Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan sinulla on keskimäärin matot käytössä enne kuin

Vierailija
20.02.2011 |

heität pois? MInulla on mennyt huonoiksi yhdet matot, mutta tosi vaikeaa heittää pois :).

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita vaihdellaan kevätkesä ja syksytalvimatot. Keskimäärin yksi matto on noin 3-5 vuotta, sitten uusi.

Vierailija
2/11 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli parikyt vuotta vanhoja. Yksi uusikin matto on, se on 5 vuotta vanha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu vähän hinnasta,jos on maksanut usemman satasen,niin sitten pesetän.

alle 200euron mattoa en viitsi pesetellä,vaan ostan uuden.

Vierailija
4/11 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villamatot on joskus hangessa,ryijymatot aika uusia joten ei tarvetta pesuun vielä.Joitakin räsymattoja on myös,niitä pesen kerran kesässä suunnilleen

Vierailija
5/11 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mennyt huonoksi kuin yksi matto, jolle kaatui puolukkahilloa, sen vei vakuutusyhtiö. Muut onkin 1v-20 vuotta vanhoja. Jotain olen myynyt kirpparilla hyvässä kunnossa, mutta kyllästymisen takia.

Vierailija
6/11 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne on sellaisia halpismattoja, että vaihtoon menee varmaan viim. 5 vuoden kuluttua. Olkkarissa on vanhat matot ja ne on nyt 10 vuotta vanhoja. Vaihdetaan varmaan hiljalleen, kun rahatilanne paranee, mutta jos ei parane, niin sitten saavat olla toiset 10 vuotta...

Ihan sama juttu verhojen kanssa. Olkkarissa on nyt uudet, mutta muualla vanhoja. Seuraavaksi ostan takkahuoneeseen uudet, kun saadaan se rempattua, ja sitten varmaan menee taas muutama vuosi... Yhdet verhokankaat odottavat ompelemista, tulee lastenhuoneeseen muumiverhot! Lapsella onkin isänsä lapsuudenhuoneen verhot ikkunoissa, ja seuraavaksi ne siirretään pikkuveljelle, kun isompi saa ne muumiverhot.

En ole mikään sisustaja, ja toisaalta yritän elää näissä hankinnoissa säästellen, koska muutenkin sitä turhaa roipetta kertyy nurkkiin. Vanhassa kämpässä oli sellainen pieni ihana keittiö, jonne saatoin vaihtaa neljä kertaa vuodessa verhot ja matot, mutta ei tällaisia isoja huoneita jaksa sisustaa uudelleen ja uudelleen. Kalliiksi tulisi! Vanhoja mattoja ollaan viety mökille, joten mitään ei vielä olla heitetty pois. Ihan hyvin näinkin voi elää, vaikka ei ollakaan muotilehdestä repäistyjä! :)

Vierailija
7/11 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhimmat matot on minun ja mieheni isoäitien peruja, hyvinkin voivat olla yli 50 vuotta vanhoja :)

Pois olen heittänyt ainoastaan rikkirispaantuneita mattoja ja yhden karvalankamaton, johon kissa oksensi & ripuloi...

Vierailija
8/11 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun kymmeniä vuosia vanhan räsymaton, joka on mennyt ihan hajalle. Ja kerran yhden ostomaton, jossa loimet katkesi pesussa niin, ettei siitä ollut enää mihinkään. Mutta muuten kestävät kymmeniä vuosia. Jos jotain mattoa ei enää tarvita, eli haluan uuden, niin pestään matto ja pannaan autotalliin odottamaan mökkikäyttöä tai lasten opiskeluasuntoihin lähtöä tms.

En pysty ymmärtämään sellaista asennetta, missä hyvää tavaraa heitetään pois, eikä kunnioiteta asioita vain siksi, että ne ovat halpoja, tai on varaa ostaa uutta. Se on luonnonvarojen tuhlausta, ja muutenkin piittaamatonta.

Vierailija
9/11 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole tainnut yhtään mattoa pois heittää ja omillani olen asunut 20 vuotta. Mitä te niillä matoilla teette jos vuodessa menee kaatopaikkakuntoon? jos vanha matto ei ole sopinut uuteen asuntoon, olen myynyt tai lahjoittanut pois.

Vierailija
10/11 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin kyllä katsella tuota olohuoneenmattoa vielä monen monituista vuotta, vaikka onkin halpismatto (alle 200€). Kerran vuodessa kiikutan pesulaan, maksaa n.50-60€. Eli kyllä mä mielummin sen kuitenkin pulitan kuin kerran vuodessa 185€...Vieroksun tuommoista kertakäyttökulttuuria.

Vierailija
11/11 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja räsymatot uudempia, lienevät 1990-luvulta. En heitä mattoja pois kuin vasta sitten, kun ovat kuluneet todella risaisiksi. Meillä on "työeteinen", jossa kelpaa huonompikin matto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän