Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen on mielestäsi hankala vanhempi koulu asioihin liittyen?

Vierailija
17.02.2011 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mielestä "pojat ovat poikia tms." ja joka ei tule edes vanhempainiltaan, jossa käsitellään häiriköiden käytöstä.

Vierailija
2/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivisesti joka asiaan suhtautuvat.

Sanoo, että:

Kouluruoka on pahaa ja kelvotonta, vaikka ei ole käynyt sitä itse maistamassa/näkemässä.

Lapsille ei osteta suksia ja luistimia, koska kotona ei hiihdetä eikä luistella.

Lapsen läksyjen tekoon ei puututa millään lailla, koska lapsen kuuluu huolehtia niistä itse. Lapsen koulukirjoja ei päällystetä, lapselle ei osteta uusia kyniä, vaikka vanhat jo ihan nysiä.

Vanhemmat eivät saavu vanhempainiltaan, mutta odottavat saavansa kaiken illan aikana käsitellyn sähköpostiinsa seuraavana aamuna.

Laitetaan viestejä opettajalle myöhään illalla ja viikonloppuisin, ihmetellään kun opettaja ei vastaa viesteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anna lapsen mennä psykologin tutkimuksiin, koska mieluummin pitää kulisseja, joka ei tule paikalle kun koulusta pyydetään, joka ei suostu erityisopetusjärjestelyihin, jos niihin on todellinen tarve. Ja joka uskoo kaikki lapsensa selitykset sellaisenaan, ja on sitä mieltä, että opet vainoavat hänen viatonta lastaan. Tilanteessa, missä samaa viestiä tulee kymmenen eri opettajan suusta.

Vierailija
4/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei anna lapsen mennä psykologin tutkimuksiin, koska mieluummin pitää kulisseja, joka ei tule paikalle kun koulusta pyydetään, joka ei suostu erityisopetusjärjestelyihin, jos niihin on todellinen tarve. Ja joka uskoo kaikki lapsensa selitykset sellaisenaan, ja on sitä mieltä, että opet vainoavat hänen viatonta lastaan. Tilanteessa, missä samaa viestiä tulee kymmenen eri opettajan suusta.

psykologisiin tutkimuksiin mutta ei ole otettu vakavasti. Myöhemmin koulusta tullut huolta ja haluttu kuitenkin että lapsi menee tutkimuksiin ja enää vanhemmat eivät ole innostunita asiasta kun aikaisemminkaan ei ole otettu vakavasti?

Vierailija
5/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on nyt tullut tällä viikolla viestiä kahdelta eri opettajalta vilmaan, että lapsi mm myöhästynyt koulusta, unohtanut tehdä läksyt ja häriköinyt tunnilla.

Vaikka hän on ollut kotona kuumeessa ja kurkkukivussa koko viikon! Ja olen laittanut opettajalle viestin jo maanantaina-aamuna, jolloin ei mennyt kouluun, ja ti laitoin viestin, että pois koko loppuviikon, kun selvisi, että keuhkoputken tulehdus.

Silti ti merkintä myöhästymisestä ekalta tunnilta, kuitenkin merkitty paikalla olleeksi muilla päivän tunneilla. Ke läksyt tekemättä merkintä, ei merkintää poissaolosta. Laitoin viestiä opettajien merkintävirheistä, ei pahoittelua, eikä virheitä poistettu. Kolmesta merkinnästä tulee jälki-istuntoa. Lapsi ennenkin ollut, nyt herää epäilys oliko aina syytä?

Vierailija
6/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on nyt tullut tällä viikolla viestiä kahdelta eri opettajalta vilmaan, että lapsi mm myöhästynyt koulusta, unohtanut tehdä läksyt ja häriköinyt tunnilla.

Vaikka hän on ollut kotona kuumeessa ja kurkkukivussa koko viikon! Ja olen laittanut opettajalle viestin jo maanantaina-aamuna, jolloin ei mennyt kouluun, ja ti laitoin viestin, että pois koko loppuviikon, kun selvisi, että keuhkoputken tulehdus.

Silti ti merkintä myöhästymisestä ekalta tunnilta, kuitenkin merkitty paikalla olleeksi muilla päivän tunneilla. Ke läksyt tekemättä merkintä, ei merkintää poissaolosta. Laitoin viestiä opettajien merkintävirheistä, ei pahoittelua, eikä virheitä poistettu. Kolmesta merkinnästä tulee jälki-istuntoa. Lapsi ennenkin ollut, nyt herää epäilys oliko aina syytä?

opettaja valitti esim. yhteistoimintapalaverissa, että lapsi oli ollut myöhässä aamulla, vaikka olin itse käynyt luokassa (viemässä jotain) ja nähnyt lapseni siellä ennen opettajan tuloa aamulla. Samoin valitettiin, että lapsi yritti varastaa jalkapallon kesken toisten pelin koulun pihalta lähtiessään - se oli hänen oma jalkapallonsa, jonka minä olin ostanut. Ja olisi hän antanut toisten pelata sillä pelin loppuun, jolleivät opettajat olisi hätistäneet häntä pois koulun alueelta. Mut kun leima oli jo lyöty.

Psykologien tutkimuksista olen muuten sitä mieltä, että enää en antaisi tutkia lastani. Annoin hyväuskoisena, mutta tutkimustuloksista tuli vain yksi keino lyödä lyötyä (kuvaannollisesti) lasta entisestään: mitään tukea niillä ei saatu, lisää syrjimistä kyllä. Nythän on todistettu, että vika on lapsessa, ei opettajissa, joten opettajien ei tarvitse muuttaa toimintatapojaan... Eikä vika edes ole lukihäiriötä kummempi!

Vierailija
7/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykologisiin tutkimuksiin mutta ei ole otettu vakavasti. Myöhemmin koulusta tullut huolta ja haluttu kuitenkin että lapsi menee tutkimuksiin ja enää vanhemmat eivät ole innostunita asiasta kun aikaisemminkaan ei ole otettu vakavasti?

Tuo on sellaista hiekkalaatikkotasoista käyttäytymistä "tuo ei aiemmin suostunut leikkimään mun kanssa, nyt en leiki kanssa, nih" - vanhemmat unohtavat täysin lapsen edun.

Vierailija
8/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on sellaista hiekkalaatikkotasoista käyttäytymistä "tuo ei aiemmin suostunut leikkimään mun kanssa, nyt en leiki kanssa, nih" - vanhemmat unohtavat täysin lapsen edun.

Vanhemmat tuntevat lapsen vahvuudet ja heikkoudet oppimisessa. Jolloin myöskin pyytävät opettajalta, josko lapsi pääsisi tutkimuksiin mutta ei ole opettajan mielestä tarpeellista tuolloin. Eipä aikaakaan, muutama kuukausi niin johan kuitenkin olisi tarve oppilaan päästä tutkimuksiin koska KOULU on sitä mieltä että oppilaalla on oppimisessa jotain häikkää?

Vierailija
9/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmuutta se, jos ensin ope tekee virheen, ja vanhemmat sitten kostoksi open virheestä kieltävät lapseltaan avun. Opet tekevät virheitä, ihan joka ikinen, mutta terve ihminen ei kyllä kaada sitä lapsen niskaan.

Vierailija
10/10 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muutama häiriköivä poika. Vanhempien mielestä mitään vikaa ei ole, pojat vain sitten häiriköivät, potkivat, lyövät, kiusaavat kaikkia muista.

Joka syksy on vaihtunut opettaja, eikä tietoja pojista ole saanut kertoa seuraavalle.

Nyt ollaankin sitten tilanteessa, jossa joka vuosi ope on keksinyt pyörän uudestaan ja helmikuussa tulee koulusta kutsu vanhempainiltaan käsittelemään tätä teemaa. Joka vuosi sama rytmi, eikä näitä häirikköpoikien paikalla näy.

Muu luokka vanhempineen sitten kärvistelee, kun tämä porukka terrorisoi meininkiä. Mitään ei pojille tehdä, mitään apua, terapiaa tms. ei heille ole haettu.

Minusta on käsittämätöntä, että olen lapsen kouluun laittaessani sitoutunut ikuisuusavioliittoon tällaisen mafian kanssa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan