Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiset lapset voi jättää keskenään kotiin, kun lähteen baariin?

Vierailija
19.02.2011 |

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ollut viikonlopun yksin kotona maalla 13-vuotiaasta alkaen, kun yh-isäni lähti veljensä luokse viikonloppua viettämään... Mulla oli seurana meidän perheen koirat ja muut eläimet, enkä muista nyt ihan kauheasti pelänneeni tms. (ilman koiria olisin varmaan pelännytkin).

Mutta varmaan esim. kerrostaloon voi jo huoleti jättää yläkouluikäisen itsekseen, jos käy baarissa, enkä nyt tarkoita mitään yhdellä oluella piipahtamista. Varsinkin jos lapsi itse sanoo pärjäävänsä!

Alakoululaisia en jättäisi minäkään keskenään, ellei ole joku vanhempi seurana.

Vierailija
2/29 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ole kauheenpaa kun vanhemmat tai niistä toinen tulee baarista kännissä kotiin, en hyväksy, olen itse raivoraitis, omat lapset ovat saaneet kasvaa ja olla raittiissa kodissa! Taitaapi olla nykyään aika harvinaista!

Juoko miehesi? Meillä ei juo kumpikaan aikuisista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuli aamuyöllä vasta kotiin. Ei tuohon aikan ollut kännyköitä. Menin lähellä olevaan mummolaan joskus kymmenen aikaan, isä oli töissä eikä tiennyt että äiti lähti ulos baariin "piipahtamaan". Nousi hirveä haloo, ja mummo soitti isän töistä kotiin, ja sitten isä kaupungille etsimään äitiä. Itse mummolassa peloissani että mitä on tapahtunut kun äiti lupasi tulla "ajoissa" ja vaan "piipahtaa" (lähti varmaan joskus kuuden jälkeen illalla jo). Ehkä johtui siitä tuo että äiti uskalsi jättää minut yksin, että olimme asuntovaunun kanssa liikkuneet paljon, ja minut jätettiin vaunuun nukkumaan, aikuiset olivat leirintäalueella jossain päin ryyppäämässä, eikä minua pelottanut (tai no vähän, mutta aina sitten saatoin mennä naapurivaunuun toisten lasten kanssa jotka oli myös yhtä lailla "heitteillä"), ihan pienestä pitäen. Ite jättäisin omani varmaan lukioiästä lähtien yksin ilman vahtia. Sen ikäisethän saattaa asua jo omillaan opiskelija-asuntoloissakin. Ei tulisi kuuloonkaan että aikaisemmin! Tuo jatkuva yöksi yksin jättäminen (ainut lapsi) on jättänyt minuun jonkin turvattomuuden tunteen, en kestä olla yksin välillä vieläkään.

Nyt vasta lähemmäs 40v tajusin miksi vieläkin iltaisin yksiin nukkumaan mennessä pelottaa. Joskus vain olen ihmetellut olenko jotenkin arka tms. En ole osannut yhdistää tätä lapsuuteeni. Minä olin öitä yksin kotona reilu 10v:sta. En siksi että äiti olisi ryypännyt, mutta siksi koska hän oli joko yötöissä tai ravintolassa etsimässä uutta miestä ja ollessani 12v muutti käytännössä uudelle miehelleen.

Kyllä minä koin silloin turvattomuutta. Varsinkin aluksi 4v vanhempi sisareni oli usein kanssani, mutta ei aina (välillä oli sairaalassa ja muutti aika aikaisin ensimmäisen kerran kotoa pois kesäksi ja oli öitä poikakaverillaan ja lopullisesti muutti kun täysi-ikäiseksi).

Ihan oikeasti en ole osannut yhdistää sitä yksin nukkumaan menemisen pelkoa lapsuuteeni. Pelko on lähinnä vain silloin jos olen yksin kotona, jota on harvoin (vain jos mies on lasten kanssa poissa) ja en edes nauti tälläisestä ajasta iltaisin/öitä vasten.

Oman kokemukseni mukaan ainakin peruskouluikäinen (alle 15v) on liian pieni jäämään yksin yöksi kotiin ja kyllä voi olla senkin jälkeen. Ja minkään ikäiselle lapselle ei tee hyvää että jää kotiin yksin sen vuoksi että vanhemmat pääsevät ryyppäämään. Se antaa selvän viestin vanhempien tärkeysjärjestyksestä ja siitä että viina voittaa rakkauden lapsiin.

Vierailija
4/29 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskoni kahdeksan. Äiti lähti ehkä kymmenen aikaan, tuli yhden jälkeen. Eikä silloin vielä ollut kännyköitä:)

itse toivoin, että saisimme jäädä, kaverini oli meillä yötä (hänen vanhempansa olivat tietoisia, että äitini oli pois). Meillä oli hirveän hauskaa, katsottiin leffaa ja syötiin sipsejä.

Eikä todellakaan tullut mitään paniikkia.

Vierailija
5/29 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Levillä käytiin parilla oluella klo 22-23 ja 10v ja 9v jäivät hotellihuoneeseen keskenään. Tosin heidän toiveestaan lähdettiin :))

Kotiin en jätä vielä moneen vuoteen, jos baariin mennään, vaikkei kuopus olisi kotonakaan.

Lapset ovat nyt 12v, melkein 11v ja 4v.

Meillä on aina lapset hoidossa, jos on jotain iltamenoa molemmilla.

Vierailija
6/29 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuli aamuyöllä vasta kotiin. Ei tuohon aikan ollut kännyköitä. Menin lähellä olevaan mummolaan joskus kymmenen aikaan, isä oli töissä eikä tiennyt että äiti lähti ulos baariin "piipahtamaan". Nousi hirveä haloo, ja mummo soitti isän töistä kotiin, ja sitten isä kaupungille etsimään äitiä. Itse mummolassa peloissani että mitä on tapahtunut kun äiti lupasi tulla "ajoissa" ja vaan "piipahtaa" (lähti varmaan joskus kuuden jälkeen illalla jo).

Ehkä johtui siitä tuo että äiti uskalsi jättää minut yksin, että olimme asuntovaunun kanssa liikkuneet paljon, ja minut jätettiin vaunuun nukkumaan, aikuiset olivat leirintäalueella jossain päin ryyppäämässä, eikä minua pelottanut (tai no vähän, mutta aina sitten saatoin mennä naapurivaunuun toisten lasten kanssa jotka oli myös yhtä lailla "heitteillä"), ihan pienestä pitäen.

Ite jättäisin omani varmaan lukioiästä lähtien yksin ilman vahtia. Sen ikäisethän saattaa asua jo omillaan opiskelija-asuntoloissakin. Ei tulisi kuuloonkaan että aikaisemmin! Tuo jatkuva yöksi yksin jättäminen (ainut lapsi) on jättänyt minuun jonkin turvattomuuden tunteen, en kestä olla yksin välillä vieläkään.

Vierailija
7/29 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on keskenään olleet jo varmaan kolme vuotta, jos lähdemme miehen kanssa vaikka syömään ja ravintolaan.

Lapset ovat nyt 12v ja 15v, kotona asuu myös vanhin lapsistamme, joka on nyt 21v.

Vierailija
8/29 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kyllä jätä noin pieniä yksin kotiin kun lähet ite juhlimaan!? Jos lähdet ois se mielestäni jo lastensuojeluasia. Vai onko tää vaan provo, että saat toiset tulistumaan tuollaisesta välinpitämöttömyydestä omia lapsiaan kohtaan?

Vierailija
9/29 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saa traumoja siitä, ettei äiti välitä heistä.

Jos isi ei ole kotona lasten kanssa, niin lapsia ei saa yksin jättää, jos ovat kotona!

Vierailija
10/29 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltä susta tuntuisi, jos äitisi lähtisi baariin?Tulee humalassa joskus yöllä kotiin, jos tulee- yksin tai jonkun kanssa tai sitten ei tulekaan?

Kannattaako pilata lapset ikiajoiksi omien viettien takia?

Vierailija
11/29 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ole kauheenpaa kun vanhemmat tai niistä toinen tulee baarista kännissä kotiin, en hyväksy, olen itse raivoraitis, omat lapset ovat saaneet kasvaa ja olla raittiissa kodissa!

Taitaapi olla nykyään aika harvinaista!

Minä olen elänyt perheessä, missä ei alkoholia juotu. Itse juon noin pullon per viikko. Sain kasvaa about raivoraittiissa kodissa, muttei se tehnyt minusta mitään nykteristiä. PÄINVASTOIN!

Sitä voi jokainen jeesustelija miettiä.

Vierailija
12/29 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pämppää kotona, jos et viinatta voi olla.

Vierailija
13/29 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan sen pelon tunteen vieläkin.

Oma lapseni on nyt 9v, enkä voisi kuvitella jättäväni häntä vielä yksin. Katsotaan 4-5 vuoden päästä uudelleen.

Vierailija
14/29 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelee sitä, mitä lapsista tuntuu?

Jos noin on, niin helppo sanoa, että HUONO ÄITI!

Vierailija
15/29 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin isosiskon kanssa aina kaksin yot kun yh-aitimme oli toissa. Hyvin parjattiin ja mummo tosin asui lahella jos joku hata olisi tullut. Ei tullut traumoja :)

Vierailija
16/29 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sanoo jo laki: 18 vuotta.

Vierailija
17/29 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun alaikäiset asuu aina ihan yksin? Opiskelee toisella paikkakunnalla ihan ilman vanhempia..

Jos tuollainen laki olis, eihän MLL:n kouluttama 15-18-vuotias nuori työllistyisi mihinkään. Ja kuitenkin keikkaa pukkaa lähes joka viikonloppu. Siis nimenomaan ilta- ja yötyötä.

Vierailija
18/29 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun alaikäiset asuu aina ihan yksin? Opiskelee toisella paikkakunnalla ihan ilman vanhempia..

Jos tuollainen laki olis, eihän MLL:n kouluttama 15-18-vuotias nuori työllistyisi mihinkään. Ja kuitenkin keikkaa pukkaa lähes joka viikonloppu. Siis nimenomaan ilta- ja yötyötä.

Et kai kuvittele, että juridinen vastuu päättyy siihen, jos lapsi muuttaa pois kotoa? Herätys!

Vierailija
19/29 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä minkäikäiset voi jättää keskenään kotiin, kun menee itse baariin.

Et kai kuvittele, että juridinen vastuu päättyy siihen, jos lapsi muuttaa pois kotoa? Herätys!

Vierailija
20/29 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä minkäikäiset voi jättää keskenään kotiin, kun menee itse baariin.

Etkö ymmärrä lukemaasi, vai tuottaako suomen kieli muutn vaan ongelmia? Vastaus on siis "18 vuotta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi