Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olisit 30 v., vauvakuumeessa, voisitko lykätä vauvan yritystä työasioiden vuoksi 8 kk?

Vierailija
16.02.2011 |

Lisäksi olisit vasta kokenut keskenmenon.

Sinulla ei siis olisi vielä lapsia ollenkaan, vaan olisi kyse ensimmäisestä lapsesta.

Olisit lisäksi kokenut varhaisen keskenmenon äskettäin.

Miten on? Voisitko lykätä vauvan yritystä vielä vaikkapa 8 kk eteenpäin työasioiden vuoksi?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyoelamassa huomasin etta AINA on joku uus mielenkiintoinen projekti tai muu tyohaaste odottamassa. Toiden puolesta ei koskaan ole hyva aika hankkia lapsia. Niipa sitten ryhdyimme vaan toimeen, ja se olikin yksi elamani parhaita paatoksia.

Ikasi puolesta voit toki viela odottaa ja kukaan muu ei tietenkaan tieda tilanteestasi yhta hyvin kuin sina.

vaan sen vuoksi, että työnantajalle koituisi huomattavia vaikeuksia, sillä tilalleni olisi lähes mahdoton saada sijaista tässä tilanteessa.

Itse työn takia en vauvan hankkimista lykkää, vaan lojaaliudesta työkavereita ja työnantajaa kohtaan.

Vierailija
2/18 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja selviää kyllä, hyvää aikaa jäädä pois sattuu kohdalle harvoin. Raskaaksi ei välttämättä tule heti ja raskausajan kuitenkin voi yleensä käydä töissä, eli työnantajalla on aikaa valmistautua poisjääntiin.

Kuka tahansa työntekijä voi kuitenkin joutua vaikka onnettomuuden vuoksi pois töistä milloin tahansa ja kyllä yritykset ja työkaverit niistä selviää tavalla tai toisella, eikä se ole poissaolijan murhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän niin monta, joilla mennyt yli vuosi ennenkuin alkanut raskaus, ja siinä vuoden aikana useampi varhainen keskenmeno...

Vierailija
4/18 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kesällä kesken menon. Kuukausi sen jälkeen käytettiin ehkäsyä (vanhanaikaisesti) ja sen jälkeen uutta yritystä. 7kk siihen meni ja todella aktiivisesti yritettiinki =).

Laskettu aika olisi syksyllä ja uusi työpaikka varmistumassa näillä näppäimillä. EI, en ole kertonut että olen paksuna.

Syy tähän on, että en usko saavani paikkaa jos paljastan asian.

Ja ei, en meinaa jäädä laakereille makaamaan. Olen urheilullinen nainen ja meinaan palata töihin heti kun lääkäri siihen luvan antaa.

Täytän tässä kuussa 30v

Vierailija
5/18 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kk tai vuodenkin

Vierailija
6/18 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän niin monta, joilla mennyt yli vuosi ennenkuin alkanut raskaus, ja siinä vuoden aikana useampi varhainen keskenmeno...

yhdestä ainoasta ehkäisemättömästä kerrasta raskaaksi. En tiedä olisko hyvää tuuria, mutta sen perusteella voisi olettaa, että raskaus lähtisi helposti ja nopeasti alulle, jos vaan ajoitus on oikea...

Keskenmenoa toki pelkään, sillä olen jo yhden kokenut, (tosin varhaisen rv. 5).

Vierailija
7/18 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi sijaisuus töissä alkaisi kohta, olen viime syksynä kokenut tuulimunan. Olen 30 vuotta ja ensimmäinen lapsi olisi tilauksessa mutta samaa pohdin minäkin onko nyt oikea hetki työn kannalta vai pitäisikö lykätä syksyyn jolloin sijaisuus olisi loppu...

Vierailija
8/18 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä olis silloin iso vauvakuume jos haluis lykätä. Ja vielä työasioiden takia.

Vierailija
9/18 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä olis silloin iso vauvakuume jos haluis lykätä. Ja vielä työasioiden takia.

olisin töissä vaikka kaupassa myyjänä (en tarkoita tällä sitä, että halveksisin/vähättelisin myyjän ammattia) olisin varmaan nyt jo äiti, tai ainakin raskaana tällä hetkellä. Siksi, että tilalleni saataisiin takuuvarmasti tuuraaja, toisin kuin vähän "erikoisemmilla" aloilla.

En työtäni niin paljon rakasta, että jäisin lapsettomaksi sen takia. Se on vaan väline rahan saamiseen, ja välttämättömyys perheen perustamisen rahoittamiseen.

Vierailija
10/18 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän voit saada molemmat, jos työssä olemisen 8kk alkaa nyt. Äitiyslomalle jäädään reilu kk ennen laskettua. Ja raskaushan alkaa vasta seuraavasta ovulaatiostasi tai sitä seuraavista seuraavina kuukausina... 30-sen keho ei ole enää niin joustava.

t.29-nä juuri synnyttänyt

Vierailija
11/18 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on ihan sama tilanne kun mullakin.. uusi sijaisuus töissä alkaisi kohta, olen viime syksynä kokenut tuulimunan. Olen 30 vuotta ja ensimmäinen lapsi olisi tilauksessa mutta samaa pohdin minäkin onko nyt oikea hetki työn kannalta vai pitäisikö lykätä syksyyn jolloin sijaisuus olisi loppu...

Kiva kun täällä on muitakin, jotka painii samojen ongelmien kanssa!

Itse olen suunnitellut ja miettinyt pääni puhki tätä asiaa.

Sinuna minä alkaisin yrittämään, sillä sinähän voit olla koko raskausajan töissä hyvin todennäköisesti, ja pääsisit sitten äitiyslomille, kun työt loppuu :)

Minulla taas tilanne on se, että mietin lykkäämistä sen vuoksi, että jos tulisin raskaaksi vasta noin 8-9 kuukauden päästä, tilalleni olisi siinä vaiheessa helpompi saada sijainen.

Jos tulisin nyt heti raskaaksi, ja jäisin tänä syksynä äitiyslomalle, pätevän sijaisen saaminen olisi todella vaikeaa.

Vierailija
12/18 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellänikin työ johon pitäisi sijainen saada ja työni myös sellaista jossa en pystyisi raskaana ollessa olemaan ilman erikoisjärjestelyjä, tämä viimeisin on oikeistaan se syy miksi tilanne hankala.

Vierailija
13/18 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lykkäisi enää kolmekymppisenä lapsen hankkimista yhtään. Tai ehkä pari kuukautta mutta en missään nimessä yli puolta vuotta työn takia.

Vierailija
14/18 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellänikin työ johon pitäisi sijainen saada ja työni myös sellaista jossa en pystyisi raskaana ollessa olemaan ilman erikoisjärjestelyjä, tämä viimeisin on oikeistaan se syy miksi tilanne hankala.

Onhan täällä sentään muitakin, jotka miettivät samoja asioita! :)

Eri ammateissa toimivilla on niin erilaiset lähtökohdat näissä asioissa. Moni ei edes osaa ajatella, että kaikilla aloilla ei äitiyslomalle jäävälle löydykään välttämättä työkkärin listalta tuuraajaa tai että työtä on vaikeaa/mahdotonta/terveydelle vaarallista tehdä raskausaikana.

Esimerkiksi asiantuntijatehtävissä työskentelevillä äkillinen sairasloma/äitiyslomalle jääminen voi sekoittaa työkuvioita myös työkavereiden osalta, kun töitä saatetaan hoitaa ylitöinä pois alta, pätevän sijaisen puuttumisen vuoksi.

Kaupan kassalle tai lähihoitajalle yleensä saadaan sijainen nopeastikin jos tarve tulee, mutta kaikilla aloilla työvoiman rekrytointi ei ole helppoa.

Ap

Vierailija
15/18 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lykkäisi enää kolmekymppisenä lapsen hankkimista yhtään. Tai ehkä pari kuukautta mutta en missään nimessä yli puolta vuotta työn takia.

Toisten mielestä 30-vuotiaalla on jo kiire perheenperustamiseen, ja toiset taas näkevät 30-vuotiaan vielä niin nuorena, että aikaa on vaikka millä mitalla.

Itse olen vasta havahtunut siihen, etten enää ole niin nuori, kuin mitä kuvittelen, tai miltä näytän :D

Ehkä jokin kolmenkympi kriisi sitten on meneillään, mutta lapsenkin haluaisin :)

Ap

Vierailija
16/18 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että haluaisin antaa keholleni vähän aikaa ennen uutta yritystä. Pari kk, en ehkä 8aa. Eli jos tarttet töihin 8kk aikaa, niin ota se aika myös kehosi palautumiseen keskenmenosta ja valmistautumisena uuteen yritykseen.

Vierailija
17/18 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että haluaisin antaa keholleni vähän aikaa ennen uutta yritystä. Pari kk, en ehkä 8aa. Eli jos tarttet töihin 8kk aikaa, niin ota se aika myös kehosi palautumiseen keskenmenosta ja valmistautumisena uuteen yritykseen.

silllä se tapahtui sen verran alussa. En edes ehtinyt käydä neuvolassa. Itkeskelin toki muutaman kerran asiaa, mutta olen toipunut keskenmenosta hyvin sekä fyysisesti, että henkisesti. Vuoto kesti vain 4-5 päivää, ja ultralla tarkastettiin kohtu, joka oli kunnolla tyhjentynyt.

Vierailija
18/18 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyoelamassa huomasin etta AINA on joku uus mielenkiintoinen projekti tai muu tyohaaste odottamassa. Toiden puolesta ei koskaan ole hyva aika hankkia lapsia. Niipa sitten ryhdyimme vaan toimeen, ja se olikin yksi elamani parhaita paatoksia.

Ikasi puolesta voit toki viela odottaa ja kukaan muu ei tietenkaan tieda tilanteestasi yhta hyvin kuin sina.