Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo Terhi on kyllä ihan kamala esimies.

Vierailija
21.02.2011 |

Ihme tenttaamista, vaikka tietää miten asia on.

Esimies sanoo asiallisest jos työssä on puutteita eikä vittuile tuolla tavoin! Ja onkohan itsekään edes kertonut noille tytöille miten haluaa toimittavan (kun asiakkaat tulevat bussin nouset pysäkille).

Järkky akka. Onneksi ei ole mun esimies, voisi tulla sanonttua pari sanaa takaisin.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erittäin hyvä kirjallinen enkku, mutta silti kaikki, mitä suusta tulee ulos, kuulostaa just siltä ärsyttävältä tankeroenglannilta, koska mulle se lausuminen ei tule luonnostaan, vaikka miten yrittäisin matkia mallista. Eikä kouluissa ym. ole aikaa panostaa yksittäisten oppilaitten lausumisongelmiin. Luultavasti tästä johtuu tuo noidenkin oppaiden karulta kuulosta lausumistapa. Millä ei sinänsä ole väliä, jos he saavat viestinsä perille.

Terhi taas... mun mielestä se palautteenanto oli muuten ok, mutta se tenttaaminen tuntui vähän liialta - siis jos molemmat tietää, että opas on tehnyt asian x vaikka olisi pitänyt tehdä asia y, niin miksi sitä pitää erikseen alkaa jankkaamaan, sanoisi vaan suoraan, että teit näin ja tällä tavalla voit korjata erehdyksesi.

Vierailija
22/37 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jämäkkä ja luja toki pitää olla mutta tuollainen toisten julkinen nolaaminen ja lapsena kohtelu on ala-arvoista toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kaudella oppaat vaikuttivat vielä ammattimaisilta, mutta nämä uudet ovat rippikoulusta suoraan tulleita tyttösiä, joilla käytännön älyä ei ole lainkaan. Kyllähän jokaisen työn alussa munaa, mutta näillähän ei sytytä sitten millään. Ymmärtävät kai ne, että ovat itse töissä eivätkä lomalla?

En muuten kiinnittäisi huomiota, mutta tiedän, ettei ihan kuka tahansa ole aiemmin matkaoppaaksi päässyt. Kyllä siihen on matkailualan tai kieliopintoja vaadittu pikkasen lukiota pidemmältä. On sitä ammattitaitoisia oppaita edelleenkin, itselläni on aina ollut. Mm. ystäväni tytär oli oppaanani pari viikkoa sitten Gran Canarialla. Hän on aiemmin opiskellut matkailupalveluiden tuottajaksi ja sitten päässyt oman firmansa kovaan koulutukseen. Kaksikymppinen tyttö hohkaa samaa ammattitaitoa kun hänen esimiehensäkin.

Voisiko ehkä riippua matkatoimiston tasosta, että millaisia niiden oppaatkin on? Parhaat oppaat menevät parhaille yrityksille eivätkä ne aina ole edes suomalaisia firmoja.

Vierailija
24/37 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tenttaamista, vaikka tietää miten asia on. Esimies sanoo asiallisest jos työssä on puutteita eikä vittuile tuolla tavoin! Ja onkohan itsekään edes kertonut noille tytöille miten haluaa toimittavan (kun asiakkaat tulevat bussin nouset pysäkille). Järkky akka. Onneksi ei ole mun esimies, voisi tulla sanonttua pari sanaa takaisin.

...minulla on yleensä ollut tuollaisia esimiehiä.

Jos ei muuta niin opettavat ainakin tekemään työt kunnolla ettei tarvitse joutua tentattavaksi. :)

Vierailija
25/37 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo asiat suoraan eikä turhaan kiertele ja kaartele. Noihan on ihan perusasioita, joista joutuu sanomaan. Hyvät käytöstavat!

En ole nähnyt eilistä jaksoa, mutta noin yleisesti näkemäni perusteella sanoisin, että Terhiltä puuttuu esimiehelle sopiva käytös. En ihaile naaman vääntelyä tai huutamista. Asiat on toki sanottava suoraan, mutta niitä tapoja on monia. Naaman vääntely ja huutaminen eivät kuulu esimiehen käytökseen, ainakaan täällä keski-Euroopassa. Monta pomoa minulla on ollut ja yksikään ei ole käyttäytynyt noin epäammattimaisesti.

Vierailija
26/37 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo asiat suoraan eikä turhaan kiertele ja kaartele. Noihan on ihan perusasioita, joista joutuu sanomaan. Hyvät käytöstavat!

En ole nähnyt eilistä jaksoa, mutta noin yleisesti näkemäni perusteella sanoisin, että Terhiltä puuttuu esimiehelle sopiva käytös. En ihaile naaman vääntelyä tai huutamista. Asiat on toki sanottava suoraan, mutta niitä tapoja on monia. Naaman vääntely ja huutaminen eivät kuulu esimiehen käytökseen, ainakaan täällä keski-Euroopassa. Monta pomoa minulla on ollut ja yksikään ei ole käyttäytynyt noin epäammattimaisesti.

piti sanoa että ei ole mitään ihailtavaa

Vierailija
27/37 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätellen niistä "Malliposeerauksista" matkaoppaat-ohjelman mainoksissa.

Vierailija
28/37 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin opastaa uudet oppaat työhön ja antaa niin selkeät ohjeet että jokaisen pitäisi tajuta.

T: entinen opas

Vierailija
29/37 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia sun esimiehet on olleet, jos Terhi on sinusta järkky akka?

Vierailija
30/37 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/37 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean ilkeä pomo. Eihän kukaan nyt tahallaan mokaa töissä!

Vierailija
32/37 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään ruudinkeksijöitä. Kyllä on ihan oppaan oma syy, jos ei vaivaudu tarkistamaan varausajoista päivämäärää vaan pelkän kellonajan :D

Vierailija
33/37 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt ehkä menisi sanomaan kenenkään johtamis- tai alaistaidoista mitään pelkästään noiden lyhyiden klippien perusteella.

Mutta sekä Terhin että muutamien oppaiden englanti on käsittämättömän huonoa. Kieliopillisestikin monesti aivan päin persettä mutta erityisesti mua ihmetyttäää miten voi nuorilla ihmisillä olla moinen tankeroenglantilausuminen. Yleensä tuollaista kuulee vanhemmilla suomalaisilla, jotka on käyneet koulunsa aikana jolloin ei vielä kiinnitetty huomiota puhumiseen.

Vierailija
34/37 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sekä Terhin että muutamien oppaiden englanti on käsittämättömän huonoa. Kieliopillisestikin monesti aivan päin persettä mutta erityisesti mua ihmetyttäää miten voi nuorilla ihmisillä olla moinen tankeroenglantilausuminen. Yleensä tuollaista kuulee vanhemmilla suomalaisilla, jotka on käyneet koulunsa aikana jolloin ei vielä kiinnitetty huomiota puhumiseen.

When you live some country and if your english it's not so good... its still much better you speak to english and try to remember you dont have to speak perfect english! Still you can speak and your friends understand you!!

Vierailija
35/37 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä sanonutkaan että pitäisi olla hiljaa tai että pitäis olla täydellinen kielitaito. Mutta musta on silti käsittämätöntä että voi nuoret ihmiset lausua noin, vaikka englantia kuulee joka paikassa. Ja on se nyt hiukan eri asia, käyttääkö jotain kieltä työssään vai yrittääkö vain saada asiansa sanottua ystävien kesken.

Vierailija
36/37 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tänään muakin ärsytti se sen tyyli. Voihan sitä erehtyä kuka tahansa. Jos luulee olevansa oikeessa paikassa oikeeseen aikaan, ni ei sitä välttämättä tule päivämääriä tsekkailtua. Itselleni ois voinut käydä ihan sama moka.

Vierailija
37/37 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vinoilla ilkeästi ja väännellä naamaansa kun marmattaa jollekin. Aika asiatonta käytöstä. Ei ole kenenkään etu että nuoret oppaat pelkäävät esimiestään ja näin ollen jännittävät liikaa-> mokaavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä