Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jotain vaippoja, joilla olisi helpompi opetella kuivaksi?

Vierailija
23.02.2011 |

Jos suosittelet jotain kestoja, niin kerro jotain merkkejä esimerkiksi ja miten niitä käytetään. Olen ihan pihalla "kestoviidakossa".

Ja kertisvinkit on myös tervetulleita.

Lapsi on 2-vuotias. Tällä hetkellä vaippa on yön jälkeen kuiva ja loristelee aamupissan pottaan. Päivälläkin pottailu onnistuu, kun on säännöllistä, mutta silti vaippaan tulee.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetään juurikin Pampersin housuvaippoja. Ne on niin imukykyisiä, ettei lapsi erota sitä kun pissa tulee vaippaan.

ap

Vierailija
2/6 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisi että mahd märän tuntuinen, eli ei ainakaan pampers. Mutta hyvinhän tuo teillä jo tuntuu sujuvan. Kestoissa on semmosia ns harkkahousuja, joita olen suunnitellut ompelevani, sen paremmin en niistä vielä tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.myllymuksut.fi/kestovaipat-harkkahousut-c-8_25.html

pitävät sisällään yhdet pissat, tuntuvat siis märiltä, muttei vaatteet kastu. Saa riisuttua ja puettua kuminauhojen takia kuten oikeat pikkarit.

Meillä vaan nuo ei toimineet, lapsen mielestä vaippa oli vaippa ja ei tarvinnut mennä potalle, kun noi oli päällä... Vasta kun oli oikeat pikkarit päällä meni potalle.

Vierailija
4/6 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista minkä firman, mutta olivat pottailun opetteluun tarkoitettuja. Mainoksessa luki, että "Märkä tunne", eli vaippaan pissaamisesta tulee epämiellyttävä tunne. Housuvaippoja olivat ja ihan jotain Pampers/Liberoa, mutta kun en nyt muista mitä. Käyppäs kattomassa isommista marketeista! Nämä oli Citymarketissa.

Vierailija
5/6 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinuna ostaisin taskuvaipan tai AIO (all-in-one)-vaipan, jossa on MÄRKÄPINTAINEN sisäkangas. Ei siis polyestermokkainen tai fleeceinen. Ne ovat kuivapintaisia.

Mahtavin vaippa jonka omistan, on luomupuuvillainen Grovia-AIO, mutta niitä ei taideta myydä Suomessa.

En suosittele erillistä sisävaippa+kuori -yhdistelmää. Jos potattaa usein, on näppärin tuollainen helppopaketti, eikä pelata kahdella eri vaippaosalla.

Vierailija
6/6 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi vajaa kaksi ja pitkään jo käyttänyt harkkareita muiden kestojen ohella. Yövaipat on litimärät mutta päivällä usein osutaan potallekin vaikka vaippoja kuluu yleensä vähintään kolme päivälläkin. Uskon, että harkkarit edistävät hommaa ainakin vähän. Myllymuksujen harkkarit on ihan ok. Itse olen tykännyt eniten Nallevaippojen hiekkapikkareista (googleta nallevaipat). Toiset suosikit meillä on ollut Storchenkinderin harjoitteluhousut, jotka on lyhytlahkeiset villavaippahousut, joissa nepillinen imu. Imuja voi ostaa myös erikseen eli kun pelkkä imu kastuu voi vain vaihtaa imun (silloin jos myös villahousuosa kastuu tarvitsevat tuuletuksen ja odottaa että kuivuvat niin voi taas laittaa imun ja käyttää. Pestään vain harvakseltaan siis käsin tai koneen villapesuohjelmalla jos ei kakkavahinkoa tule jolloin toki pitää aina pestä. Jos ostan jotain harkkareita lisää niin näitä villahousuja taidan hankkia. Me & mama (heilläkin nettikauppa) ainakin myy näitä villaharkkareita.

Olen huutiksesta ostanut myös tosi kivoja tsi-harkkareita. Oleellisinta on, että vaipan pinta ei ole pintakuiva (eli esim. coolmax tai polyestermokka sisäpintaista kestoa ei kantsi ostaa). Sisävaippa ilman kosteussulkua myös käy melko hyvin harkkahousuista jos ei ole katastrofi vaikka päällysvaatteet välillä vähän kastuisivat. Itse käytän näitä välillä paremman hengittävyyden takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme