Ei helvetti, mies mietti pitkään ja hartaasti
miten kirjoitetaan SEITSEMÄN. Ekaluokkalainen kysyi ja ehdotti seitsämän. Mies oli sitä mieltä että se on oikein ja kysyi multa. Rupes vielä vänkäämään että oonko nyt ihan varma että on SEITSEMÄN.
Tsiisus!
Ehkä mä tarkastan lasten läksyt tästä lähtien
Kommentit (12)
minulla on joskus sanasokeutta migreenin aurana, ja muistan monesti miettineeni ihan omituisia asioita; just miten jokin täysin tuttu sana kirjoitetaan, tai mikä vaikkapa valkosipuli on englanniksi (päädyin pitkällisen pohdinnan jälkeen siihen, että se on lugar, vaikka se ei ihan oikealta kuulostanutkaan, ja sen verran selityksenä vielä, että olen siis enkun ope) tai mikä sana on se, jolla kuvataan koiraa, jolla ei ole kotia (tulin siihen tulokseen, että se on kulkuRIkoira, vaikka sekin tuntui oudolta) jne. jne. sanasokeuskohtaukset on yleensä sitten selittyneet tuntia paria myöhemmin puhjenneella migreenikohtauksella.
sille se tulisi tänään niin tuon voisi selittää sillä!
Ei se kielellisesti mikään lahjakas ole, mutta kyllä nyt hitto numerot pitää osata kirjoittaa silti!
ap
sille se tulisi tänään niin tuon voisi selittää sillä!
Ei se kielellisesti mikään lahjakas ole, mutta kyllä nyt hitto numerot pitää osata kirjoittaa silti!
ap
Migreeni voi vaikuttaa. Kirjoitan ammatikseni ja joskus ennen migreenikohtausta esiintyy tuota sanasokeutta. Kun ei erota sanoja läpinäkyvä ja näkyläpivä toisistaan, pitää ottaa estolääke.
niin ruotsin ääntämyksen mukaan se voitais tosiaan kirjoittaaa säitsemän tai seitsämän.
Ei vain oikein aina ole ollut henkisesti läsnä koulussa. Nykyään hän tekee paljon PowerPoint-presentaatioita ja on sitä mieltä, että niissä saa käyttää kieltä persoonallisesti :/
minulla on joskus sanasokeutta migreenin aurana, ja muistan monesti miettineeni ihan omituisia asioita; just miten jokin täysin tuttu sana kirjoitetaan, tai mikä vaikkapa valkosipuli on englanniksi (päädyin pitkällisen pohdinnan jälkeen siihen, että se on lugar, vaikka se ei ihan oikealta kuulostanutkaan, ja sen verran selityksenä vielä, että olen siis enkun ope) tai mikä sana on se, jolla kuvataan koiraa, jolla ei ole kotia (tulin siihen tulokseen, että se on kulkuRIkoira, vaikka sekin tuntui oudolta) jne. jne. sanasokeuskohtaukset on yleensä sitten selittyneet tuntia paria myöhemmin puhjenneella migreenikohtauksella.
Mullekin tulee joskus näitä, melko lievinä tosin, mutta kuitenkin :/
nolla ei siis ole numero. se vaan tarkottaa "ei mitään".
mutta sanon ja useimmiten myös kirjoitan että seitsämän. Se kuulostaa järkevämmältä niin eikä kukaan puhu seitsemästä vaan aina se on puhekielessä seitsämän.
Se kuuluu varmaankin omaan murteeseesi, mutta älä yleistä koko Suomeen.
mutta sanon ja useimmiten myös kirjoitan että seitsämän. Se kuulostaa järkevämmältä niin eikä kukaan puhu seitsemästä vaan aina se on puhekielessä seitsämän.
ku "seittemän"
että 0 ei ole numero.