Alkuraskauden vatsan turvotus
Nyt huimat 4 viikkoa täynnä (kuukautisista) eli hedelmöitys tapahtunut joku pari viikkoa sitten.. Ihan mahdoton alavatsan turvotus, tuntuu että farkut painaa. Voiko alkuraskaus / kohdun muutokset aiheuttaa tätä tunnetta (juu, tiedän että alkio on vielä minipieni) vai onko mulla vaan ilmaa vatsassa?
Kyseessä toinen lapsi eli ei mene yli-innostuksen piikkiin :)
Kommentit (6)
Vatsan turvotus on normaalia, mutta se on vain turvotusta. Kohtu ei ole vielä kasvanut, ja on syvällä häpyluun alla. Onnea!
t. ap
Ilmeisesti joku hormonimuutos sit aiheuttaa tuota turvotusta? Eipähän pääse unohtumaan että pikkuinen matkassa :)
vatsa turposi alussa niin että näytti että olisin ollut jo varmaan 6 kuulla raskaana. Siitä se sitten tasoittui.
Mullakin molemmat raskaudet alkoivat alavatsan turvotuksella (ihan kiva kun heti näyttää siltä kuin raskaus olisi jo puolivälissä :P)
Viikkojen kuluessa vatsa kasvaa turvotuksen kiinni. En tiedä onko normaalia, mutta mullakin näin.
mutta kun sitä useamman viikon yökkäili, niin johan sitä tilaa alkoi tulla... eiköhän se tästä taas korjaannu.
Itsellä yksi raskaus takana, ja muistan että mulla oli tosi paljon alavatsan turvotusta heti alkuun. Se sitten muutaman viikon jälkeen tasaantui, ja taas mahtui farkkuihin paremmin. :) Itse pidin sitä normaalina, toivottavasti ei sinulla oo sit mitään 'epänormaalia'.. niin ja onnittelut!