Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talohaaveita tosiaan... Menee kohta hermot tuon miehen kanssa.

Vierailija
20.02.2011 |

Viimeiset kaksi vuotta on kateltu vähän sivusilmällä omaa taloa (asutaan nyt siis kerrostalossa) Viime kesänä ruvettiin sit vähän vakavammalla mielellä kattelemaan, kun alkaa molempia tää kerrostaloelämä kypsyttämään.

Mies puhuu jatkuvasti, että pannaan oma tölli myyntiin ja käskee katella sopivan oloisia tönöjä ja niin pois päin. Pankissa on käyty ja lainalupaus saatu. Kaikki siltä osin kunnossa.

Mutta sitten se mutta. Viimeiseen vuoteen ei oo ollut vissiin yhtään sellaista tönöä myynnissä, jota mies olis kattonut kahta kertaa. Aina on sitä ja tätä vikaa. Liian iso tai liian pieni, liikaa huoneita tai liian vähän, liian laitettu tai liikaa rempattavaa, liian kallis tai sit siinä on ihan varmaan joku homeongelma, kun on niin halpa... ja välillä tuntuu, että sen mielestä se unelmatölli ilman remonttihuolia pitäs saada 100tonnilla ja tontinkin pitäs olla järkyttävän kokoinen, mutta ei sais olla liikaa pihahommia kuitenkaan...

Yhdestä torpasta sain sen jopa kiinnostumaan. Noh, ainakin sen verran, että lähti sitä kattomaan (hallelujah!!), mutta ei sit kommentoinut koko taloa sen enempää. Talo oli myynnissä tosi pitkään ja jotain 4kk sen jälkeen, kun oltiin käyty kattomassa sitä, mies yhtäkkiä keksi, että voishan se just olla sit kuitenkin. Mä olin jo ehtinyt siinä välissä rakastua siihen taloon ihan totaalisesti, haaveilla, pettyä, haudata kaiken ja sit se kaivoi taas toivon minussa esiin. Mä olisin todellakin halunnut sen talon! Käytiin jopa kattomassa uudestaan, mut sit piti taas tuumailla, mies ei puhua pukahtanut enää edes kaivamalla koko talosta ja jälleen hautasin koko idean. Liian hyvä se olis ollutkin ollakseen totta... Kunnes pari kuukautta sen jälkeen mies totesi, että voitashan me siitä tarjous tehdä. Mulla pyöri jo sukat jalassa - ainakin siihen saakka, että se talo oli myyty edellisenä päivänä...

Kesti meinaan hyvän tovin toipua siitä kiukusta ja harmista. Ja mies kehtas vielä harmitella oikein asiaa ääneen, kun se nyt tolleen meni "ihan nenän eestä"!! ARGH!

Noh, nyt sit homma on nollattu ja uudella innolla peliin mukaan. Tiedän, että noita samoja ilmoituksia se mieskin kahlaa, mutta ei. Ei sellaista tönöä ole olemassakaan mitä se lähtis edes kattomaan paikan päälle. Kämpän se on kuitenkin laittamassa myyntiin. Mutta mihin hittoon me muka sit muutetaan kolmen tenavan kanssa??? Ehkä seuraavaksi kahdeksi vuodeksi tai jotain, kun ei tolle kelpaa mikään... Nytkin olis pari ihan periaatteessa kivan oloista ja toinen olis jopa halpa. Mut ei. Ei se lähde edes kattomaan. Kun oli niin huonot kuvatkin netissä. Voi elämän kevät!

Rakentaminen ei tule kysymykseen.

Mulla menee kohta hermot...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa vaan sauhu nousta kohta korvista ja pusken sen nyt teidän riemuksenne tänne ;P

Vierailija
2/9 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies samanlainen. Pitäisi saada hieno ja hyväkuntoinen talo läheltä pienehkön kaupungin keskustaa ja mielellää 100000 hinnalla... maalämmöllä yms. JA siksi haluaisikin ruveta rakentamaan kun tahtoisi kaikki herkut halvalla... Ei vaan ymmärrä ettei ne kaikki unelmat mistä puhuu toteudu halvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka haluaa kaiken ilmaiseksi näkemättä vaivaa tai maksamatta mitään.

Vierailija
4/9 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten lähdet yksinäsi katseleman niitä taloja ja kun sopiva löytyy niin sanot miehelle että nyt me TEHDÄÄN tästä tarjous. Älä kysele vaan ilmoita.

Vierailija
5/9 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne, ukko ei halua asua enää kerrostalossa, mutta ei laita tikkua ristiin asialle. Mä olen sitten katsonut asuntoja netistä, ja raahannut sen näytöille. Mutta ei. Aina on joku vika. No, nyt just tultiin näytöltä. Se on yksitasoisen rivarin pääty, siinä on takka ja ikkunallinen sauna (ne on just niitä, mitä ukko haluaa), eikä ikkunoiden takana naapureita. Mutta kun sen hinnan tosiaan pitäis olla se 100 000, niin ei taida tulla mitään...aargghh!!! Omakotitaloon en mihinkään korpeen halua, kun meistä ei ole siitä huolta pitämään. Mutta ei sitten tämäkään kelpaa, vaikka olis just sitä mitä ukko haluaa.

Vierailija
6/9 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto on juuri tuo, että hoidat tuon homman ihan itse, etkä kysele mieheltä niin hirmusti neuvotellen. Varmasti ootkin enemmän ollut se aktiivinen osapuoli, mutta tarttis olla vielä kovemmin "ota tai jätä" -tyyliä.

Toinen asia on, että voisit tehdä miehen eteen sen verran, että pyytäisit siltä listan ihan paperille, että millainen sen talon pitäisi olla. Vähän musta kuulostaa, ettei se edes pystyisi sellaista listaa tekemään, ettei itsekään tiedä mitä haluaa. Ehkä sitten heräisi siihen, että ei siitä ostamisesta tule mitään, jos ei tiedä mitä haluaa.

Vierailija
7/9 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne täytyy muuttaa heti

Vierailija
8/9 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne täytyy muuttaa heti

Tai noh, saa. Jos halii muuttaa riittävän pohjoiseen ;D Vieläköhän Kajaanissa on Suomen halvimmat töllit?

Vierailija
9/9 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin suunniteltiin rakentamista. No nyt on sitten rakennettu pitkän jahkailun jälkeen. Luulen, että mieheni pelkäsi eniten velkaa jota piti ottaa lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi