Millä tavalla haluaisit kuolla?
Mä haluisin kuolla vanhana. Haluaisin mieluiten kuolla kotona, mutta vahvasti kipulääkittynä, jos olisi sellaista sairautta, koska mä kestän huonosti kipuja. Haluaisin mieluiten kuolla mieheni sylissä jos hän vielä eläis. Surullisinta olis kuolla sairaalassa niin, että hoitajat naureskelevat kansliassa ja katselevat monitorista, kun menen viimein kammiovärinään ja asystoleen ja osastolle vapautuu taas yksi paikka. Ehkä on narsistista toivoa, että kuolemanhetkeni olisi jotenkin merkityksellinen ja saisin olla mieheni ja lasteni kanssa. Voi olla etten enää välitä mistään tuollaisesta, kun vetelen viimeisiäni.
Kommentit (13)
että mulla olisi tilit selvät kaikkien tärkeiden ihmisten ja Jumalan kanssa. Että kaikki rakastamani ihmiset tietäisivät sen ja että itse tietäisin tehneeni parhaani. Siinäpä se. Ihan sama sitten millä tavalla.
Sen mukaan koetan elää tänäänkin.
eli en halua lähteä henkirikoksen tms seurauksena, jolloin läheisille jää valtava tuska viimeisistä hetkistä.
että kuopuksenikin olisi jo kypsä aikuinen ja valmis luopumaan minusta tai kestämään sen.
Kivuttomasti ja vahingossa, täysjärkisenä, ei vaan heräisi aamulla. Kotona normaalin elämän keskellä.
Kaksi iäkästä sukulaistani kuoli näin. Minusta se on kaunista. Toinen oli edellispäivänä sukujuhlissa ihan normaalissa kunnossaan (tosin 89-v) ja seuraavana aamuna löytyi nojatuolistaan sanomalehti kädessä. Mikä voisi olla luonnollisempaa ja valmiimpaa.
tuota miettiä,kun ei siihen voi vaikuttaa.
onnellisena 96vuotiana, nukkui pois kuistilla. Oli päikkäreillä
ja mieluiten hukkuisin, jos saisin valita :D mutta miten musta tuntuu ettei siinä paljoa pysty vaikuttamaan :D
kiikkustuolissa leveä hymy naamalla. Onnellisena eletystä hyvästä elämästä.
nukkuessa.
Mua kammottaa ajatus, etä kuolee esim. syöpään, sairaalassa kituen
Haluaisin mieluummin kuolla ns. saappaat jalassa kuin riutua vuosia vain kuolemaa odotellen.
Läheisille tuo äkkilähtö voi olla rankempaa kenties aluksi. Tiedän kuitenkin, ettei se riutuvan hoito ja lähellä olo helppoa ole sekään.
En tiedä mitä järkeä täällä on olla kun ei voi enää hyppiä ja pomppia tai mitenkään fyysisesti riehua..
Olen ajatellut, että tuollainen 70v olisi mnulle maksimi..häkämyrkytys voisi olla sopiva tapa poistua...
Vaihtoehtoisesti rauhallinen kuolema nukkuessa olisi plussaa, ei pitkää sairastelua vaan saappaat jalassa.