Kenelläkään rikosrekisterissä H-merkintää?
Miten vaikuttanut työelämään? Oletteko saaneet töitä vaikka merkintä löytyikin? Kokemuksia kaipaan.
Kommentit (16)
Alallani ei rikosrekisteriä tarkisteta. Mennyt on mennyttä kohdallani.
Oli muuten minullakin hyvä kasvatus, aina kaikki ei vaan mene kivojen kirjojen mukaan.
Riippuu siitä, minkä alan töitä teet/haet. Tulli, poliisi, oikeuslaitos, vartoiointihommat etc.; ongelmia voi tulla. Lisäksi kaikki hommat, joilla rikosrekisteri tarkistetaan automaattisesti. Joihinkin duuneihin voit joutua toimittamaan ns. rikostaustaotteen (mm.lasten kanssa työskentely); siellä näkyy ihan kyllä huumausaineen käyttörikoskin, ei tarvitse olla vaakaa takataskussa pidätettäessä.Pitäis kadota joidenkin vuosien kuluttua (määrä en osaa suoralta kädeltä sanoa), mutta poliisi muistaa kauan: Yhdelle tuttavalleni aina vinoillaan asiasta. Jos vaikka poliisi pysäyttää ja puhalluttaa, niin annetaan tikkari (huumausaineiden pikatesteri)suuhun samantien. Hänellä on käyttörikoksesta kuitenkin jo 7 vuotta aikaa. En sitten tiedä, mistä rekisteristä tarkistavat...
Itsellän on h-merkintä.
Selvisin sakoilla eli rikosrekisteriä ei tullut.
Liikenteessä kynnys joutua tikkaria imeskelemään on selkeästi laskenut, joskus jopa on uukkarilla lähdetty perään tarkistamaan. Vaikka omat hommani "sillä alalla" siihen jäi, eipä heitä voi normaalista liikennevalvonnasta syytellä.
Muuta vaikutusta en ole missään muualla huomannut.
Aikaa tapahtumasta nyt reilut pari vuotta.
Olen myös huomannut, että alueen poliisit tunnistavat helpommin ihan autostakin ja rekisterinumeroita valvova laite vissiin hälyyttää jollakin tavalla koska jos tärkeämpää tekemistä ei ole, jarruvalot laulaa ja tehdään uukkareita perään.
Matkustamista EI OLE haitannut mitenkään vaikka joka kesä lennän useasti. Kuulusteluissa mainittiin myös, ettei jenkkiläänkään ole vaikeuksia päästä koska sakkorangaistus alla - ei rikosrekisteriä siis.
en moista noloa luuseria haluaisi omaan firmaani töihin.
Ei sitä tarvi työhaastattelussa sanoa.
Ei luojan kiitos oo koskaan tullu hölmöiltyä
kiitos siitä vanhemmilleni ja hyvälle kasvatukselle
Ap, riippuu alasta. Suurimmassa osassa ei rikosrekisteriä tutkita. Tsemppiä työnhakuun!
Ai luuseri? Jos on blaadannu nurtsia joskus? Hei, mä en usko, et kukaan tommosen jäykkiksen kanssa duunia haluis tehdäkään.
Mulla ei ole rikosrekisterissä mitäään merkintää, eikä tuole olemaankaan, jollei lastani joku uhkaa.
H-merkintä tulee huumausainerikoksesta, josta on tuomittu ankarampi rangaistus kuin sakot.
vai tuleeko se vasta myynnistä?
mutta liian iso satsi ollakseen vain "omaan käyttöön"
että olet tietysti kauppaamassa sitä eteenpäin.
Ihminenhän ei voi muuttua...
Ihme pelle
Ikinä en halua tommoselle luuserille töihin
Mulla ei ole rikosrekisterissä mitäään merkintää, eikä tuole olemaankaan, jollei lastani joku uhkaa.
Selkään tulee sinun(kin) lapselle jos tulee jotain pahoja tekemään.
kiitos siitä vanhemmilleni ja hyvälle kasvatukselle