Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielestäni TÖRKEÄÄ toimintaa!! (Perintäyhtiön käytäntö)

Vierailija
14.02.2011 |

olin maksanut myöhässä laskun ja vesilaitos (näemmä) ei laita itse muistutuskirjettä vaan muistutus tuli perintäyhtiöltä.

Nyt perintäyhtiöltä tuli kirje missä ilmoittivat palauttavansa liikaa maksetun rahan. Ottavat takaisin makukuluja 5e. Meidän talous ei todellakaan siihen kaadu, mutta mun mielestä se on paljon siitä että siirtävät liikaa maksetun rahan meille takaisin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikäpä ei nykypäivänä maksais?!

Vierailija
2/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet yritykset eivät tiedä mitään kuluttajien oikeuksista eivätkä omista velvollisuuksistaan, ja joku tapa saattaa olla käytössä vuosia, kun kukaan ei valita. Ota siis selvää. Kuulostaa tosi oudolta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä käyttää tommosia eri firmoja laskutuksen hoitoon. Olisit itse vähän tarkempi. Sähän se törkee oot kun kuvittelet voivas maksaa laskut miten itse huvittaa...

Vierailija
4/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin maksanut myöhässä laskun ja vesilaitos (näemmä) ei laita itse muistutuskirjettä vaan muistutus tuli perintäyhtiöltä.

Nyt perintäyhtiöltä tuli kirje missä ilmoittivat palauttavansa liikaa maksetun rahan. Ottavat takaisin makukuluja 5e. Meidän talous ei todellakaan siihen kaadu, mutta mun mielestä se on paljon siitä että siirtävät liikaa maksetun rahan meille takaisin.

Vierailija
5/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan heille siitä käsittelykuluja kun rahojasi venkslaavat,miksi edes maksoit liikaa?

Vierailija
6/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin maksanut myöhässä laskun ja vesilaitos (näemmä) ei laita itse muistutuskirjettä vaan muistutus tuli perintäyhtiöltä. Nyt perintäyhtiöltä tuli kirje missä ilmoittivat palauttavansa liikaa maksetun rahan. Ottavat takaisin makukuluja 5e. Meidän talous ei todellakaan siihen kaadu, mutta mun mielestä se on paljon siitä että siirtävät liikaa maksetun rahan meille takaisin.

Olitko maksanut laskun kahteen kertaan?

Meille kävi kerran niin, että oin maksanut laskun eräpäivänä, mutta illalla, ja oli mennyt "automaattinen" tieto perintäyhtiölle, joka laittoi karhukirjeen. Koska hätäpäissäni maksoin sen, ja sen jälkeen huomasin että lasku oli jo aikaisemin maksettu, niin pyysin rahoja takaisin. Sain ne joskun viikon päästä, mutta summasta oli poistettu n. 25e perintäkuluja. Koska olivat ehtineet jo laittaa "koneiston käyntiin" ja "jonkunhan sen kulun on maksettava".

Näin sanottiin puhelinpalvelussa.

Mun mieltstä toi oli ryöväystä, mutta kenellä on aikaa tehdä valituksia kuluttajansuojalautakuntaan.

Vierailija
7/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajoissa aina. hienoa, onnittelut siitä.

Meillä tosiaan on joskus laskut myöhässä ja on varmaan tulevaisuudessakin.

Olin maksanut vahingossa liikaa. Eikä ollut enimäinen kerta. On tuhansia laskuja tullut maksettua tässä elämässä ja myönnän suoraan olevani erehtyväinen.

On niinkin käynyt että joskus laskun summa ollut vaikkapa 35,97 niin oon maksanut 359,70 tai vastaavasti kerran siirsin vahingossa pilkkua toiseen suuntaan yli 20.000 euron laskussa. Onneksi huomasin mokan ajoissa, niin ei tullut huomautusta maksamattomasta osasta.

Onneksi mä olen epätäydellinen teidän muidenkin puolesta.

AP

Vierailija
8/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi oletat että muut korjaisivat virheesi ilmaiseksi? Eri asia jos perintäyhtiö olisi itse mokannut, silloin olisi asiatonta periä kuluja. Ei kai kukaan täällä täydellinen ole mutta on jotenkin outo ajatus että omat virheet pitäisi korjata muiden kustannuksella.

Vierailija
9/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä kyllä laskut maksetaan sekä ajoissa että oikea summa :)

Vierailija
10/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina ihan oikealla summalla.

Tarkistan aina tiedot ennen kuin varmistan maksun.

Yhden kerran joskus muutama vuosi sitten ollaan maksettu sähkölasku kahteen kertaan.

Ensin maksoi mies ja minä samana päivänä vielä uudestaan.

Soitin sähkölaitokselle (kuopion energia) ja palauttivat rahan ihan ilman mitään kuluja.

Vierailija
11/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä olet maksanut vasta sen perintälaskun. Niissä on nimittäin eri tilinumerot: jos olisit maksanut alkuperäistä laskua vaan "vähän myöhässä", olisit maksanut laskusi sen alkuperäisen laskuttajan tilille ja nyt se alkuperäinen laskuttaja palauttelisi ylimääräisiä rahoja. Jos perintäyhtiö palauttaa rahoja, rahat ovat menneet perintäyhtiön tilille ja se tilinumero on ollut vasta perintälaskussa. Niin että ihan oikein, että pidättävät käsittelykulunsa.

Vierailija
12/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoja kokemuksia. Ja täällä mokasi sähköyhtiö itse laskujensa kanssa, joten meni perintään sellaisia laskuja vaikka kuinka paljon, joita ei oltu alunperin edes lähetettyjään jne. Niitä ei yhtään kiinnostanut edes selvittää laskun oikeellisuutta tai mitä ja miltä ajalta edes yrittivät laskuttaa.

En ollut kovin ilahtunut, että asiakaspalvelu ulkoistetaan palveluhaluttomalle perintäfirmalle, joten vaihdoimme sähköntoimittajaa.

Vierailija
13/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina ihan oikealla summalla.

Tarkistan aina tiedot ennen kuin varmistan maksun.

Yhden kerran joskus muutama vuosi sitten ollaan maksettu sähkölasku kahteen kertaan.

Ensin maksoi mies ja minä samana päivänä vielä uudestaan.

Soitin sähkölaitokselle (kuopion energia) ja palauttivat rahan ihan ilman mitään kuluja.

Hän tarkistaa aina laskun, ennenkuin varmistaa, olisiko hänen pitänyt tarkistaa onko lasku maksettu. Surkeita takin kääntäjiä. "En tee ikinä virheitä, paitsi yhdesti.."

Vierailija
14/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskut täytyy maksaa ajallaan. Ihme pummeja.

Vierailija
15/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se todettu ihan julkisesti, että perintäyhtiöt rahastavat tosi törkeästi ja ei kohtuullisesti. Toivottavasti tähän saadaan jonkinlainen laki estämään moista ryöstöä. Millä ihmeen oikeudella perintäyhtiöt lisäävät ihan mielivaltaisesti perintäkuluja, esimerkiksi? Suomalaiset ovat liian kilttejä kun suostuvat tähän käytäntöön.

Vierailija
16/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se todettu ihan julkisesti, että perintäyhtiöt rahastavat tosi törkeästi ja ei kohtuullisesti. Toivottavasti tähän saadaan jonkinlainen laki estämään moista ryöstöä. Millä ihmeen oikeudella perintäyhtiöt lisäävät ihan mielivaltaisesti perintäkuluja, esimerkiksi? Suomalaiset ovat liian kilttejä kun suostuvat tähän käytäntöön.

Alkakaa maksamaan laskut eräpäivään mennessä niin ei tarvii olla tekemisissä moisien RYÖVÄÄJIEN kanssa, hehehhehehheheh :DD Ihmiset on liian idiootteja, kun elävät yli varojen eivätkä maksa niitä laskujaan ajoissa...ei liian kilttejä...

Vierailija
17/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintätoimistojen toiminta on moraalitonta. Tähän ei ole mitään lisättävää.

Vierailija
18/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eikä aina kannata kuin sokea niitä maksaa. Isältäni joskus aikoinaan koittivat periä jotain "epäselvää" laskua vuosien takaa. Kun isäni tiedusteli mistä kyseinen lasku mahtaa koostua tuli vastaukseksi että kyseisen asian suhteen perintä on lopetettu, eikä isäni sitä lopulta siis joutunut maksamaan. Hyvä siis ettei vaan sokeana sitä maksanut...

Vierailija
19/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tämä palsta on täynnä rikasta porukkaa.

Ihmisiä joilla ei koskaan ole hetkeä että rahaa ei välttämättä ole.

Onneksi olkoon.

Alkakaa maksamaan laskut eräpäivään mennessä niin ei tarvii olla tekemisissä moisien RYÖVÄÄJIEN kanssa, hehehhehehheheh :DD Ihmiset on liian idiootteja, kun elävät yli varojen eivätkä maksa niitä laskujaan ajoissa...ei liian kilttejä...

Vierailija
20/21 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää maksako perintäyhtiön tilille pankin tililtä, mistä aiotte hakea lainaa. Pankijohtaja nimittäin katsoo tilitiedoista onko oltu perinätyhtiön asiakkaita.