10-vuotiaan laihtuminen
Meidän 10-vuotias tyttö on nyt laihtunut noin 3 kiloa parissa kuukaudessa.. Hän harrastaa tosissaan balettia hyvässä tanssikoulussa viitenä kertana viikossa ja olen huolestunut, että harrastus painostaa häntä ehkä laihtumaan. Tyttö on nyt 143cm ja 27 kg, oli ennen 30 kg. Tyttö ei varsinaisesti kieltäydy ruoasta, mutta välttelee kaikkea makeaa ja vaatii saada syödä vain terveellisiä ruokia ja pieniä annoksia.. Tämähän on tietenkin hyvä, mutta menee mielestäni vähän yli, ei 10-vuotiaan kuuluisi kuitenkaan tällaista miettiä. Epäilen, että hän saattaa heittää eväät roskiin kun minä tai isänsä emme ole tanssikoululla tarkkailemassa. Olen yrittänyt puhua hänen kanssaan asiasta, mutta tyttö ei ole kovin halukas puhumaan asiasta. Hän haluaisi tosissaan ammattitanssijaksi ja edellytykset hänellä opettajan mukaan on, joten ymmärrän että asia on hänelle tärkeä.. En oikein tiedä mitä tehdä, onko kellään kokemuksia samasta tilanteesta?
Tanssinopettajatkin ovat monesti aika armottomia, sanovat suoraan, että vain hoikat menestyvät alalla jne.