Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo lintu; imettäjä

Vierailija
22.02.2011 |

Mikä näitä Suomen naisia/äitejä vaivaa kun ollaan niin imetysvastaisia?

Hermostuttavaa! Olen lopen kyllästynyt ihmetteleviin kommentteihin, kuten "VIELÄKÖ sinä imetät??" (kyllä, poikanihan on peräti 7kk...) ja "Milloin ajattelit lopettaa?". Ja jatkuvasti saa kuulla siitä kuinka lapset kasvavat myös korvikkeilla jne. Toki, mutta miksi sitä pitää niin hehkuttaa ja imetystä oudoksua?? Edelleenkin äidinmaito on parasta ravintoa lapselle, ihan ketään syyllistämättä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista imetin 6kk ja lopetin, koska halusimme heti perään toisen lapsen (ja ensimmäistä tehtiin vuosia).

Kuopusta imetin 8kk, kunnes ei enää tissi kelvannut.

Terkkari sanoi ihailevaan tyyliin, että hyvä kun olen imettänyt niin pitkään.

Mitenniin pitkään? Imettääkö porukka oikeasti vähemmän aikaa?

Vierailija
2/12 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meillä on toinen vauva, ja terveydellisestä syystä imetys voi jäädä lyhyemmäksi (joudun kir. toimenpiteeseen). Kun kirurgin kanssa suunniteltiin toimenpideaikaa, hän totesi että senhän voi hyvin suorittaa 6kk synnytyksestä. Harmissani totesin, että lyhyeksi sitten jää imetys... Näytti että tipahtaa tuolilta kun sanoin miten pitkään imetin esikoista.

Samoin jälkitarkastuksessa kun nlalääkärille harmittelin jo etukäteen, katsoi lääkäri (mies) minua aivan ihmeissään ja totesi että "puoli vuottahan on pitkään! Ihan riittävä aika, ei sen pidempään ole tarpeellistakaan."

Ilmeisesti naiset siis nykyään imettävät paljon lyhyemmän aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään äitien ajattelutapana tuntuu olevan että vauvaa imetetään KORKEINTAAN puolivuotiaaksi, ja jopa neuvoloissa neuvotaan että siinä ajassa on jo saatu kaikki hyöty imetyksestä...

Vierailija
4/12 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kovasti sain kummasteluja, ja aika törkeitä ja luokkaaviakin kommetteja siitä kun imetin yli yksi vuotiasta. ja hirveetä painostusta että pitää opettaa syömään tuttipullosta, meillä kun ei vauva suostunut. itsekin koin helpommaksi imetyksen. nyt odotan toista ja suunnitelmissa on imettää vähintään vuoden, korkeintaan 2.

ihmetyttää muutenkin se että vouhataan siitä kuka imettää ja minkä aikaa ja kuka ei, ihan kun olisi vain yksi ja oikea tapa ja ikä tehdä asioita!

Vierailija
5/12 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoista, että olet jo tuon ikäisen lapsen kanssa kuullut kommentteja imetyksestä! Itse imetin lasta 1v ikäiseksi, eikä sitä kukaan tullut kommentoimaan millään tavalla. Useimmat muutkin täällä tuntuvat imettävän 1v lapsia ja monet reippaasti vanhempiakin, kalliimpi asuinalue pääkaupunkiseudulla kyseessä.

Vierailija
6/12 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin puolen vuoden ajan. Serkkuni, joka on imettänyt lastaan 2v saakka sekä mieheni ovat ainoat jotka pitävät imetystä yhä hyvänä asiana. Niin, kuopus on siis peräti 1v 1kk

Vierailija
7/12 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu periaatteena olevan, että vauva ei saisi häiritä "normaalia" elämää. harrastelut ja biletys jatkuu entisellään ja yöt nukutaan, kun lapset tankataan täyteen korvikkeella. itse imetin ensimmäistäni reilun vuoden ja asiasta sai kyllä ihmettelyjä ja neuvolasta jopa kehuja. ei voi ymmärtää.

Vierailija
8/12 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tulkitsi sen niin, ettei ole mitään hyötyä imettää lainkaan yli puolivuotiasta. Moni myös sekoittaa täysimetyssuosituksen ja imetyksen kokonaiskeston.

Vierailija
9/12 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on imetyksen kehitysmaa. :( Surullista, että äidit eivät ymmärrä äidinmaidon tärkeyttä! Yhteiskuntakin edistää tätä ajattelutapaa, esim. Rinnalla-imetysopas otetaan pois äitiyspakkauksesta.

Vierailija
10/12 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettää pitkään niin se ei oo hyvä, mutta ei myökäään ole hyvä jos antaa korviketta. Aina ihmisillä on tähän asiaan mielipiteitä.

Mä taas en ole imettänyt pitkään kun ei ole maitoa tullut, mutta kyllä sekin on ihmetittänyt muita että "miksi et imetä"?

Vierailija
11/12 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on vittumaisten ihmisten kultamaa. Jos teet kuten haluat ja voit (ylläolevat taaperoimettäjät) niin ei ole hyvä.

Jos taas teet parhaasi ja yrität sinnitellä mahd. pitkälle (itse täysimetin 2kk, joka oli yhtä totaalista helvettiä ja tasan ette ala nyt lässyttämään mitään imetystukiryhmistä ja muusta, kaikkea v***u kokeiltiin) niin silloin on huono äiti, typeräidiootti ja tietämätön ihminen kun ei osaa lastaan oikein ruokkia. (joo neuvolassa haukuttiin pystyyn kun se imettäminen ei onnistunut.)

No sitten on taas ääripää että jos ei vain halua imettää ja sanoo sen suoraan niin silloin taputetaan olalle kun ollaan niin pirun rehellisiä.

No suomalaiset naiset ovat perusluonteeltaan v***maisia, joten voiko odottaa muutakuin arvostelua ja tyytymättömyyttä?

Vierailija
12/12 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niin tai näin, aina riittää ihmettelijöitä varsinkin tähän imetykseen liittyen. Jotenkin koko touhu, imetys siis, on saanut liian suuret mittasuhteet. Yksi imettää, toinen ei. Mitä se muille kuuluu mitä naapuri tekee tai on tekemättä ja kuinka pitkään. Samalla lailla ne kasvaa rintaruokitut kuin korvikelapsetkin.

Minulla on yksi molempaa sorttia. Esikoinen oli osittaisimetyksellä 3 kk ja se oli myös sellainen tahtojen taisto ja tappelu. Ja kaikki konstit käytettiin ja pidempään ei jatkunut vaikka teki mitä. Siitä sain ihmettelyjä osakseni, että "miten niin muka ei vauva huoli rintaa jne jne blaa blaa blaa..."

Toisen kanssa imetys sujui kuin tanssi ja imetin vuoden ikäiseksi. Jotkut kyselivät puolen vuoden jälkeen ihmeissään, että vieläkö imetät. Yksi taaperoimettäjä taas ihmetteli kun vuoden ikäisen vierotin, että nytko jo lopetit.

Parempi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos toisten kommentit. Itsepähän tiedät mitä teet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi