Loman eka päviä ja jo menee hermot!
Koko aamupäivä on jouduttu olemaan sisällä, kun on liian kylmä. Lapset alkaa tapella. Ensin halusivat olla kotona ja nyt ei ole mitään tekemistä. Itse olen pessyt pyykkiä ja tehnyt ruokaa, jee miten lomauttavaa.
Nyt lähtivät edes ulos vähäksi aikaa, vaikkakin erikseen. Kohta lähdetään luistelemaan, vaikken siitä tykkääkään. Huomisen ohjelmassa on päivä Helsingissä, jos junat kulkee. Sekin on rasittavaa kaikkien toppauksien kanssa.
Loppuviikosta helpottaa, kun mieskin jää lomalle ja mennään anoppilaan kaupungin keskustaan. Syödään lounaspaikoissa, käydään uimassa jne. Ehkä se lomafiiliskin sitten löytyy.
Hyvää lomaa kaikille lomailijoille.
Kommentit (3)
meilläkin mielessä huomenna. Ja pistin pullat uuniin, että on sitten evästä tonne ulos kohta. Vielä kun oman asenteen saisi käännettyä lomalle:-)
Meillä kaksi lasta sairaana, mies töissä torstaihin asti. Vauvalla korvatulehdus, johon sai kuurin tänään. 4v kuumeessa ja todella kiukkunen. Kouluaiset valitta (ihan aiheesta) kun ei ole mitään tekemistä. Ei päästä liikkeelle tällä porukalla. Joten kotona lomaillaan, ainakin toistaseksi.
Koko päivän olen mietiskellyt, millonkohan loma olisi lomaa taas kaikille, jopa äidille. Joululoma meni aikalailla samoissa merkeissä, lapset oksennustaudissa, mies töissä. JOululomakin oli yrittäjälle kätevän lyhyt, ei tarvinnut montaa päivää olla kotona.
Joku varmaan sanoo, että loma on asennekysymys, ja ehkä se onkin, myönnän, että asennetta on todella vaikea saada nyt loma-asentoon.
Nyt sain vauvan unille, särkylääke taisi toimia. Lapset sai extra-pelivuoron. Minä kupin kahvia ja teidän loistavaa seuraa. Ehkä tää tästä :)
Voin vaan kuvitella mitä lapset miettii, kun kouluun palatessaan kuuntelevat muiden kuvauksia ulkomaan matkoista, laskettelulomista, kylpyläreissuista ym....
Me ollaan lapsen kanssa kipeitä, mutta tänään jo molemmilla parempi vointi. Tosin varsinaisia Petteri Punakuonoja molemmat. Mulla on lisäksi maha ihan sekaisin. Jos huomenna voidaan paremmnin mennään Elukkamuseoon tai sitten keskiviikkona. tarkoituksena on kierrellä myös lapselle mieleisissä kaupoissa ja pistäytyä rahamuseossa.
Sairaudestaan huolimatta lapsi jaksoi "piristää" meitä munamies imitaatiolla koko eilisen, 3 tyynyä ja valkoinen paita, hattu ja huivi päässä, kädessä valkoiset sukat.
Ja sama jatkuu edelleen, alkaa mennä Äiti-Kanalta hermo:-)