montako lasta tarvitaan "suurperheeseen" mielestäsi?
Kommentit (40)
Itsellä kolme, enkä tosiaankaan koe sitä miksikään suurperheeksi ainakaan
Ainoastaan siten että autoon ei enää mahduta koko poppoolla.
Ehkä 5?
Eli 1-2 on se "standardi"...
3 on nykymittapuun mukaan paljon, eli suurperhe.
Itse olien kasvanut 4-lapsisessa perheessä einkä todellakaan osaa pitää sitä mitenkään suurena.
Eli jos on neljä lasta, on suurperhe
mielestäni suurperhe ei mahdu samaan autoon, pikkubussi tai pari autoa käytössä. Isoimpiin tavallisiin autoihin sopii 7, joten enemmän kuin 5 lasta on suurperhe.
Eli jos on neljä lasta, on suurperhe
että virallinen suurperheen raja on 3 lasta.
Musta jopa neljä tuntuu aika normaalilta, ehkä viisi olisi soppeli. Mutta koulussa siis opin, että jos on neljä lasta on suurperhe.
Ei kai mitään säännöstä ole perhekoolle? Mitä tapahtuu jos rikkoo normia?
Vaikka nyt tuntuu, että kolmilapsisia perheitä on ympärillä enemmän kuin ehkä aiemmin, joka tapauksessa se on jo mielestäni aika iso perhe. Vaatii esim autolta, matkustelulta ja muulta ehkä vähän enemmän kuin se "perus" 2 + 2. Tuntuu kuitenkin, että esim kaikenlaiset perhetarjoukset, lomat ja muut on suunniteltu 2 lapselle. Sillä perusteella 3 on mielestäni jo "pieni suurperhe" :)
Ei kai mitään säännöstä ole perhekoolle? Mitä tapahtuu jos rikkoo normia?
Itseäkin aina ärsyttää, kun ihmiset käyttää tuota sanaa "normi" väärissä paikoissa, mutta nyt lipsahti itseltä.
suurperheistä?? kun olen saanut käsityksen että pidetään "hulluna" kun haluaa suurperheen. mikä siinä on niin väärin? jos ei mitään uskontojuttuja taustalla.
miksi on hullu, jos sen suurperheen haluaa?
Itsellä nyt 4 lasta, enkä nyt erityiseksi suurperheeksi perhettämme vielä lue. Enkä myöskään ole vielä päättänyt onko kuopus jo se viimeinen, vai tuleeko vielä uusi kuopus :)
arvostan suurperheitä enemmän kuin yhden tai kahden lapsen perheitä. Lieneekö syy siinä, että olen itse suurperheestä ja suurperheen myös itse haluaisin perustaa. =)
ja ajattelen, että sitten ollaan suurperhe.
Onko näissä lestadiolaisia jotka vastaavat 4 tai enemmän?
meillä on kaksi nyt ja jos tulis kolmas, oltaisi iso perhe, mutta ei vielä suurperhe
lasta tai enemmän on suurperhe. Meille tulee nyt kohta neljäs lapsi ja se alkaa jo olla sellainen määrä, että niitä lapsia on monta. Ei mahdu enää tavallisen autoon (vaikka meilläkin kaksi isointa ovat jo ohittaneet turvaistuiniän) ja sopivan kokoista asuntoa alkaa olla hankalampi löytää.
eli syy lapsilukuun on ihan se, että halusin niitä. Nyt siis 4 ja olen se joka ei ollut varma jääkö kuopus kuopukseksi
mutta ei suurperhe.