Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä, miksi kaksi tytärtäni ovat niin eripainoisia.

Vierailija
20.02.2011 |

10v tyttäreni on ylipainoinen, 8v tyttäreni alipainoinen.

Syövät ihan samaa ruokaa, yhtä paljon, samaan aikaan. Laitan aina valmiit annokset pöytään. Juovat yhtä paljon, saavat rasvaa yhtä paljon leivän päälle, täysin identtinen ruokavalio.

10v painaa 38kg (143cm) ja 8v 18kg (128cm).

Geenit? Mikä tämän selittää?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, meillä 4 lasta. 3 on pyöreähköjä ja yksi laiha tikku. On koko olemukseltaankin ihan erilainen kuin muut, pitkä ja siro.

3 lapsista on selvästi perineet eri vanhemman geenit kuin tämä yksi.

Jos en itse tätä omassa perheessäni olisi todistamassa, en uskoisi todeksi.

Vierailija
22/23 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta. Kumpikin ovat koko ajan menneet omilla käyrillään tasaisesti. Esikoinen on koko ajan ollut -7 käyrillä, kuopus +2. Samaa ruokaa olemme tarjonneet, molemmille kelpaa kaikki. Esikoinen on ihan niin kuin minä; pieniluinen ja siro. Kuopus niin kuin mieheni; harteikkaampi ja rotevampi. Jos geenit ei vaikuta kokoon, niin aika suuri ihme. Sanokaa vielä, että te vastaanväittäjät olette terveydenhuollon ammattilaisia, niin saadaan nauraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta. Kumpikin ovat koko ajan menneet omilla käyrillään tasaisesti. Esikoinen on koko ajan ollut -7 käyrillä, kuopus +2. Samaa ruokaa olemme tarjonneet, molemmille kelpaa kaikki. Esikoinen on ihan niin kuin minä; pieniluinen ja siro. Kuopus niin kuin mieheni; harteikkaampi ja rotevampi. Jos geenit ei vaikuta kokoon, niin aika suuri ihme. Sanokaa vielä, että te vastaanväittäjät olette terveydenhuollon ammattilaisia, niin saadaan nauraa.

Totta kai ruumiinrakenne periytyy. Mutta jos on selvästi alipainoinen tai lihava, kyllä sille yleensä löytyy ihan luonnollinen selitys. Ja se ei ole pelkkä perimä, vinkvink.

Vaikka onhan se kamalaa sanoa, että se on omista ruokailutottumuksista kiinni. Selvä yli- tai alipaino. Saahan siinä heti mammat kimpaantumaan. Kaipa pitäisi ennemminkin keksiä vaikka joku diagnoosi :/

Eiku nii, 'ne on geenit, ne on ne geenit' *hokee matran lailla*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme