotiin. taloudellisesti tosi tiukkaa mutta mahdollista.

Vierailija
11/14 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu tiukulla mutta pärjätty. Meilläkin yksi lapsista saa korotettua vammaistukea. Omaishoidontukea emme aikoinaan tienneet edes hakea ja nyt sitä ei ole mahdollisuutta kai saada, koska lapsella on myös palkattu avustaja. Pattitilanne mutta olkoon. Onneksi meillä ei ole enää velkaa kodista, menoja silti mietittävä tarkkaan.

Mutta mielummin niukka taloudellinen tilanne kuin onneton elämä muuten.

Vierailija
12/14 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kyllä kovasti mutta minkäs teet.

t: 5,5kk vaavin äiti

Vierailija
13/14 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi mitään taloudellista rasitetta.

Itsellä ei vaan pää kestäisi kotona tai siis kotirouvana oloa.

Vierailija
14/14 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt poika 2,5 vuotta ja edelleen kotona. Ehkä jossain vaiheessa sunnittelemma kakkosta, jonka kanssa jäisin myös kotiin. Ei kiirettä jatkamaan opintoja. meidän perheemme ei saa minkäänlaista muuta tukea kuin minä tuon kotihoidontuen, joten mitään loisia ei todellakaan olla.

nimenomaan tulotonta ihmistä. Eli pystytkö jäämään kotiin, kun lapsi on 3v etkä saa enää kotihoidon tukea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme