Eipä ole ennen näin ärsyttänyt kun neuvolasta kotiin tullaan!! :(
Pitää nyt teille kanssasisarille purkaa tätä oloaan:
- neuvola aika melkein 30min myöhässä
- uusi terveydenhoitoja(vasta valmistunut ja nuori ku mikä..)
- meillä kesti vauvan kanssa siellä vain n10min
- mitään ohjeita en saanut ja tuntuu kuin oisi äkkiä vain haluttu meidät ulos sieltä
- kotona sit hoksasin, että vauvan paino ja pituus ei oo niin hirveesti noussut niin pitääkö/kannattaako kiinteitä jo alkaa antamaan
- Mitään ohjelappusia en siihenkään saanut(kuullut että semmosia antavat)
- Mun rintatulehdukseen (kuuri vielä päällä) ei kyselty oikeastaan mitään... toinen tuttu terveydenhoitoja kyseli kun nähtiin sitä siellä kanssa)
Mitähän vielä...
:(
Kommentit (4)
miettiä etukäteenseuraavalle kerralle kysymyksiä tai askarruttavia asioita ja kirjoittaa ne juuri noin, ranskalaisin viivoin muistilapulle kun on neuvolaan tai muuallekin lääkäriin menossa. -Eikö teilläpäin ole avointa neuvolapäivää? eli jos jäi harmittamaan, niin mene ihmeessä sinne uudestaan, sitten voi olla kokeneempi terkkakin paikalla.
Ei siinä tilanteessa useinkaan tajua tai muista kaikkea mitä on tullut mietittyä, siksi itsellä onkin muistilappu käytössä...!
Pitää nyt teille kanssasisarille purkaa tätä oloaan: - neuvola aika melkein 30min myöhässä -
Edellisen asiakkaan tilanne on voinut olla sellainen, että "tilannetta" ei ole voinut jättää kesken. Esim: odottava äiti on täytynyt lähettää päivystyksenä äitipolille tai äiti on ruvennut luottamuksellisesti kertomaan esim. lähisuhdeväkivallastaan, niin silloin on kovin hankala mennä sanomaan, että seuraava asiakas odottaa jo oven takana. Ja vaikka aikaa varataankin riittävästi, niin välillä aikataulu vain pettää...
uusi terveydenhoitoja(vasta valmistunut ja nuori ku mikä..)
Voi olla silti ihan pätevä vaikka nuori onkin. Esim. itse olen aika nuori ja lapseton neuvolantäti, mutta olen ollut lapsien/vauvojen kanssa tekemiseissä "koko ikäni" joten tiedän mitä vauvaperheeen arki on ja omaan todella hyvät tiedolliset valmiudet.- meillä kesti vauvan kanssa siellä vain n10min - mitään ohjeita en saanut ja tuntuu kuin oisi äkkiä vain haluttu meidät ulos sieltä
Olitko sen oloinen, että et paljonkaan neuvoja kaipaa (kyselitkö, ihmettelitkö mitään?) Ja tämän sanon ihan hyvällä: katselitko uutta, nuorta neuvolantätiä sen näköisenä: että mistä sinäkin mitään tiedät? Tällöin on tosi hankala ryhtyä antamaan opastusta, jos asenteesi on se.
- kotona sit hoksasin, että vauvan paino ja pituus ei oo niin hirveesti noussut niin pitääkö/kannattaako kiinteitä jo alkaa antamaan - Mitään ohjelappusia en siihenkään saanut(kuullut että semmosia antavat)
Tähän on hankala sanoa mitään, täytyisi tietää vauvasi ikä ja mitat/kasukäyrät- Mun rintatulehdukseen (kuuri vielä päällä) ei kyselty oikeastaan mitään... toinen tuttu terveydenhoitoja kyseli kun nähtiin sitä siellä kanssa) Mitähän vielä... :(
Voi olla, että neuvolantäti ei tiennyt, että sinulla on kuuri päällä, vai mainitsitko asiasta itse. Sinun potilastietoihin ei saa katsoa, jos sillä kertaa ei käsitellä sinun asioista.
Mutta täytyy kyllä myös myöntää, että on olemassa myös ihan typeriä terkkareita, jotka ei vain sovi työhönsä. Itse on tullut pari kertaa tälläisten kanssa työskenteltyä.
etkö siis itse kysellyt jos oli mieltä askarruttavia asioita?