G: Oletko mieluummin ERIKOISUUDENTAVOITTELIJA vai TAVALLINEN?
Muita vaihtoehtoja ei ole.
Kommentit (45)
Eikä tämä onnistuisi, jos kaikki olisivat ah niin luovia ja erilaisia ja niinku miljoona valovuotta edellä Suomen "skenessä". :D
Jos näyttää siltä mikä omalta tuntuu? Enemmän feikkausta se on, jos tavallaan piilottaa persoonansa täsmälleen samanlaiseen frisyyriin kuin muillakin ja täsmälleen samanlaiseen vaatetukseen kuin muillakin.
Ja erittäin itseironinen eli osaan itsekin nauraa kaikille erikoisuuksilleni. Välillä tuntuu, että "hiekkalaatikkokeskustelujen" pitäisi aina mennä saman kaavan mukaan ja jos sanoo jotain erilaista, niin pidetään pimeenä...
Jos nyt puhutaan siis pinnallisista asioista.
Taidan kyllä olla muuten erikoinen, koska uskon oikeasti ja aidosti Jeesukseen pelastajani ja olen oikeastaan ollut koko elämäni sellainen, vaikka kommarikodissa kasvoinkin. Aina olen ollut heikkojen puolella ja silleen..
nykyään tavallinen
Se käsitykseni ei siis ollut välttämättä ihan tuulesta temmattu ;-)
t. se, joka eläkeläisketjuun vastasi...
Vastaan tavallinen, vaikka en ole myöskään tavallisuudentavoittelija :)
erikoisuudentavoittelija.
Koska "tavallinen" on haukkumasanoista pahin ja loukkaavin.
Sehän on vain tavis, joka haluaa olla jotain muuta - vain haluaa...
Mieluummin olen tyytyväinen tavis, kuin tavis, joka yrittää olla jotain muuta.
Ne, jotka todellisuudessa ovat erikoisia, vastaavat mieluummin "tavallinen", kuin "erikoisuudentavoittelija", koska erikoisuuden tavoittelu on jokseenkin säälittävää.
Se, joka tyytyy tavoittelemaan erikoisuutta ei ole ikinä aidosti mitään.
Rohkeampaa on olla reilusti tavis.
Sehän on vain tavis, joka haluaa olla jotain muuta - vain haluaa...
Mieluummin olen tyytyväinen tavis, kuin tavis, joka yrittää olla jotain muuta.
sille en sitten voi mitään, jos eroan muista joissain ratkaisevissa asioissa. en kuitenkaan tavoittele mitään.
erikoisuudentavoittelu on nimenomaan juuri sitä.. tavoittelua.
teennäistä ja epäaitoa roolinväsäämistä.
"Kun aamulla mä herään ja mietin väsyneenä,
Miksen voi olla erilainen ja omaperäinen niinkuin kaikki muut?
Niin sanotaan, että on vain yksi elämä,
Silti salainen, suuri unelma on nähdä omat hautajaisensa!"
Juliet Jonesin Sydän - Työläiset
Onpa teillä kurja kuva tavallisuudesta!
Ehkäpä itselläni on hieman avarampi kuva tavallisuudesta, kun ei tekoerikoisuus ole mitenkään sitä houkuttelevampaa.
Minun tavallisuuteeni mahtuu vivahteita ja jopa aitoa erikoisuuttakin ;-) Ja vaikka nyt kysymyksenasetteluun viitaten käskettäisiin pyyhkiä vivahteet pois, edelleen olen rehellisen kannalla ja pyrkyryys ällöttää.
Joidenkin silmissä elämäni kenties on "erikoisuudentavoittelua" jo siksi, että olen naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa ja muuttanut ulkomaille. "Eikö suomalainen muka kelvannut?"-juttua tuli kuultua alkuaikoina. Puhumattakaan ratkaisustani olla ns. pysyvästi kotona.
Toisaalta omasta näkökulmastani elämäni on hyvin tavallista ja sellaisena haluan sen pitääkin. "Erikoisuudentavoittelua" mulle olisi vaikkapa ulkonäön radikaali muuttaminen tyyliin iso tatuointi, pinkit raidat ja napapaita lantiofarkuilla. Brrr. Kiitos ei.