Anna-Viola, mitä mieltä nimestä?
Haluamme pian syntyvälle tytölle kaksiosaisen nimen, isoveikka on Antti-Jussi. Anna on ikisuosikki mutta aika kulunut joten toinen nimi saisi olla jotain muuta kuin -maria, -sofia tms
Kommentit (21)
niin tytöstä tulee tietysti Juntti-Assi!
Kaksiosaiset nimet on todella urpoja.
Anna Viola ei Anna-Viola.
Kas kun ei Anna-Viulu
niin tytöstä tulee tietysti Juntti-Assi!
kertakaikkisen kauheita.
Olen törmännyt parin viikon aikana nuoriin aikuisiin joilla on tuollaisia outoja nimiä, jotain Minttu-Estereitä ja Kaarina-Ullia, nimiä jotka eivät mitenkään sovi yhdysnimiksi.
makuasioista ei voi kiistellä ja me tykätään kaksiosaisista.
ap
Siellähän oli se sarjakuva jossa kakarat oli Miihkali ja Minnaryyni.
mulla on kaksoisetunimi, eli käytännössä yksi nimi. Kaksoisosaa inhoan yli kaiken, olen inhonnut lapsesta asti. Vaikka miten käyttäisin vain ensimmäistä osaa, nimeni kailotetaan kokonaisuudessaan lääkärin vastaanotolla, kaikissa virallisissa instansseissa...
Vaihdan pian etunimeni, ensimmäinen osa säilyy, kaksoisosa saa lähteä ja tilalle tulee kaunis toinen nimi.
Kyllä vanhempien pitää miettiä miten lapsiaan murjoo nimien kanssa.
makuasioista ei voi kiistellä ja me tykätään kaksiosaisista.
ap
Anna sekä Viola erikseen ovat kauniita, mutta yhdistelmänä ei minun mieleeni.
Miltä kuulostaisi
Anna-Reetta
Anna-Leea/Annaleea
Anna-Linnea
Anna-Eerika
Anna-Riina
Anna-Lätta
Anna-Oivariini
Anna-Valio
Anna-Ingman
Anna-Oululainen
Anna-Fazer
Anna-Omo
Itse kaksiosaista nimeä kantavana sanon että on yks piru tämä nimi.
"Miia. Tai no Miia-Maria. Väliviivalla. Kahdella iillä. Mutta mua sanotaan Miiaksi."
Ja joka paikassa kuulutetaan aina ne kummatkin nimet. AAAARGH.
vaikka tulee mieleen joku juustokakku...
joista lapsi sitten valitsee isompana mieleisensä. Väliviivanimet ovat syvältä.
Haluamme pian syntyvälle tytölle kaksiosaisen nimen, isoveikka on Antti-Jussi. Anna on ikisuosikki mutta aika kulunut joten toinen nimi saisi olla jotain muuta kuin -maria, -sofia tms
...nimi. Jälkiosa ei niin luistava kuin esim. Anna-Liisassa tai Anna-Leenassa, mutta ei sen omituisempi kuin Anna-Maijakaan.
joista lapsi sitten valitsee isompana mieleisensä. Väliviivanimet ovat syvältä.
... on yksi nimi. Eli voi antaa vielä kaksi jos ei miellytä isompana.
Mitenkäs olisi Anna-Mila? Erikoinen mutta ihan kiva nimi.
Mielleyhtymät: viulu, violent (väkivaltainen), Viola-sulatejuusto, vikoja.
Anna-Riitta on persoonallinen ja raikas.
Kukin tavallaan, mutta minusta Anna kaksoisnimen alussa voi moukkien suomalaisten ja varsinkin ulkomaalaisten suussa kääntyä muotoon, joka ymmärretään väärin. Siis sanotaanko oikealla painotuksella Anna-viola vai Anna(v)Viola. En muista mitä termiä äidinkielessä tästä käytetään, mutta ehkäpä ymmärsit, että merkitys muuttuu kaksimieliseksi. Olen ehkä urpo, mutta en antaisi nimeä, joka yllyttää nimen väärin ääntämiseen tahallisesti tai tahattomasti. Anna yksittäisenä etunimenä on kaunis. Miten olisi Anni-Viola?
Yök. Kaksoisnimet on mauttomia.
Violasta tulee mieleen tuorejuusto.