Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua tarjoiluihin: naisten kemut!

Vierailija
20.02.2011 |

Mitäs kivaa keksisin tarjoiluksi illanistujaisiin? Ruokaa ja juomaa?

Sushi ja kuohuviini ovat must. Mutta mitäs keksiä niille, jotka eivät alkoholia/sushia käytä?

Itse tykkäisin tarjota helposti valmistettavia juttuja ja mieluummin montaa erilaista pientä vaihtoehtoa, kun siis mitään yhtä lämmintä ruokaa. Ennemminkin sellaista jokaiselle jotakin meininkiä! Mutta ei nyt mitään popcorn/sipsimeninkiä, vaan vähän mietitympää kuitenkin.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quiche-ohjeita löytty googlettamalla. Kummon kohukermalla tehtynä, ei mitään kasviskermoja. Seuraksi raikas salaatti (hyvät ainekset ja olliviöljy+viinietikka)

Vierailija
2/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tortillalätyt erilaisten täytteiden kanssa. Niitähän voi valmiiksi laitella kippoihin ja jokainen lämmittää lettunsa mikrossa ja ottaa täytteet maun mukaan. Ei tartte kovin kummoisiakaan olla ne täytteet.

Porkkanatikut dippikastikkeella tai ilman on kans ihan kivaa syötävää. Ruisnappeja, tavallisia tai maustettuja+ tuorejuustoja, siinä kans kiva naposteltava. Hedelmiä on kiva olla, juustotarjotin maistuu esim. hapankorpun, ruisnappien ja Jyväset-voileipäkeksien kanssa.

Mun kammotusilta on sellainen, että tarjolla on rasvaisia pasteijoita, sipsejä ja juotavaa.

Ihan hirveä olo tulee, jos sitten on nälkä ja pitää tuollaisia syödä. Närästää ja turvottaa, rasva jää kitalakeen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia juustoja, viikunaa, rypäleitä ja hilloa juustoille. Siihen esim. itsetehtyä patonkia. Pizza ja tortillat ovat mielestäni junttiruokaa, mitä edellinen tuossa ehdotti.

Vierailija
4/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzat ja tortillat ei oikein iske muhunkaan, liian arkisia sushin rinnalle. Eikä mitään pasteijoita tai piirakkaa, nekin on niin nähtyjä.

Mä tekisin ruokaisan salaatin ja patonkia tai muuta kivaa leipää esim ciabattaa, juustoja, viinirypäleitä ja suolakeksejä.

Vierailija
5/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö myöskään jokirapuja, viikunoita ym :)

Vierailija
6/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö myöskään jokirapuja, viikunoita ym :)

Itse en välitä sushista, mutta syön kyllä varsin hyvällä ruokahalulla sekä jokirapuja että viikunoita. Mihinköhän mahdoit perustaa tuon "tietosi"?

Vierailija
7/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzat ja tortillat ei oikein iske muhunkaan, liian arkisia sushin rinnalle. Eikä mitään pasteijoita tai piirakkaa, nekin on niin nähtyjä. Mä tekisin ruokaisan salaatin ja patonkia tai muuta kivaa leipää esim ciabattaa, juustoja, viinirypäleitä ja suolakeksejä.

ciabattaan saa mukavaa vaihtelua kun laittaa päälle aurinkokuivattuja tomaatteja,jalapenoa,chiliä,erilaisia juustoja...

Vierailija
8/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raclettea. Jokainen ottaa tahtomaansa syötävää. Boolia voi olla alkoholittomanakin.

Vierailija
9/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mitään pasteijoita tai piirakkaa, nekin on niin nähtyjä. Mä tekisin ruokaisan salaatin ja patonkia tai muuta kivaa leipää esim ciabattaa, juustoja, viinirypäleitä ja suolakeksejä.

...että pasteijat ja piirakat on "niin nähtyjä", mutta salaatti&patonki ja juustot,keksit ja viinirypäleet on joku uutuus vai?

Vierailija
10/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohenjuustoleivät:

Ciabattaa, päälle ohuita siivuja päärynää ja vuohenjuustoa sekä pieni loraus hunajaa. Sitten hetkeksi uuniin.

Hyvä salaatti: esim. viikuna-sinihomejuusto-karpalo tai päärynä-sinihomejuusto/vuohenjuusto-saksanpähkinä tai Caesar-salaatti (joko kanalla tai katkaravuilla) tms...Tässähän on loputtomasti vaihtoehtoja. Jos kovasti nirsoilijoita tulossa, niin pelkkä salaattipohja valmiiksi ja täytteet sitten pieniin kulhoihin. Salaatin kanssa tarjolle kotitekoista ciabattaa (ei ole vaikea), joko naturellina tai mausteöljyllä siveltynä.

Juustotarjotin: Hyvää sinihomejuustoa, valkohomejuustoa, goudaa, manchegoa, vuohenjuustoa ja vaikkapa tuorejuustoa (vaihtoehtoja on mielettömän paljon). Seuraksi jonkinlaisia voileipäkeksejä, ehkä kotitekoista patonkia, viinirypäleitä, hedelmää, hilloja (esim. viikuna- tai aprikoosihillo), pähkinöitä.

Vierailija
11/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella monenlaisia salatteja :) En tarkoittanut nyt mitään fetasalaattia jota syön arkisin tai italiansalaattia tai miksi sitä majoneesimössöä monet nyt kutsuukaan.

Vaan jotain fiinimpää.

Siksi ehdotin sitä ja ciabattaa jos patonki on liian tavista.

Vierailija
12/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

broilerisalaattia, tonnikalasalaattia... vichyä omenamehun kanssa alkoholittomille

Vierailija
13/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mitään pasteijoita tai piirakkaa, nekin on niin nähtyjä. Mä tekisin ruokaisan salaatin ja patonkia tai muuta kivaa leipää esim ciabattaa, juustoja, viinirypäleitä ja suolakeksejä.

...että pasteijat ja piirakat on "niin nähtyjä", mutta salaatti&patonki ja juustot,keksit ja viinirypäleet on joku uutuus vai?

ei mua kyllä ilahduttas mikää salaatti tai patonki!

mistä tulee luulo,että kaikki naiset tykkäis salaateista?

Vierailija
14/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin arkista tarjottavaa.

Kai naisten kekkereitä haluaa juhlistaa kivemmalla tarjoilulla?

Vierailija
15/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen kyllä tuon aiemman kommentoijan kanssa itse asiassa samaa mieltä - mutta sitä en osaa selittää mihin se perustuu. Ehkä siihen, että syön mielelläni hyvin, mutta en osaa itse valmistaa sen kummemmin ruokaa. Salaatin nyt osaa tehdä kuka vaan. Tai ostaa juustot ja hedelmät.

Mun mielestä vaan tuoreet ja yksinkertaiset raaka-aineet kuten hedelmät, juustot, salaatit on paljon houkuttelevampia kuin pasteijat ja piirakat.

Joku pohti noita nirsoilijoita. Niitä minäkin pohdin: kaikkien ruokailutottumuksista ei siis ole tietoa, mutta sen verran olen ollut tekemisissä ruokarajoittuneiden kanssa, että tiedän, jos oman makuni mukaan tarjoilut laitan, ei siellä jonkun mielestä olisi yhtään mitään kelvollista syötävää...

ap

Vierailija
16/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rucola, aurinkokuivatut tomaatit, pinjansiemenet, oliiviöljy.

Vierailija
17/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pakko sanoa, että on aikamoisen noloa, jos aikuinen ihminen ryhtyy oikein urakalla nirsoilemaan julkisella paikalla : ) Olen itsekin aika valikoiva, mutta en todellakaan pidä rajoituksistani mitään meteliä, jos joku on valmistanut tarjottavia. Allergiat ovat tietysti asia erikseen, mutta niitähän voit toki kysäistäkin, jos sinulla on siihen mahdollisuus.

Uskon, että kaikilla vieraillasi on kuitenkin käytöstavat hallussa, eikä kekkereiden pääasia ole syöminen, vaan illanvietto hyvässä seurassa. Älä liikoja stressaa!

Vierailija
18/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan tavannut ainuttakaan naista joka ei tykkäisi jostain salaatista. Salaattejahan on maailma täynnä.

Esim tomaatti-mozzarella-basilika salaatti on aivan ihanaa mutta sitäkin tulee itse tehtyä liian harvoin.

Vierailija
19/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushin rinnalla voisi hieman samankaltaisena tarjottavana tehdä rieskasta tai tortillaletuista rullia,joihin sisälle esim.kylmäsavulohta/kylmäsavuporoa,tuorejuustoa,aurinkoluivattuja tomaatteja,sipulia jne.Kääri tiukaksi rullaksi kuin kääretorttu,anna vetäytyä kylmässä ja leikkaa pieniksi paloiksi.Myös pienet toast Skagenit ovat hyviä.Salaatti,jonka täytteenä esim.ohueksi viipaloitua ankanrintaa ja siihen sopivia lisukkeita.Vaihtoehtoja on paljon...:)

Vierailija
20/20 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli aika vaikea avaus, kun ei tietoa siitä minkälaisia vieraita tulossa ja mikä on sopuhinta tarjottaville. Vai olisko nyt sushista ja kuoharista pitänyt osata jotain päätellä :-)

(Vastasin kai sit tyhmästi, kun kerroin mistä itse tykkäisin illanistujaisissa.Vuohenjuustot ja viikunat kuulostaa niin erikoisuuden tavoittelulta mun tuttavapiirissä, ollaan täällä suosiolla juntteja porkkanatikkuinemme ja tortillalättyinemme. Tortillan täytteeksihän voi laittaa vaikka mitä, jokirapuja ja viikunoitakin, jos sellaisista pitää ja jos niihin rahat riittää

Tortillalättyjä voi tehdä muuten itsekin, ihan jotain toista kuin kaupan valmissysteemit)