Kyllä vituttaa. Mies tarvii lainaa (taas) ja haluaa korottaa kotimme kiinnitystä
Huomenna on sitten tulossa kiinteistönvälittäjä arvioimaan meidän kotia.
Ensinnäkään en haluaisi enää laittaa nimeäni mihinkään miehen lainapapereihin.
Toiseksi mies suvaitsi ilmoittaa asiasta tänään.
Kyllä vituttaa.
Kommentit (11)
Älä suostu!
t. eräs vahingosta viisastunut
Miksi sinä maksaisit yrityslainan takausta?
saadakseen lisää lainaa, tarvii takauksia = kiinnityksen. Meidän yhteinen koti on jo lainan panttina kauppahinnaltaan, nyt tulee kiinteistönvälittäjä arvioimaan talon todellisen arvon, jotta mies saisi lisää lainaa. Eli koti olisi entistä isomman lainasumman panttina.
Mua niin ahdistaa. Ja vituttaa.
Jos sanon ei, niin samalla pistän miehen firman konkurssiin. Myötä- ja vastamäessä niinpä niin...
-ap
laittaisi nimeäni mihinkään paperiin.Uskomatonta käytöstä mieheltäsi!
Mun miehellä myös yritys, muttei todellakaan halua, että mulla on tekemistä sen lainojen suhteen. Ei halua, että perheeltä menisi esim. asunto alta, jos yritykselle kävisi jotain. Tämä mielestäni reilua perhettä kohtaan. Tietty, jos ei ole muuta mahdollisuutta, kun olla yhteinen asuntolaina ja talo pakko kiinnittää yrityksen lainoihin, niin minkäs voi... Mutta ei ole reilua sua kohtaan, jos mies itse vaan ilmoittaa asian ja teidän molempien asunto on kuitenkin kyseessä. Pahoittelut.
Jos sanon ei, niin samalla pistän miehen firman konkurssiin. Myötä- ja vastamäessä niinpä niin... -ap
[/quote]
Eli ku niin huonosti menee että lainarahalla vältettään konkurssi ni sehän tarkottaa että jokatapauksessa se joskus menee konkurssiin, viimestään sitte ku ei enää takaukset riitä jos koko ajan vaan otetaan lisää ja lisää lainaa välttääkseen konkurssi. Ei hyvältä kuulosta. Talo on ilmeisesti teidän molempien? Sano että omalla puoliskollaan voi lisää lainaa ottaa mutta sun puoliskolla ei.
ihan yhtä suuret mahdollisuudet mennä konkurssiin, ottaa lisää lainaa tai ei. Älä suostu lisälainaan vaan tehkää tilanteelle stoppi nyt. Konkurssi voi seurata, mutta mitä vähemmällä velalla sitä parempi.
t. se sama alempi jolla omakohtaista kokemusta kun kävikin huonosti.
Pankki tulis ja möis vessan, makuuhuoneen ja puolet keittiöstä?
Pah. En alun alkaenkaan halunnut mihinkään tekemisiin miehen yrityksen kanssa, mutta näin sitä vaan ollaan naimisissa niidenkin lainojen kanssa.
-ap
ku se talon summa jäis teille velaksi konkurssin tullessa, niin miehellesi tulee sitä velkaa sen oman osuutensa verran ja sulle vähempi, jos sun osuuttasi ei vakuudeksi laitettaisi.
perheemme yhteisistä asioista. En mistään hinnasta suostuisi laittaa asuntoamme pantiksi miehen yrityksen lainoille, silkkaa tyhmyyttä suostua sellaiseen.
Älä nyt enää suostu mihinkään uusiin juttuihin, tai ainakin varmista, että yrityksellä on mahdollisuuksia uuden lainan jälkeen edes selvitä jotenkin.
on pakko ihmetellä tuollasia miehiä. Meillä ei ikinä vois käydä tollasta. Kaikki suunnitellaan yhessä laina-asiat tai muut. Mies tarvii lainaa? Mihin ihmeeseen..? Ei meillä koskaan ole jompikumpi tarvinnu lainaa. Jos jotain ni molemmat on sitä tarvinu. Ei semmoseen oo järkeä ottaa lainaa, mitä tarvii vain toinen..? Tai ainakaan yhteisestä se ei pitäs pois olla.