tuntuuko koskaan ettei oma lapsi välitä teistä?
tarkoitan lähinnä pieniä lapsia.. Murrosikäiset asia erikseen. Tänäänkin tuo 2,5v käänsi sängyssä selän kun olin hyvääyönpusua vailla. :( ikävä sitä äidin rakasta pikkusta joka käpertyy syliin!
Kommentit (4)
kannattaisi tosiaan lukea lapsen kehityksestä.. Tollo mikä tollo. :) lisäksi uhmaikä painaa päälle ja vauvakin tullut taloon. Pitää vain ymmärtää että lapset kasvaa ja kaikki tämä "ei tykkääminen" kuuluu asiaan..ap
ollut se läheinen, yhteinen hetki jolloin pussataan ja halitaan.. Kyllä kirpaisi kun käännettiin selkä! Tällaista vuodattelua mammalta :)
ei pieniin lapsiin voi suhtautua noin. pienillä lapsilla ei ole empatiakykyä, eivät voi siis asettua toisen asemaan, eivät ymmärrä miksi pitäisi tehdä jotain toista miellyttääkseen. lapset kyllä tulevat syliin useinkin mutta eivät juuri silloin kun minä haluaisin. se ei tietenkään tarkoita etteivätkö he välittäisi minusta. hyvä että kaksivuotias on juuri oppinut erottamaan itsensä minusta olentona... kannattaiskohan vähän lukea jotain lapsen kehityksestä. kaksivuotiaille on tyypillistä pyrkiä irtautumaan äidistä, usein helppo keino on turvautua isään, jos tämä on paikalla.
Muistan kun 2-vuotias sanoi aamulla häntä halatessani "minä en tyttää äitistä, minä tyttään vaan isistä!" Se oli silloin ihan tavallista puhetta meillä.
Nyt kun tämä kyseinen poika on 7 v. ja siskonsa 4 v., ei tulisi mieleenkään epäillä heidän kiintymystään.