Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt Marokossa

Vierailija
18.02.2011 |

Espanjasta? mitä maksoi?

menitkö omatoimisesti vai jonkun toimiston matkalla?

Mihin muualle aurinkorannikolta kannata suunnata, auto on käytössä:)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi oli ehkä 98. Reissu oli matkatoimiston järjestämä espanjan aurinkorannikolta käsin. Muuten en kyllä olisi uskaltanut lähteäkään. Ruoka oli kummallista ja kuumuutta aivan liikaa. Hirveän hyvää kuvaa ei siltä reissulta jäänyt. Sen sijaan Gibraltar oli hieno kohde käydä ja autolla ehdottomasti suunnistaisin vuoriston pikkukyliin!

Vierailija
2/10 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne lasta? ap:llä on mukana 11-vuotias lapsi, ja olen kuullut vähän niin monenlaista, että mietittyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli hieno kokemus.

Marokossa en ole käynyt, mutta sen tiedän, että niillä risteilyillä on Espanjassa samanlainen maine kuin meidän Ruotsin- tai Viron-risteilyillä. Matka voi siis olla aika ankea, jos sattuu kovia ördääjiä matkaan, mutta itse määränpäässähän voit itse päättää, mitä teet.

Vierailija
4/10 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli hieno kokemus.

Marokossa en ole käynyt, mutta sen tiedän, että niillä risteilyillä on Espanjassa samanlainen maine kuin meidän Ruotsin- tai Viron-risteilyillä. Matka voi siis olla aika ankea, jos sattuu kovia ördääjiä matkaan, mutta itse määränpäässähän voit itse päättää, mitä teet.

Olen vain kuullut, että Marokkolaiset ovat turisteille melko ikäviä elleivät nämä välitä ostaa heidän kauppaamiaan tavaroita.

Tuuppivat, sylkevät jne. Mutta tiedä sitten kuinka paljon siinä on liioittelua.

Vierailija
5/10 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä siihen risteilyyn tulee niin se oli kyllä paaaaljon ankeampi kuin meidän ruotsinristeily. Takas tullessa laivan moottori hajos ja oli tuuliajolla vilkkaalla laivaväylällä tunteja kun eivät päässeet hinurin kanssa ilmeisesti hinnasta sopimukseen. Meininki on siellä vähän eriä kuin täällä meillä.

Terveisin 2

Vierailija
6/10 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oli tuon reissumme aikoihin n. 11 vuotias ja siitä perspektiivistä siis kirjoittelen. Eli ainakaan 11v ei siitä reissusta välittänyt, vaikka lehteen pääsimmekin tuon laivaseikkailun tiimoilta.

Vierailija
7/10 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjan eteläkärjestä laivamatka Tangeriin on vain muutaman tunnin. Tanger on omalla tavallaan viehättävä paikka, mutta moni ei ole kaupungista innostunut. Jos auto käytössä, lähtisin ehdottomasti vuoristoon. Fes ja Meknes pohjoisessa ovat kivoja kaupunkeja. Toisaalta jos suuntaatte Agadiriin, niin siiten suosittelen Marrakechia ja Ouarzazatia. Huikeat maisemat vuoristossa!

Paikalliset ovat ystävällisiä ja suhtautuvat lapsiin todella kivasti, en siis näe mitään ongelmaa. Kaupustelijat ovat ajoittain päällekäyviä, mutta napakka ei kiitos pitäisi riittää.

Vierailija
8/10 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjan eteläkärjestä laivamatka Tangeriin on vain muutaman tunnin. Tanger on omalla tavallaan viehättävä paikka, mutta moni ei ole kaupungista innostunut. Jos auto käytössä, lähtisin ehdottomasti vuoristoon. Fes ja Meknes pohjoisessa ovat kivoja kaupunkeja. Toisaalta jos suuntaatte Agadiriin, niin siiten suosittelen Marrakechia ja Ouarzazatia. Huikeat maisemat vuoristossa!

Paikalliset ovat ystävällisiä ja suhtautuvat lapsiin todella kivasti, en siis näe mitään ongelmaa. Kaupustelijat ovat ajoittain päällekäyviä, mutta napakka ei kiitos pitäisi riittää.

Vierailija
9/10 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en kyllä suosittele, jos siis matkalta lähtee hakemaan jotain Ruotsin risteily fiilistä =).Ajaisin siis autolla tosiaan Aljacirasiin (en osaa kirjoittaa oikein...) ja menisin sieltä yli. Laivat eivät ole mitään luksuspaatteja, mutta kyllä niissä nyt sen pari tuntia ihan hyvin istuu.

Itse ihan pidän marokkolaisesta ruoasta, ei se erityisen kummallista ruokaa ole =).

Vierailija
10/10 |
19.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka varattiin Fuengirolastaq paikallisesta matkatoimistosta. Laiva oli ihan ok, ei kovinkaan paljoo poikennut muista välimeren lyhyenmatkan reittilaivoista Kreikassa ja Kroatiassa. Kannattaa ottaa omat ruuat mukaan, koska se laiva on tarkoitettua siirtymään paikasta A paikkaan B. Laivassa oli joku baari/kahvio. Känniääliöitä en havainnut laivalla vaikka oli viikonloppu.

Tanger oli ihan kiva kokemus ja ruoka mielestäni hyvää. Toukokuun lopussa lämpötila sellaiset +25. Kaupustelijat tietty yrittivät myydä tavaroitaan, mutta uskoivat jos sainoi jämäkästi ei kiitos. Matkatoimistossa sanoivat että yöllä ei kannata liikkua ulkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi