Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te käsityöihmiset!

Vierailija
16.02.2011 |

Muutama kysymys (ihan uteliaisuuttani);

-Mikä on "alasi", virkkaatko, neulotko, ompeletko, etc.

-Mikä on suurin urakkasi, jonka olet saanut ihan valmiiksi asti? Mulla on kokoajan kahdeksan kesken...

-Paljonko sinulta liikenee aikaa harrastaa käsitöitä, ja meneekö se jonkin muun edelle, esim liikunnan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Enimmäkseen neulon, joskus virkkaan.

- Muutama villatakki. Olen todella kärsimätön neuloja ja haluan saada nopeasti valmista.

- Se vaihtelee. Harvoin neulon muuten kuin iltaisin telkkaria katsoessa. Joskus saatan tehdä useita tuntejakin kerralla (urheilukisojen aikaan), joskus vain vartin. Harvoin tulee talvisin monen päivän taukoja, on se niin kätevä stressin poistokeino. Liikunta on silti minulle tärkeämpää.

Vierailija
2/9 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen kyllä muutenkin kaikenlaista, pienimuotoista yrittäjyyttä tässä aloittelen.

Suurin urakka oli varmaan villahuovan kutominen puissa. Tein sen tosin opiskeluaikana koulutunneilla. Erittäin monimutkainen sidonta ja kuvio, teetti kyllä töitä.Olen kirjonut käsin villalangalla myös torkkupeiton. Samoin kirjoin käsin pellavaisen vuoritetun torkkupeiton puuvillalangalla, mikä oli kyllä haastavampaa kuin villaisen tekeminen.

Periaatteessa on aikaa vaikka kuinka, koska olen kotiäiti muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita käsityö-ihmisiä paikalla?

Vierailija
4/9 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelen, kudon, neulon, teen koruja, lasitöitä, verhoilen, maalaan, kunnostan huonekaluja. Suurin yksittäinen on varmaan Tuuterin puku ihan kokonaan käsin.

Mutten kaikkea kerralla, arkielämä haittaa ikävästi harrastamista

Vierailija
5/9 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tykkään kaikesta käsillä näpertelystä: ompelu, virkkaus, kirjonta, neulonta, kaikenlainen askartelu, nukkekotijutut, muotoilu (savesta tms. huoneenlämmössä kuivuvasta massasta), puutöitäkin haluaisin kokeilla mutten raski hankkia välineitä jos ei niille sittenkään ole käyttöä

- suurin valmistunut urakka hmm... no kudottu villatakki on hihoja vailla, se on ajallisesti katsottuna suurin, muuten olen kyllä tehnyt esim. blazerin tai housuja useammat joissa riittää kyllä ompeluvaiheita, yksi kaitaliina (kirjontaa) oli myös suuritöinen

- viimeksi kaivoin ompelukoneen jouluna esille, puikot odottaneet syksystä... todella laiskanpuoleinen olen ollut viime aikoina muutenkin

Vierailija
6/9 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

runkkaan

suurin urakka? Vaikea vastata

tämä on tavallaan liikuntaa

Vierailija
7/9 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelen enimmäkseen ja tykkään suunnitella uusia juttuja, eniten rakastan värien ja kuosien yhdistelyä. Askartelen myös kortteja.

Suurin urakka oli varmaan ryijyn suunnittelu ja valmistus.

Nykyään teen aika vähän koska käyn töissä ja perhe vaatii aikansa. iltaisin saatan tehdä pari tuntia jos innostun.

Vierailija
8/9 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulitikuista, jätskitikuista ja MC donaldsin kahvitikuista.

Vierailija
9/9 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaikkea. Tykkään neuloa, virkata, ommella, huovuttaa... kaikkea on kivat kokeilla. Mikään ei ole ylitse muiden, mutta menee vähän ajoittaisesti. Usein syksyllä innostun neulomaan. Viime aikoina olen ommellut tosi vähän, koska ehdin harrastamaan vain klo21 jälkeen iltaisin, ja silloin olen liian väsynyt keskittymistä vaativiin hommiin. Neulomaan ehtii aina vähän jossain välissä (autossa, telkkaria katsoessa, lapsia vahtiessa ja nukuttaessa).

Isoimpia hommia.. hmm... hääpuku siskolle, villatakkeja ja -paitoja, mattoja. En mä mitään valtavan suuria tee. Haluan saada työt joskus valmiiksikin :).

Aika vähän jää aikaa, mutta käsityöt ovat mulle sellainen elämässä aina mukana kulkeva juttu. Jos ei ole paljon aikaa, teen pieniä juttuja. Just virkkasin tytölle (1v) villatakin, ja sin mä sen ehkä kuukaudessa tehtyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän