Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähävaraiset, tuntuuko että teitä yritetään käyttää hyväksi ?

Vierailija
19.02.2011 |

Mulla tapauhtui 3 juttua tosi lyhyessä ajassa ?

Meillä on ex.n kanssa viikko-viikko systeemi lasten kanssa ja kun olen yksin, tapaan usein naisporukkaa. Välillä joku tuo ystävänsä mukaan, eli porukka paljon vaihtelee. Nyyttäri-idealla tavataan. Viimeksi kun oltiin meillä ihan tuntematon nainen alkoi ehdottelemaan ostavansa mun kattolampun. Olen saanut lampun aikoinaan ex.ltä 30 v lahjaksi ja se on design-lamppu, maksaa nykyään vähintään 4 tonnia.

Yritin jutun kääntää pois aiheesta hyvin nopeasti ja kuvittelin että siinä onnistuinkin, mm sanoin pitäähän tässä lamppu olla. Meni muutama päivä, tämä nainen tuli käymään ihan yllättäen ja kertoi että tietää mun rahatilanteesta ja toi mukanaan todella järkyttävän kattolampun ja lupasi tarjota 500 euroa väliin. Kauniisti sanoin lamppu ei ole myynnissä, jolloin eukko oikeesti suuttui mulle ja sanoi kauniita sanoja ja mun ei tarvitse jatkuvasti valittaa köyhyyttäni jos apu ei kerran kelpaa.

Mä olen ehkä viime kesänä saanut talouteni ns tasapainoon, eli laskut saan maksettua mutta eipä juuri muuta. Varmaakin varmempi on etten taloudellisesta tilanteestani tuntemattomille ole puhunut ja tutuillekaan en ainakaan yli puoleen vuoteen.

Toinen juttu, meille taloyhtiöön ollaan kaavailemassa isoa remonttia, kellarikerroksien rakentamista. Mulla ei ole siihen tarvetta eikä varaa, joten sanoin heti ei kiitos ja näyttää siltä että hanke kaatuu muhun. No, taloyhtiön yks mies tuli käymään ja halus ostaa meidän kodin, koska mun asenne tuottaa taloyhtiössä hankaluuksia, sanoi tekee kunnon tarjouksen ja tarjos n 100 tuhatta alle markkinahinnan.

Kiitin kunniasta, sanoin ettei asunto ole kaupan, meidän pitää jossakin asua. Kuulemma voisimme jäädä asumaan, aluksi vuokra olis 1500 euroa kuussa ja kun alakerta valmistuu, tietty vuokra kohoais.

Mun lapsilla on ihan tässä lähellä samanikäiset kaverit, pojat keskenään pelaa samassa joukkueessa ja tytöt ovat samassa ryhmässä tarhassa. Meidän kummankin pojat menevät elokuussa kouluun ja näin ollen hoitoa ei ole pojalle elokuussa. Olen jo sopinut töissä olevani lomalla elokuun , lapset ovat koko heinäkuun isällään, eli meillä ongelmaa ei ole. Tämä kyseinen äiti tuli nyt käymään ja ehdotti että hoitaisin heidän lapsia siinä samalla. Hän lupasi maksaa tästä ruhtinaalliset 500 euroa kuussa yhteensä. Kieltäydyin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia tuodaan hoitoon ja luvataan maksaa ruhtinaallisesti.

Annetaan 10 euroa käteen ja pidetään asiaa reiluna.

Tai kahvipaketti enkä edes juo kahvia.

Pyydetään ompeluapua ja annetaan palkaksi pussillinen vanhoja verhoja. Esimerkkejä riittää

Vierailija
2/19 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta menin kotiäitivuosien jälkeen työpaikkaan, jossa käytettiin hyväksi sitä, että olin kipeästi työpaikan ja työkokemuksen tarpeessa. Oli nöyryyttämistä, kiusaamista ja kaikenlaista mihin ei riittäisi palstatila kirjoittaa. No, pääsin sielät pois ja hyvään ja arvostavaan paikkaan ja arvaa oliko siellä siitä kääremissään. Tulin siihen tulokseen, että kyllä pitäisi olla niiin paljon rahaa, ettei ikinä ole kenestäkään riippuvainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina heille syömään ja saunomaan, tarjoaa myös alkoholia.

Vastavuoroisesti olettaa, että harrastan seksiä hänen miehensä kanssa.

Muutaman kerran olen syönyt, juonut ja saunonut hyvin, mutten nainut.

Lähden tyylikkäästi taksilla kaupunkiin jatkamaan juhlimista, kun pohjat on juotu ja iltapala syöty.

Vierailija
4/19 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin aiemmin saanut perinnöksi pienen mummonmökin maalta. Sukulainen tarjosi mitätöntä summaa mökistä. Välit meni, kun en suostunut myymään.

Vierailija
5/19 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta voi tarjota 100 000 € alle markkinahinnan?

Vierailija
6/19 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä yhden mielipidettä jäädä kuuntelemaan, jos enemmistö on remontin puolella...

Vierailija
7/19 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta voi tarjota 100 000 € alle markkinahinnan?

aikoinaan on ollut varaa ostaa. Kun ostin nykyisen kodin, laskettiin ex.n kanssa laina niin että pystyn sen aina maksamaan.

Pystyn, mutta en mitään muuta. Tällä hetkellä jos pitäis laina uusia ei tietenkään tälläistä lainaa mulle myönnettäis. Onneksi asunnosta on iso osa jo maksettu, lisäksi pankkia tuskin meidän avioero kiinnostaa, kun saan lainat kuitenkin maksettua.

Vaikka elänkin nuuasti, en näe mitään mieltä niin kauan kun pystyn maksamaan lainat, että myisin asunnon ja siirtyisimme pienempään, nyt asunto 75 neliötä ja lapsilla omat huoneet, tai muualle vuokralle. Meidän lähistöllä ei vuokra-asuntoja juurikaan ole.

ap

Vierailija
8/19 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä yhden mielipidettä jäädä kuuntelemaan, jos enemmistö on remontin puolella...

kun ollaan rakentamassa kokonaan uutta kerrosta.

Päätökseen tarvitaan 100 % kannatus eli pelkästään minä voin kumota toiveen.

Kokous on ensi kuussa, kiva kuunnella ehdotuksen lukuja.

ap

Vierailija
9/19 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä seurannut näitä aloituksiasi (mm. siitä kellarikerroksen rakentamisesta rivariin). Kivahan näitä on lueskella, mutta... Joko

- sinulle sattuu ja tapahtuu pienen kylän edestä asioita

- sinullta on himppasen vilkas mielikuvitus

tai

- olet itseäsi laajemmin ilmaiseva versio psykomammasta.

Hymyilettää ;-)

Vierailija
10/19 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ekalla luokalla. Kavereita on paljon ja yleensä lapset osaavat leikkiä ja olla keskenään ihan kivasti. Eräs lapseni kaveri haluaisi suorastaan vaikka asua luonamme jos vain antaisimme. Joululomalla oli luonamme 2 yötä yökylässä ja useita yksittäisiä öitä myös syksystä lähtien. Tyttö on todella röyhkeä ja hän on potkinut kahdesti tyttöäni minun ja mieheni nähden. Komennettuani tyttöä käyttäytymään hän vain nauraa räkäisesti...Huutelee mitä syödään ja haluaa ja vaatii herkkuja. Yksi päivä tyttö käveli mieheni autoon, kun mies oli hakemassa lastamme iltapäiväkerhosta juoksi soittamaan ovikelloa, huuteli mitä syödään eikä ollut kysynyt keneltäkään saako hän yleensä edes tulla luoksemme...Erittäin outo tapaus kaiken kaikkiaan. Viime aikoina olemmekin todella vähentäneet tytön meillä oloa erittäin minimiin... Me olemme käytännössä toimineet tytön huoltajina kaikki illat ja viikonloput melkein joka päivä, mutta nyt se on loppu. Rahamme eivät riitä yhden ylimääräisen lapsen elatukseen, kun ruokakin maksaa nykyään maltaita...

Vierailija
11/19 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä seurannut näitä aloituksiasi (mm. siitä kellarikerroksen rakentamisesta rivariin). Kivahan näitä on lueskella, mutta... Joko - sinulle sattuu ja tapahtuu pienen kylän edestä asioita - sinullta on himppasen vilkas mielikuvitus tai - olet itseäsi laajemmin ilmaiseva versio psykomammasta. Hymyilettää ;-)

Lisäksi nuo mainitut rahasummat on aina kummallisen suuria. Mikä valaisin maksaa 4000e?????

Vierailija
12/19 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä seurannut näitä aloituksiasi (mm. siitä kellarikerroksen rakentamisesta rivariin). Kivahan näitä on lueskella, mutta... Joko - sinulle sattuu ja tapahtuu pienen kylän edestä asioita - sinullta on himppasen vilkas mielikuvitus tai - olet itseäsi laajemmin ilmaiseva versio psykomammasta. Hymyilettää ;-)

Lisäksi nuo mainitut rahasummat on aina kummallisen suuria. Mikä valaisin maksaa 4000e?????

Normaalit tuntemani design-lamput jäävät aika reilusti tuon alle, monien tunnettujen hinnat ovat sadoissa euroissa.

Vierailija
13/19 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi vähän. Lapset ovat nyt ex.n kanssa lomaa viettämässä koko viikon. Kun tulet töistä, yritän saada yhden nukenpeitteen valmiiksi per ilta.

Mä soitin ihan täältä saaman vinkkien perusteella mm meidän isännöitsijälle, joka vahvisti kaikki yhtiövastikkeiden nousut. Rakennusoikeutta taloyhtiöllä on vielä kokonaiseen rivitaloletkan verran jäljellä, mutta olen varma kun asukkaat saavat konkreettiset luvut eteensä, moni miettii uudestaan.

Isännöitsijä kyllä kertoi tämän olevan tämän päivän juttu. Asuntojen hinnat ovat karanneet käsistä, perhekoot, varsinkin avioerojen takia ovat kasvaneet, mutta isoja perheasuntoja ei ole tai jos on, ne eivät ole hankittavissa.

Moni muukin taloyhtiö miettii laajennusmahdollisuuksia. Harmi heille että meidänlaisia riippukiviä on olemassa.

Nähtävästi makuni on harvinainen. Asuin vuosikausia Fredan naapurissa ja olen satoja kertoja käynyt yhden lamppuliikkeen ikkunoita ihailemassa. Sieltä tuskin saa mitään ei-muovista alle muutaman sadan. Ja lampun on kun hankkinut, se pysyy ilonani lopun ikäni, samoin kuin esim Artekin huonekalut.

http://www.louispoulsen.com/fi

ap + ap.n värikäs elämä

Vierailija
14/19 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lamppuja nettikaupasta, ja sadoista euroista ne hinnat lähti kattolampuissakin, joitakin oli yli tuhannen euron, ei monta. Ei oltu lähellekään neljää tuhatta euroa, saati sitten käytettynä.

Muutenkin tuntuu, että vähävaraisuutesi nyt ei ole tämän ketjun ongelma. Itse en ole vähävarainen, mutta on minusta tämä silti jotenkin tylyä oikeasti vähävaraisia kohtaan.

Vierailija
15/19 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tämä lamppu on ostettu ennen euroon siirtymistä ja maksoi silloin 4000 markkaa? Kuulostaisi järkevämmältä. Itsekin joskus sekoitan markat ja eurot kun on kyse hieman vanhemmasta ostoksesta.

Tuosta hyväksikäyttämisestä on minullakin kokemuksia. Olen sairauden vuoksi joutunut pienille tuloille ja pystyn tekemään vain osa-aikatyötä. Olen väsynyt todella paljon kaikenlaiseen ilmaiseen palvelemiseen. Naapurit pukkaavat lapsiaan viikoittain kyytiini kun "menosuunta on sama ja kuljetan omiani samalla". Joudun tekemään lähes 10 kilometrin ylimääräisiä lenkkejä ja polttoaine autoon maksaa maltaita. Maksuahan ei saa ottaa lain mukaan ja kieltäytyminenkin on vaikeaa. Yökyläilyt ovat myöskin laskinta ja hermoja kuluttavia kun vieraat voivat viipyä neljäkin yötä peräkkäin. Tuloni ovat niin pienet, että ylimääräistä ruokaa ei pystyisi ostamaan. Näiden kyläilijöiden vanhemmat ovat työssäkäyviä ihmisiä. Koskaan ei kysytä voisiko jotakin tuoda tullessaan, vaikka edes perunapussin.

Sukulaiset pyytävät joskus siivoamaan, koko päivä työtä ja 50 euroa käteen, josta matkakulut pois. Murusia siis tarjotaan, jos niitäkään.

Vierailija
16/19 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) mä luulen, että sulla on liian suuret luulot omaisuutesi arvosta ja

2) vaikka ne luulot pitäisikin paikkansa niin sun ehdottomasti kannattaisi myydä osa omaisuudestasi (etenki nse asunto) ja muuttaa vähän halvempaan. Näin sulle riittäisi rahaa elämiseenkin, eikä sun tarvitsis estää taloyhtiön kehittämistä ja varallisuuden kasvattamista (noiden kellarien ja vinttien rakentamisen tarkoitus on yleensä se, että taloyhtiö sitten myy tai vuokraa nämä tilat ja siitä saadulla rahalla maksetaan putkiremontti. Niin että käytännössä sä pakotat kaikki teidän taloyhtiön jäsenet ottamaan yhtiölainaa, vaikka homman voisi hoitaa paljon taloudellisemminkin investoimalla siihen tilapäisesti vähän enemmän. En yhtään ihmettele, että ne yrittävät ostaa sut ulos.)

Vierailija
17/19 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkien hyvinvointia ajatellen ainakin minä joko muuttaisin tai hankkisin jostain lainaa, koska tuo remontti on tärkeä ja se on hoidettava alta pois tavalla tai toisella. Et voi oman itsekkyytesi takia vetää "suohon" muita...ja mieti, mitä tuollainen käytös tekee naapurisovulle. Voi olla, ettei lapsillasi ole kauaa kavereita.

Jos elät yli varojesi, muuta muualle. Ikävä totuus.

Vierailija
18/19 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites nämä vanhat kyyläävät kääkät, jotka eivät suostu edes perus putkiremppoihin

Vierailija
19/19 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja me ollaan oltu ihan viime aikoihin asti siis todella vähävaraisia. Aika törkeitä ihmisiä. Siis tollanen käytös on suorastaan epänormaalia.