Kaduttiko pitkien hiusten pätkäisy?
Olen ollut vuosia pitkätukkainen. Tukkani on paksu ja aina leikattu "muotoon" eli ei mikään hiirenhäntä. Kuitenkin nyt on alkanut kyllästyttää pitkä tukka (vaikka tietyllä tavalla koen sen omakseni ja minulle sopivaksi). Nyt haluaisin jotain uutta ja olen harkinnut aivan lyhyttä, naisellista tukkaa (samantyyppistä kuin Mia Farrow'lla oli elokuvassa Rosemaryn painajainen eli hyvin lyhyt). Sitten jo etukäteen mietityttää, että jos se onkin minulla aivan hirveä ja alkaa kaduttaa. Kokemuksia? Kasvatus vie kuitenkin sen 2-3 vuotta ikävine välivaiheineen (mihinkään hiuslisäke/jatkos-rumbaan en ryhdy).
Mielipiteitä? Rohkeasti vaan leikkaamaan?
Kommentit (12)
pitkät hiukset, vyötärölle asti. Alkuvuodesta pätkäisin lyhyeksi ja pari viikkoa sitten vielä lyhyemmäksi. Ei kaduta pätkääkään! Ihanan helpot pestä, ennen piti aina miettiä milloin on aikaa pestä ja kuivattaa hiukset, nyt koko hommaan menee ehkä kaksi minuuttia.
Leikkaa ensiksi vaikka ihan hartiolle ulottuva ja mieti miltä se ensin näyttää.
mun mielestä. En ole löytänyt yhtään hyvää esimerkkiä "polkkatukasta", on joko tylsä suorapolkka (Uma Thurman Pulp Fictionissa) tai kynitty kananperse. Sen vuoksi harkitsen ihan lyhyttä mallia.
Pitäisköhän kokeilla peruukilla ensin ;-). Mistäköhän sellaisen saisi?
Itselläni on ollut pitkään aika lyhyt polkka ja nyt olen kasvattanut. Yllättävän nopeasti ne kasvaa takaisin.
leikattu polkka tai kananperse : (
leikattu polkka tai kananperse : (
pikkuhiljaa lyhyemmiksi ja nyt mietin miksen jo aiemmin leikannyt lyhyttä!
Minä olin niitä pitkätukkaisia jotka pitää hiuksia aina ponnarilla.
Nyt on kiva kun saa helposti laitettua eri tavoilla. On niin paksut hiukset että pitkinä eivät pysyneet millään tapaa kauaa ja meni enemmän aikaa laittamiseen ne harvat kerrat kun laittoi.
Ainoa miinus on että joutuu käymään joka kuukausi kampaajalla.
Itselläni on ollut pitkään aika lyhyt polkka ja nyt olen kasvattanut. Yllättävän nopeasti ne kasvaa takaisin.
Kyllähän se nyt ulkonäköön vaikuttaa hurjasti, onko naisellinen hulmuava, pitkä tukka vai aivan lyhyt "poikatukka". Mulle hiukset on osa identiteettiä, enkä voisi kuvitella leikkavani.
pikkuhiljaa lyhyemmiksi ja nyt mietin miksen jo aiemmin leikannyt lyhyttä!
Minä olin niitä pitkätukkaisia jotka pitää hiuksia aina ponnarilla.
Nyt on kiva kun saa helposti laitettua eri tavoilla. On niin paksut hiukset että pitkinä eivät pysyneet millään tapaa kauaa ja meni enemmän aikaa laittamiseen ne harvat kerrat kun laittoi.
Ainoa miinus on että joutuu käymään joka kuukausi kampaajalla.
kampaus ei kestä lainkaan esim.kiharat, joten tukka on auki tai ponnarilla. En oikein osaa kivoja kampauksia tehdä.
eikä ne takaisin kasva yllättän nopeasti jestas sentään mitenkään.
Kerran olen leikannut ja se kadutti, sillä huomasin nopeasti että en ole sitä tyyppiä joka jaksaisi laittaa hiuksia päivittäin.
Raskausaikana kadutti, kun leikkaus olikin ihan toisenlainen kun oli tarkotus. Sen sijaan jokunen vuosi ennen sitä ei kaduttanut pätkääkään, vaan tykkäsin ihan mielettömästi lyhyestä tukastani!
Leikkaa ensiksi vaikka ihan hartiolle ulottuva ja mieti miltä se ensin näyttää.