mitä pph:n iltakokouksissa tehdään?
Kommentit (11)
kysyitkin ILTAKOKOUKSISSA etkä ILTAKOULUSSA.
T.2
Kuulumisia, koulutuksia.. Viime aikoina on paljon puhuttu työaikauudistuksesta.
Jos on työhön liittyviä ongelmia/huolia/iloja ne otetaan esiin siellä. Mietitään tulevia tapahtumia. YM. Kaikenlaista ajankohtaista siis.
-vaihdetaan kuulumisia
-esimies ohjeistaa toimintaa
-suunnitellaan tulevaa toimintaa: yhteiset retket, teatterit, lauluhetket, tapaamisia puistossa jne...
-toiminnan suunnitteluun vielä: pph:n lomat, lasten varahoidot, hoitajien koulutukset, kurssit yms.
-Saadaan sekä palautellaan listoja lasten toteutuneista hoitopäivistä (voi toki palautella muutoinkin)
Sovitaan yhteisistä tapahtumista.
Sovitaan lomat.
pitääkö yhden ihmisisen kertoa kaikkian kuullen jotain juttuja ja muut kuuntelevat? olen harkinnyt ryhtymistä pph:ksi mutta nuo kokoukset jönnittävät..millainen ilmapiiri niissä on?miten uudet hoitajat otetaan vastaan?
Sovitaan lomat.
eli te juoruatte siellä perheasiat, hyvä tietää ettei pph:lle kande kaikkee puhua....
Eikä tarvi kaikkien kuullen mitään lötistä. Mä kans pelkään ääneen puhumista isossa porukassa. Jos joku uusi hoitaja tulee joukkoon, niin itsemme esitellään. Pelkkä nimen kertominen riittää. Ohjaajastahan se on kiinni, mitä kokouksissa tehdään. Meillä on vain nuo ajankohtaiset jutut. Lapsista ja perheistä ei puhuta mitään.
jossa tarvitsee tukea/kannustusta tai muuten kommentteja.
Enkä mä itsekään kertonut aikoinaan juuri mitään omien lasten hoitopaikkaan. Ei niiden tarvitse kaikkea tietää. Jotain on mukava tietää, mutta ei mua pph:na kiinnosta sellaiset asiat mitkä ei suoraan vaikuta mun ja lasten toimintaan päivän aikana. Lasten kanssa vaihdetaan sitten kuulumisia tms.
Vierailija - 21.2.2011 13:40 (8/8)
Keskustellaan lapsista ja heidän perheistään.
Lainaus:
Sovitaan lomat.
eli te juoruatte siellä perheasiat, hyvä tietää ettei pph:lle kande kaikkee puhua....
menee kyllä nyt aivan ohi tästä aiheesta, mutta sanoisin, että
Ei ehkä kannata kyllä kertoa hoitajalle ihan kaikkea, ellei ole ehdottoman luotettava hoitaja, sellaisiakin ihan varmasti on!! Mutta leikkipuistossa kuulee muutamien perhepäivähoitajien suusta vaikka mitä! Olettaisin kuitenkin et vaitiolovelvollisuus koskee myös perhepäivähoitajia, eikä ole asiallista ruotia, miten uusavuton tai outo jonkun lapsen vanhempi on, lapsen, tuttujen, naapureiden ym kuullen.
uudet on otettu hyvin vastaan!!
ja ihan hyvä ilmapiiri on kokouksissa ollut!!
Aika rennosti on kuulumisia kyselty ja kertoiltu. Sitten jos jollain on jotain erityistä (hoitolapsiin liittyen) ollut niin siinä kaikkien kuullen on siitä kertonut ja sitten esimies ohjeistanut muut ehkä kommentoineet, antaneet vinkkejä jne. Ei tietysti omaan elämään/terveyteen yms. työhönliittyviä juttuja tarvi kaikkie kuullen.
En itse ole mitään erityisiä ryhmätöitä ollut tekemässä, mutta yhdessä on sovittu tapamisia esim. leikkipuistoon, ollut teatteria yms. joihin pitänyt etukäteen ilmottautua ja jotain tapahtumia on järjestetty yhdessä! Ihan kivoja juttuja!!
jotain pph kokouksia/koulutusiltoja?