Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkotiryhmien koko pääkaupunkiseudulla?

Vierailija
25.02.2011 |

Minkä kokoisessa päiväkotiryhmässä lastanne hoidetaan? Eli kuinka monta lasta on hoitajaa kohden suunnilleen ja kuinka lasta samassa tilassa? Kumpi on mielestänne parempi ja miksi: pienet päiväkotilaiset omassa ryhmässä vai samassa ryhmässä eri ikäisiä?

Haetaan lapselle päiväkotipaikkaa ja uteliaisuuttani kyselen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastentarhan ope ja kaksi lastenhoitajaa.

Vierailija
2/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotias aloitti ryhmässä, jossa 8 lasta, puolet heistä hänen ikäisiään ja puolet n.3v vanhempia. Tuntuu, että ryhmässä on vain hyviä puolia. Desibelit ei nouse niin korkeiksi, kun kaikki eivät leiki yhdessä. Muutenkaan ei yhtä kova hyörinä. Vanhemmat lapset yleensä paljon huomaavaisempia, niin tuupintaa ei ole yhtä paljon.

Ainut huono puoli minkä voin keksiä, on että lapsi ei löytäisi ikäisistään kaveria. Mutta en usko, että tuon ikäiset vielä sorsivat ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja siis 8 lasta, kaksi hoitajaa

Vierailija
4/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta yli 3 v päiväkotia. Tää oli ainakin Etelä-Helsingissä. Ryhmässä oli kaksi hoitajaa ja 8 lasta. aivan ihana paikka.

Vierailija
5/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että teille tarjottiinkin vain ryhmistä. Olisin todella toivonut samaa... mutta ilmeisesti Helsingin eri osissa on vähän eri tilanne.

Vierailija
6/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisarusryhmä eli lapset iältään 1-5v.

Yksi LTO, 3 hoitajaa ja yleensä aina yksi harjoittelija. Lapsia 20.

Olen tykännyt sisarusryhmästä paljon, kaiken ikäistä leikkikaveria löytyy ja ne pienimmät tykkää noista isoista ja ottaa mallia :D

Vierailija
7/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin katastrofaalinen tilanne tällä hetkellä, ettei todellakaan voi valita yhtään mitään. Ja todella huonojakin paikkoja tarjotaan. Eli kadehdin niitä, jotka oikeasti voivat valita lapsellensa sopivaa paikkaa. Itse siirsin töihin menoa ja sumplin vielä alkusyksyn niin, että saan sitten 3-vuotiaana hyvään hoitopaikkaan. Ymmärrän, että kaupungin tilanne vaikea, mutta en halua, että lapset (etenkin omani) siitä kärsivät:(

Vierailija
8/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä perusteella lapset valitaan tiettyihin päiväkoteihin, mutta mä soitin hakuvaiheessa sen päiväkodin johtajalle mihin halusin lapseni ja kehuin kovasti ja lirkuttelin kuinka juuri tämä päiväkoti vastaa perheemme arvoja ja ajatusmaailmaa jne.

Sain paikan.

Vierailija
9/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3 vuotiaiden ryhmässä taitaa olla tällä hetkellä 14 lasta, joista kaksi osa-aikaisia niin, että toinen on alkuviikon ja toinen loppuviikon. Ryhmässä 1 lto ja 2 lastenhoitajaa.

Vierailija
10/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäpäin Hkiä on huono tilanne?

Vierailija
11/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten päiväkodissa se normaali mitoitus 21 lasta ja 3 hoitajaa yli 3 vuotiaiden ryhmässä ja alle 3v ryhmässä 12 lasta 3 hoitajaa.

Vierailija
12/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä missään Helsingissä ole kovin hyvä tilanne päivähoitopaikkojen suhteen. Huonoin tilanne varmasti kantakaupungissa ja vanhoilla esikaupunkialueilla.

Uusissa lähiöissä varmaan asteen verran parempi tilanne, kun on lähtökohtaisesti oletettu, että niihin muuttaa paljon lapsiperheitä.

Vierailija
13/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aivan tukossa, samoin Munkka. Ja onhan niitä muitakin alueita. Olen myös kuullut nyt kahdelta keskustassa asuvilta, että heille tarjottu paikkaa Östersundomista! Ja mä kysyin tota, kun paikkaa haettiin ja vastasivat, että noin ei kyllä tehdä... Tietääkseni muuallakin on täyttä, mutta noi nyt ainakin on ihan toivottomia.

Vierailija
14/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme ryhmää; yhdessä 20 lasta, joista 10 3-5 vuotiasta ja 10 eskaria (jotka toimivat erillään eskariajan eli aamupäivän). Hoitajia 1 lto (toinen eskareiden kanssa) ja 2lh sekä 1 oppisopimusopiskelija (jotka muun ryhmän kanssa). Toisessa 20 3-5 vuotiasta, hoitajia 1lto ja 2lh sekä lisäksi yksi avustaja. Pienten puolella 12 lasta 0-3v ja heidän kanssaan 1lto ja 2lh. Pieni päiväkoti, hvyin lasten tarpeiden mukaisesti suunniteltua toimintaa. Olen todella tyytyväinen ja lapset viihtyvät. Ihanan lämmin henki talossa aina. Pieni talo jossa kaikki (hoitajat sekä lapset) tuntevat toisensa.

Vierailija
15/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aivan tukossa, samoin Munkka. Ja onhan niitä muitakin alueita. Olen myös kuullut nyt kahdelta keskustassa asuvilta, että heille tarjottu paikkaa Östersundomista! Ja mä kysyin tota, kun paikkaa haettiin ja vastasivat, että noin ei kyllä tehdä... Tietääkseni muuallakin on täyttä, mutta noi nyt ainakin on ihan toivottomia.

ja sen vuoksi emme uskalla muuttaa muulle alueelle vaikka tarve olisi (tällä alueella ei sellaisia asuntoja jonka haluaisimme), en halua menettää hyvää päiväkotia kun ei tiedä mihin sitten joutuisi.

t:15

Vierailija
16/16 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan noilla alueilla ei ota lasta pois tarhasta vauvan syntyessä, koska paikkaa ei enää takaisin saa. Tää on niin väärin. Ja kaikki vapautuvat paikat menee sisaruksille. Eli itsellä ei mitään mahdollisuutta saada paikkaa. Esikoinen meni 4-vuotiaana yksityiseen päiväkotiin (kielen takia) ja nyt kuopus ei pääse mihinkään (ennen tuota 4v ikää). Ja tilanne on nyt huomattavasti pahempi, kuin pari vuotta sitten, myöntävät ihan itse, että kamalaa tällä hetkellä on. Tarjouduttiin ottamaan kahdelta alueelta ihan mikä tahansa paikka ja aloitustakin olisin voinut vielä siirtää usealla kuukaudella. Ainoa paikka, mikä tarjottiin oli kolmannelta alueelta tilapäisratkaisussa, mikä ei vastannut miltään osin päiväkodin vaatimuksia. Eli yksityiselle puolelle menee kuopuskin. Ei saa päiväkotijärjestely Helsingissä tällä hetkellä minulta kyllä yhtään pistettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän