Ystävä kohkaa aina karppaamisesta
että miten se laskee painoa jne. jne.
On alkanut hieman ärsyttämään.
Meillä nimittäin on erona se, että minä en ole koskaan laihduttanut (160 cm, 53 kg pois lukien raskauteni ja imetyksen alku). Ystävä puolestaan on ikuinen laihduttaja. Edes rankasti ruokavaliota noudattamalla ei tunnu pääsevän tavoitteisiin. Pyöreä on ollut aina.
Ja syy miksi avaudun tästä ärsytyksestäni vain täällä on, etten todellakaan aio sanoa päin naamaa, ettei karppi-rajoitteet kiinnosta. Osaan syödä terveellisesti muutenkin.
Kommentit (8)
Sinä olet sellainen. Toki voit muuttua ja toivottavasti muutut.
Mulla on myös yksi kaveri, joka vouhkaa säännöllisesti kerran tai pari vuodessa karppaamisesta. Hetken aina karppaa ja sit taas jatkaa vanhaan malliin. Silloin kun on karppaus menossa, ei osaa puhua mistään muusta.
Toinen kaverini on Go fat go-kuurilla ja sitä on nyt jauhettu kuukausi. Juuri mistään muusta ei puhu kuin syömisistään, ohjeista yms.
On oikeasti aika rasittavaa, kun kaikki puheet menee johonkin laihdutusvouhkaamiseen, vaikkei toista kiinnosta aihe yhtään. Mä ymmärrän kyllä, että joku aihe on tärkeä ja ajankohtainen, ja yritän toki kannustaa ystäviäni, mutta ihan pelkkä vouhkaaminen on rasittavaa.
kun tuo ystävä ei laihdu. Minä teen hänelle ihan karpit ruoat, kun tulee kylään (ei siis mitään pullaherkkuja todellakaan pöydässä), mutta hänelle tuo karppaus on tuntunut menevän jo vähän "julistamisen" puolelle. Se rasittaa. Tulee vähän syyllinen olo, vaikka ei mulla ole mitään syytä tuntea syyllisyyttä, että minä pysyn mitoissani ihan normaalilla ruoalla.
ap
Meillä se on eräs uskonnollisen herätyksen kokenut, mutta viimeisen vuoden aikana on mennyt rankasti sormi pystyssä julistamisen (= saarnaamisen) puolelle aiheesta kuin aiheesta.
Sanoisin vain, että helpointa on pitää suu kiinni ja kuvitella vaikka sukeltavansa. :)
kun tuo ystävä ei laihdu. Minä teen hänelle ihan karpit ruoat, kun tulee kylään (ei siis mitään pullaherkkuja todellakaan pöydässä), mutta hänelle tuo karppaus on tuntunut menevän jo vähän "julistamisen" puolelle. Se rasittaa. Tulee vähän syyllinen olo, vaikka ei mulla ole mitään syytä tuntea syyllisyyttä, että minä pysyn mitoissani ihan normaalilla ruoalla.
ap
Sinä olet sellainen. Toki voit muuttua ja toivottavasti muutut.
Ymmärrän ap:tä täysin. On todella rasittavaa, kun niinkin arkisesta asiasta kuin ruoasta ja syömisestä tehdään aivan valtava numero. Kukin saa syödä niin kuin haluaa, mutta sellaisella turhalla julistamisella tekee vain itsestään pellen. Olet ystävällisesti huomioinut ystäväsi ruokavalion, eikä sinun sen enempää tarvitse tehdä. Kun homma menee paasaamiseksi, niin yritä vain sulavasti vaihtaa aihetta tyystin. Itselläsi ei selvästikään ole ruoan kanssa ongelmia eikä siis myöskään tarvetta ottaa huonoa omaatuntoa kaverin paasaamisesta.
Minullakin on kaltaisesi työtoveri, syö hyvin, liikkuu vähemmän kuin minä ja on hoikka. Itselläni taas jo raskauskilojen saaminen pois on teettänyt töitä ja mikäli syön kuten työtoverini, lihon. Kateellinen olen kyllä, ikuisuuslaihduttaja tai oikeastaan tasapainoilija minäkin. Työtoveri sen kun herkuttelee ja minä vahdin joka suupalaa :/
paitsi että laihdutan itse myös joten saan kuulla saarnaa koko ajan, että laihdutan väärin ja karppaus on ainoa oikea tapa!
Minä tiputan sen 5kg (nyt tippunut 3kg) ja hän taas paljon paljon enemmän. Vaikka kuinka koitan selittää että tässä on itsellä kyseessä myös kunnon kohotus plus turhien herkkujen pois jättäminen niin ei.
Viimeksikin kahvilla ollessaan sain kuulla taas karppauksesta kaiken ja vähän enemmänkin ja siitä että olen hieman typerä kun en itse karppaa.
Tuntuu vain siltä että pakko tuputetaan yhtä elämän tapaa, ei mikään muu voi olla mitenkään hyvä ja kaikki keskustelut jossain vaiheessa kääntyvät karppaukseen. Huoh, en vain enää jaksaisi..
Miksi et voisi olla kuitenkin iloinen ystäväsi puolesta, jos hän on löytänytkin vihdoin sellaisen ruokavalion, jolla alentaa painoaan. Kun sinulla ei ole ollut paino-ongelmia, et täysin voi ymmärtää ystävääsi, mutta yritä kuitenkin. Sitä ystävyys on.