Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mtäs mieltä, masennusta vai "vain" väsymystä, lääkitystä vai???

Vierailija
21.02.2011 |

Elikkäs tilanne tämä, muutamat vuodet taaksepäin ollut melkoista vuoristorataa, ero kolme vuotta sitten, sitä ennen useamman vuoden huono parisuhde. Kolme vuotta olen nyt siis ollut neljän lapsen (nyt 8-16v) kanssa pääsääntöisesti yksin, lapset isällään jokatoinen viikonloppu mutta muutoin ei ex-osallistu mitenkään. Töissä olen ollut näihin päiviin asti, työssä paljon ilta-ja viikonlopputöitä. Nyt meitä monta irtisanottiin tuotannollisista ja taloudellisista syistä. kolme viikkoa nyt työttömänä ollut.

Jo pidemmän aikaa minua on vaivannut riittämättömyyden tunne, etten kerkiä ja jaksa olla kunnolla lasten kanssa, että olen niin väsy että ärsyyntymiskynnys on tosi matala, huutoa ja kinaa tulee tosi vähästä yms. Nyt muutaman kuukauden ajan ovat unet olleet tosi huonot, nukahdan kyllä hyvin mutta muutaman tunnin unen jälkeen herään ja valvon jopa useamman tunnin.

Nyt kun työt loppui, ajattelin että huh huh, nyt saan levätä, mutta jostain syystä en osaa, stressaan kaikesta, mm.miten nyt toimeen tullaan, vaikka järki sanoo että tullaan kyllä jne.

Tunteet heittelee laidasta laitaan, välillä tuntuu ettei mikään tunnu miltään ja välillä taas kaikki itkettää. En kait varsinaisesti masentunut ole kun kuitenkin jotenkuten jaksan kotihommat kohtuullsesti tehdä mutta välillä tuntuu etten saa itseäni sängystä ylös.

Vähän sekavaa tämä sepustus nyt ja varmasti jotain oleellista jäi kertomatta, mutta siis mitä mieltä olette, onko tämä "vain" väsymystä johon aika auttaa vai olisiko syytä käydä lääkäriltä jotain lääkitystä? Tuntuu että kaipaisi päiväksi piristylääkettä ja yöksi unilääkettä... toisaalta en ihan helposti lääkitystä haluisi.

Onneksi on muutama tosi ystävä jotka jaksaa kuunnella ja paljon ollaan kaikista asioista puhuttu, puhuttu ja puhuttu, joten tuntuu etten mitään terapiaa kaipaa. Ja onhan minulla tuokin uusi rakas, joka jaksaa minun märehtimisiä kuunnella.

Kertokaas kaikki vähänkin vastaavaa kokeneet miten olette selvinneet?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

millä tavalla voisit taakkaasi pikkuhiljaa keventää?

Vierailija
2/4 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joihin lääkitys auttoi merkittävästi. Varsinkin kun vastaat yksin neljästä lapsesta, olet todella kovilla. Olisi tietysti ihanteellista että pääsisit lepolomalle, mutta harvalle se on mahdollista. Lääkkeet piristää niin, että toimintakyky säilyy, mielialat pysyy tasaisempina, pinna ei kiristy niin helposti ja ajatukset pysyy kirkkaampina. Näin ainakin mulla.

Kyllä sulla ihan selkeät masennusoireet on ja varmaan saat lääkityksen, jos lääkäriin menet. Suosittelen menemään lääkäriin ja kertomaan kaikesta tuosta. Tuo varsinkin että olet jo kuukausia kärsinyt unettomuudesta, on huolestuttavaa. Kukaan ei jaksa sellaista loputtomiin. Jo lastesi takia, hae apua ja lääkityksessäkään ei ole mitään pelättävää tai hävettävää.

Voit testata onko sinulla masennusta tästä (samaa testiä käytetään terveyskeskuksissa apuna)

http://xestia.net/testit/bdi.php

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sen mukaan lievää masennusta ja suositus mennä lääkäriin. Kyllä taidan huomenna varata ajan enkä enää pähkäile, kun saisi edes nuo unet normalisoitumaan niin helpottaisi varmasti kummasti.

Sanoin että yksin huolehdin neljästä lapsesta, onneksi kuitenkin isovanhemmat ovat auttaneet esm. lasten harrastuksiin kuskaamisesta minun työvuorojen aikana, mutta toki vastuu kaikesta on minulla enkä jotenkin halua heitä vaivata enemmän kuin on pakko. usein tuntuu että kaikki kaatuu niin päälle. Mutta kyllä tämä tästä, jaksan kuitenkin vielä nähdä senkin hyvä ja ihanan mitä minulla on:) Varmaan tämä työtilanteen muutos nyt vaan oli jotenkin viimeinen pisara tähän junaan.

Vierailija
4/4 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on parasta sulle ja lapsille. Elämä murjoo mutta ei siitä tartte yrittää yksin selvitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän