Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisiko sinun 4v kävellä itse n.km matkan kaverille?

Vierailija
20.02.2011 |

Ihmetyttää kun tytön 4v kaveri tulee itsekseen meille leikkimään vajaa km matkan, itse en omaani päästäisi. Olenko vain liian huolehtivainen? Matkalla ei ole isoja teitä, vaan tälläisiä normaaleja pihakatuja ja lähiöasumista.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletkohan erehtynyt iästä..??

Vierailija
2/17 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsi on kyllä vasta 8kk, mutta miehelläni on 4v. tyttö, ja en kyllä ikinä päästäisi yksin kävelemään tuollaista matkaa! Nyt olen välillä antanut 7v. siskonsa kanssa olla kaksistaan pihalla, johon näen ikkunnasta. Pihalta ei myöskään helposti pääse tiellä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 4-vuotiaat on pikkulapsia! Eivätkä saa poistua pihasta metriäkään mihinkään suuntaan. 7-vuotias on tainnut ekan kerran mennä kaverille yksin.

Vierailija
4/17 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en päästäis omaa 4vuotiasta, en varmasti!!

Vierailija
5/17 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen myös joskus olevani liian huolehtivainen, kun mietin omaa lapsuuttani, mutta on tämä maailmakin nykyään niin kovin eri.

Joten ei. Lapseni ei tuossa iässä eikä kyllä hieman myöhemminkään kulje tuollaista matkaa yksinään mihinkään. Ainakaan täällä meidän kotikulmilla (vaikka rauhallista onkin).

Vierailija
6/17 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sellainen täälläkään mitenkään tavatonta ole.

Vierailija
7/17 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhettakaan. Tuon ikäinen voi juuri ja juuri olla yksin omalla pihalla jos on rauhallista sorttia..

Vierailija
8/17 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun 5-vuotiaskaan ei saa itse olla kuin omassa pihassa.

Vierailija
9/17 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna mennä mihinkään itsekseen. Meillä on aidattu piha ja vahdin silti, ettei karkaa portista (osaa kyllä avata sen). Ei meillä ainakaan vilkas poika katso yhtään eteensä, jos auto tulisi, tohottaa ihan omissa maailmoissaan. Saattaa jäädä katsomaan jotain ötökkää vaikka keskellä tietä tms.

Että huh huh!

Vierailija
10/17 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5-vuotias pääsi vasta muutama viikko sitten kulkemaan pienen metsäpalan läpi mummulaansa - ja asutaan pienessä kylässä, ja lähes näköyhteys mummulaan. Silti aina puhelimella varmistetaan että poika tuli perille.

Vierailija
11/17 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan saa mennä mummolaan minne ei tarvitse edes kävellä tietä pitkin. Matkaa n. 100 metriä.

Silloinkin kyllä ihan soitan ja varmistan että poika on perillä.

Vierailija
12/17 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi omassa pihassa...ei olis tullut kuulonkaan että olisin päästänyt yksinään tonne tallustamaan.

Vierailija
13/17 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulkea muutaman talon välin kaverille kylään, asuvat omakotitaloalueella pienellä paikkakunnalla.

Vierailija
14/17 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä saisi 6-vuotiaskaan.

Vierailija
15/17 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain sitten tukea omille ajatuksilleni, kun kovasti kummastuttaa tuo. Tuo tyttö täyttää kylläkin kesällä 5v eli on enemmän kuin 4,5v mutta silti... AP

Vierailija
16/17 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapset kuljeskele mihinkään ennen kouluikää, eikä vielä silloinkaan kuin erityisluvan kanssa.

mutta mekin kun asumme pienen kaupungin reunalla, niin muistan pari vuotta sitten nähneeni sillon hädin tuskin viisivuotiaan pyöräilemässä tien reunaa pitkin parin korttelin päässä kotoaan.

Vierailija
17/17 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa vielä vähään aikaan on vähän yli 5v. En luota vielä yhtään että osaaottaa liikenteen huomioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän