Kokemuksia 112:sta?
Kommentit (19)
Korvatulpat korvissa nukuin, mutta heräsin meteliin silti. Odotin ambulanssia reilun tunnin ja soitin että ei tarvii tulla, kun yritän vielä nukkua kun, pitää herätä aamulla töihin.
Ei siis poliisi tullut vaikka tunnun ja vartin odottelin. Lauantai yö, pk-seutu.
Lanssi siksi että naapurissa melutaan?
samalla kun istuin kimppuuni hyökänneen henkilön päällä ja pidin toisella kädellä hänen käsiään kiinni. Kerroin olinpaikkamme, mutta keskusta kiinnosti ainoastaan henkilön tuntomerkit. Ketään ei tullut. Onneksi henkilö rauhoittui.
Tästä opin että seuraavalla kerralla soiten ensin kaverin apuun ja sitten hätäkeskukseen.
siis ihan selvästi kuolleen ja kankean..Ja ihminen siellä langan päässä pyysi varmistamaan, et henkilö on todellakin kuollut :-/ Ei uskonut, kun kerroin, että on jo kuolonkankeutta, vaan pyysi ja vaati nostamaan hänen käsiään ja jalkojaan ennekuin hälytti poliisin ja ruumisauton paikalle. Kyllä jotenkin puistatti koko tilanne.
Olin lähdössä aamutuimaan lentokentälle, onneksi huomasin lehtiroskisten viereen tuupertuneen miehen. Mies valitteli rintakipua ja soitin 112:een. Olin varannut etukäteen taksin, koska olin menossa minuuttiaikataululla (lastenhoito syiden takia lähti viime tingassa) pelkin käsimatkatavaroin lennolle. Tää mies sanoi, että kiitos kun soitit apua, että hän odottaa, että mene sinä vaan... 112 vänkäsi, että mun on PAKKO odottaa, kunnes apua tulee. Kerroin kyllä, että mun pitäisi mennä ja tää mies kertoo odottavansa, enkä osaa hän mitenkäään itse auttaa (nykyään olen kyllä käynyt ea-kurssin, tosta tuli kimmoke aikanaan). Suorastaan uhkaili mua, että on vaan odotettava. Juuri juuri ehdin lennolle, jouduin juoksemaan terminaalissa.
kun ajoin ojaan enkä päässy lasten kanssa ulos autosta. Paikalle tuli 2 ambulanssia ja paloauto : )
Mun mies saa usein sairauskohtauksia ja aina on nopeasti tullut apua. Päivystäjät ovat aina olleet ystävällisiä ja tehokkaita.
Eikä mitään apua tullut pyytäjälle. Soitin varmaan väärään numeroon.
Useimmiten on siirtokuljetuksia keskussairaalaan, mutta muutaman kerran on ollut oikea hätä.
Pojalle olen kerran joutunut soittamaan, kun ei henki kulkenut ja ventolinesta ei ollut apua. Kyllä siinä tuntui aika pitkältä, vaikka apu oli 5min paikalla.
Isäni sai infarktin. Oikein osaavia ja ystävällisiä olivat häkessä. Mutta odotusaika oli pitkä, koska oman kuntamme molemmat autot oli keikalla ja lanssi tuli sitten naapurikunnasta. Tunnin sai odottaa. Huono tuuri etten sanoisi.
Kerran hälytin itsemurhalla uhkailleelle apua. Lapselleni tilasin ambulanssin kun leikatut nielurisat alkoi vuotaa. Ei koskaan mitään ongelmia.
Kerran soitettiin minulle, kun jouduin onnettomuuteen, toisen kerran soitin kaverille, joka pyörtyessä löi päänsä tosi pahasti enkä saanut hereille, kerran soitin pojalleni. Aina on apua tullut nopeasti.
Olen soittanut ja tosi nopeasti olen lanssin saanut kunb olen sitä tarvinnut
Mulle vastasi eilen ihan "löysä" vastaaja=???? Eikä mitään apua tullut pyytäjälle. Soitin varmaan väärään numeroon.
Murtomiehet ovella -> poliisit rapussa, 5min
pk-seutu
Ei sitten lähtenyt muut mukaan tähän mollauskampanjaan?
Hätäkeskuksessa molemmilla kerroilla (saman vuorokauden sisällä) asiallisia ja apu tuli nopeasti perilli. Ensimmäinen ensihoitoyksikkö oli kuitenkin sitä mieltä, ettei minulla ollut mitään hätää- lukuisista oireista huolimatta. Kuuden tunnin kuluttua olinkin jo puhekyvytön, halvaantunut ja miltei tajuton. Silloin sain jo toki kunnon apuakin.
Kerran jouduin soittamaan itselleni, henki ei kulkenut kunnolla, kurkkua kuristi ja sydän hakkas tuhatta ja sataa - paniikkikohtaus. Oli nopsaa paikalla ja erittäin ystävällisiä miehiä tuli auttamaan.
Toisen kerran soitin, kun pojat (2v ja vauva) löivät päänsä tosi pahasti yhteen, ja vauva nukahti pian tämän jälkeen. Ei tarvittu ensihoitajia (onneksi) mutta neuvoja sain.
2-vuotiaalle jouduin jouluaaton vastaisena yönä soittamaan ambulanssin kun ei saanut henkeä kunnolla. Oman kunnan ambulanssit oli varattuna joten ekana tuli palolaitoksen päivystäjät omalla autollaan ja sitten naapurikunnan ambulanssi. Kurkunpääntulehdus, tosi paha, oli eka kerta, joten en tiennyt mistä kyse ja miten helpottaa kohtausta itse. Oli todella ystävällisiä ja rauhoittavia kaikki päivystäjät.
01.30 kyllästyin ja soitin. Kesti lauantai/sunnuntai välisenä yönä 20 min ja teki työnsä hyvin.
Korvatulpat korvissa nukuin, mutta heräsin meteliin silti. Odotin ambulanssia reilun tunnin ja soitin että ei tarvii tulla, kun yritän vielä nukkua kun, pitää herätä aamulla töihin.
Ei siis poliisi tullut vaikka tunnun ja vartin odottelin. Lauantai yö, pk-seutu.